Skocz do zawartości
IGNOROWANY

automatyka w piecach


Gość sarzyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie jak juz wiadomo mam piec Zgoda Wieprz 20/22KW.

Pomyslałem ze kupie do niego sterownik i dmuchawe i nie bede musiał tak czesto chodzic do piwnicy.

Miałem miarkownik ciagu honeywell i tak piec z ustawiona temp 60 stopni trzymał ok 8 godz.

Myslałem ze po zakupie sterownika i dmuchawy te 10-12 godz wytrzyma......i co sie okazało....

Piec trzyma max 6 godz...

Teraz jak sobie to wszystko przemyslałem to doszedłem do pewnych wniosków.

W moim piecu jest po prostu za mało miejsca na opał (za mała komora załadunkowa) z tego co zauwazyłem to przy dmuchawie piec trzymie lepiej zadana temp ale tez szybciej sie wypala paliwo.

Pomijam tu fakt zdymiania paliwa bo biore pod uwage faktyczne spalanie.

Majac dmuchawe z histereza 2* od temp zadanej czesto sie ona właczała a miarkownik moze ze wzgledu na bezwładnosc wody działał wolniej ale tez wolniej sie to paliwo spalało.

Obojetnie. Po prostu mysle ze nie zawsze po dolozeniu do pieca dmuchawy, sterwnika osiaga sie cudowne rezultaty.

 

Pisze to po to by kazdy przez zakupem automatyki do swojego pieca przemyslał sprawe i sie zastanowił o czasami najprostsze rozwiazania dla jego pieca nie beda wlasnie najlepsze

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jedyna z 2 :) rzeczy które jeszcze chce kupic do pieca to elektrozawor - ustawie na sterwniku temp jaka chce miec w bojlerze i jak bedzie zadana temp w nim wody to elektrozawor sie zamknie jak wychłodzi (woda) to go otworzy i dogrzeje.

Tylko pytanie gdzie najlepiej dac czujnik temperatury?? Nie mam cyrkulacji i nie wiem gdzie go podpiac by zczytalo jak najdoladniej temp wody w bojlerze ja dałem na powrót z wezownicy - czy to dobrze??

 

2 to chciał bym zainstalowac na kominie cos a'la strazak twist by był ciag tylko w 1 strone a moze ze wzgledu na moje wymiary komina (bardzo duzy ok 50x50cm) zamontoac regulator kominowy juz ktos o tym pisał tylko nie wiem ile takie cudo kosztuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrób to tak: kup termometr do c.o. z długą kapilarą - ona ma jakieś 15 cm. Na wyjściu ciepłej wody z zasobnika zamontuj trójnik o tej samej średnicy co wyjście w ten sposób, że jeśli przyjmiemy, że trójnik to litera T to nóżka T ma być w poziomie. Z niej bedzie odejście c.w.u. do instalacji wody. Natomiast przedłużenie daszku litery T wkręć kapilarę termometru. Wcześniej wyjmij termometr z tej kapilary. Po montażu włóż tam czujnik temperatury. W ten sposób uzyskasz pomiar na około 8 cm w zasobniku.

 

Przy tych wymiarach komina daj sobie spokój z tym rycerzem, huzarem, strażakiem czy tam inną nazwą bo z wieloma się spotkałem. Masz za mały ciąg kominowy, że chcesz to zastosować?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami ciag jest bym powiedział za mocny(w zaleznosci od wiatru) ale czasami mam problem ze dymi mi przez drzwiczki zasypowe ciemnozółtym dymem.

Mam jeszcze takie przeypuszczenie ze jest za niska spalania ustawiona i w moim piecu na tylnej czesci rusztu po prostu wegiel sie nie dopala i on potem "tamuje" przepływ powietrza do komina - nie ma cugu i wywala na kotłownie co wy na to :>??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.