Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z oddawaniem ciepła po osiągnięciu temperatury zadanej


Jakubk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę wybaczcie mi sposób doboru słów ale jestem kompletnie zielony w temacie. Od niedawna zamontowany mam piec defro sigma uni 20 kWp. Jest podłączony do regulatora pokojowego tech st 292 v2. Problem pojawia się gdy w domu zostanie osiągnięta temperatura zadana. Wtedy piec mimo zadanej temperatury 55 dobija do wartości 75/80 stopni. Co zrobić w takiej sytuacji, wygląda to jakby piec nie miał gdzie oddawać tego ciepła? Oczywiście jeśli temperatura o której wspomniałem nie jest normalna. Nie wiem czy drugi problem wynika z pierwszego ale rano zastałem wygaszony piec (piec nie posiada zapalarki ).

P.S.

Piec nie jest obecnie podłączony do bojlera, ogrzewa tylko dom.

Piec jako paliwo wykorzystuje ekogroszek.

Regulator pokojowy przestawiłem tylko na kontrolę pompy, z myślą że to właśnie jego wpływ na pracę kotła doprowadził do wygaszenia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy jak jest zbudowana instalacja i jak jest sterowana. 

Jeżeli ster pokojowy daje sygnał dogrzania, a sterownik kotła odłącza w tym momencie zasilanie pompy to stad biorą sie takie rewelacje. Brak odbioru ciepła z trybu podtrzymania. Albo (i) za wysoko ustawiona moc kotła

Pompka powinna pracować non stop. Za kotłem powinien być mieszacz sterowany najlepiej pogodowo dla regulacji temperatury na grzejniki. A 55 stopni na kotle to nic innego jak jego powolne zażynanie. To nie kocioł gazowy.

No i warto napisać coś o tym co to za kocioł i co nim ogrzewam. Bo może też być, że dla 100 metrów w kotłowni stoi sobie jakiś potwór mocy 25 kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnia grzewcza 160 m2. 11 grzejników ( z czego dwie drabinki).

Piec defro sigma 5 uni 20 kW. Palenisko "rynnowe" jeśli mogę tak to nazwać