Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pion CO wpada w drganie. Nieprawidłowa praca pompy obiegowej?


ppkak

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Problem dotyczy pompy obiegowej Grundfos UPS 25-40 i kotła gazowego De Dietrich DTG 111 NEZ. To moje pierwsze rozpoczęcie sezonu zimowego z instalacją gazową, którą otrzymałem w "spadku" i muszę rozwiązać pewne problemy. Jestem laikiem, a na forum nie spotkałem się z identycznymi objawami - pion od instalacji CO niemiłosiernie głośno drży, gdy pompa obiegowa CO nagle puszcza gorącą wodę.

Wygląda to tak, że gdy kocioł rozpoczyna grzanie wody w instalacji - pompa obiegowa CO nie pompuje wody (termometr nad pompą stoi w miejscu, pompa na każdym biegu wydaje identyczny dźwięk).  Gdy kocioł osiągnie temperaturę 80 stopni, wyłączy się, trzeba odczekać nawet 10 minut i dopiero gorąca woda nagle wysyłana jest przez pompę w obieg (przykładając ucho do pompy słychać wtedy bardziej wyraźny dźwięk pracy, inny dla każdego biegu; termometr nad pompą rusza).  Niestety, w momencie, gdy gorąca woda nagle przechodzi przez pion - w całym domu słychać stukanie i bardzo głośne drżenie pionu, przypominające dźwięk wiercenia w ścianie wiertarką udarową (drżeie trwa przez około kilkanaście sekund, stukanie - do kilku minut). Gdy już pompa wyśle gorącą wodę w górę, temperatura na kotle spada dość szybko i kocioł potrafi ponownie załączyć się nawet po kilkunastu minutach, co powoduje, że opisana wyżej sytuacja znowu się powtarza.  Kocioł włącza się często i na krótko.