Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór trójdrożny - działanie podłogówki.


Kaka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szanowna społeczności mam taki problem. Jestem nowym użytkownikiem podłogówki i pieców więc krótko mówiąc jestem mega laikiem - ale mimo wszystko wydaje mi się, że z moim "system jest coś nie tak" - wiele juz przeczytałem i wiele się dowiedziałem, ale krótko w czym problem.

Mam na całym domu podłógówke - parterowy 130m2 ocieplony 20 m2 bez rekuperacji i pompy ciepła. Położyłem około 950mb rurek ogrzewania podłogowego. 

Mam kocioł Defro Sigma 5 EkoPell 18 do tego listwę sterującą L-10 Tech i czujniki temperatury w każdym pomieszczeniu. Średnio utrzymuję temperaturę 21 stopni. Jednakże mam problem z podniesieniem tej temperatury. Mianowicie, żeby np dogrzać do 22-22,5 stopnia piec i zawór musi pompować wodę przez około 10 godzin. Gdybym ustawił, że chcę mieć w domu 25 to nie wiem czy przez 2 dni bym osiągnął taką temperaturę - mam porównanie u kilku znajomych, którzy nie mają czujników sterowników itd i można powiedzieć, że odpalają piec ręcznie to u nich w ciągu 3 godzin robi się sauna. Oczywiście biorę też pod uwagę inne możliwe czynniki jak np gęstość rurek, grubość stropu czy finalnie że u mnie 60-70% to panel a u nich w 100% płytki - ale rozbieżność jest dość duża. Dodatkowo z racji takich problemów moje spalnie jest ciut większe niż u znajomych.