Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie fi na zasilanie boilera


Seba579

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, taka sytuacja, mam zamiar zrobić przeróbkę w swojej kotłowni, przezucam boiler z piwnicy (pompę powietrze-woda) na pierwsze piętro, mam zrobiony kolektor na 3 wyjscia z 1 calowych kształtek (ocynk), pompa na zasilaniu, zasilanie jednej strony fi28 (miedz) aż do pierwszego pietra później  zejście na 22 i do grzejników 10 tam jest 5 odbiorników ; druga linia zasilanie fi28(miedź) do pierwszego piętra dalej zejście stopniowo 22 i 10 znajduje się tam 6 grzejników i podłogowka kuchnia i łazienka!!  Doradzi ktoś czy zastosować również całe zasilanie boilera na fi 28??? Nie jest to za duże ani za małe ?? Nie mam żadnych trojdroznych, czterodroznych zaworów, wszystko na zwykłych kulowych, mam nadzieję że napisałem zrozumiałe i czytelnie. Proszę o komentarze!! Pozdrawiam

Opublikowano

Rozumiem, że to pompa z dodatkową wężownicą? Średnica zależy min. od mocy wężownicy, odległości od kotła.

Opublikowano

Pompa z dodatkową wężownicą??    Boiler 300l będzie miał jedną wężownice,  odległość od kotła to około 15 metrów ciągiem, ponieważ kocioł jest w piwnicy, musi przejść przez parter i wtedy do gory,  jeśli tylko baniak będzie na tym zasilaniu to wystarczy jak dam miedź fi22 ? Czy od kolektora dać fi 28 ,a później już na prostym odcinku zejść na fi22 ??  Jestem samoukiem, i nie mam styczności z jakimiś nowymi technologiami.

Opublikowano
7 godzin temu, Seba579 napisał:

przezucam boiler z piwnicy (pompę powietrze-woda) na pierwsze piętro

 

30 minut temu, Seba579 napisał:

Pompa z dodatkową wężownicą??    Boiler 300l będzie miał jedną wężownice

To co w końcu masz??

Opublikowano

Podłączenia wężownicy masz 3/4 cala, więc Cu22 w zupełności wystarczy. Nie napisałeś, jaki masz kocioł, ale jeśli do 15-20 kW, to nawet w priorytecie "udżwignie". 

Opublikowano

Piec jest wielkości około 40 kw żeliwny (Tekla Tytan 8)  pracuje swobodnie, opalam jak narazie drewnem, jest około 250 metrów do ogrzania (parter +1 piętro) czyli rura miedź fi22 bez problemu da radę, a po co przeplacac, a to się wiąże z większą ilością wody do ogrzania prawda? ( Wszystkie odbiorniki w pomieszczeniach są aluminiowe z "nawiewami")

Jak już piszemy, mógłbyś poradzić czy żeby uchronić się od ewentualnego wychladzania boilera warto zainstalować coś takiego -->https://allegro.pl/oferta/wychladzanie-bojlera-zasobnika-cwu-zawor-sterownik-7785359823.    Chyba że proponujesz coś innego??

 

Opublikowano

To jest do instalacji jednopompowych. Jak masz pompę CWU i zawór zwrotny za nią , nie jest to potrzebne.

Opublikowano

Właśnie o to chodzi, że nie chce mieć dodatkowej pompy, wszystko do tej pory hula na jednej -->https://allegro.pl/oferta/pompa-obiegowa-experia-l-25-60-lfp-leszno , i jest problem, ze teraz jest blisko boiler (1 metr od kotła) to wychladzana mi wodę, i jak go zainstaluje u góry nie chce mieć czegoś podobnego, czyli ten zawór o ktorym mowa mogę śmiało zainstalować ? Pomogles mi dużo kolego, dziękuję bardzo . Pozdrawiam

Opublikowano

Jest prostsze i tańsze rozwiązanie, ne wymagające  zasilania ze sterownika.

Zawór termostatyczny 3/4 cala z głowicą i kapilarą.

Np. taki: (dobrać głowicę o właściwym zakresie temperatur.

image.jpeg.1ce9cc900f5b2d16f5929021f152229a.jpeg

Opublikowano

Żle rozumiesz...Jeśli w bojlerze temperatura spadnie poniżej nastawionej, to zawór się otworzy, niezależnie od temperatury zasilania z kotła. Tu nie sam zawór jest czujnikiem ale ten z kapilarą, zaś głowica jest tylko "elementem wykonawczym"

Opublikowano

Spróbuję się zagłębić w dokładna zasadę pracy i działania tego zaworu,. Bo dla mnie samouka amatora jeśli napisałeś że zawór się otworzy jeśli spadnie temp w boilerze to znaczy że wezownica zabiera z niego nagrzana wodę ...

Szczerze mówiąc czytam fora i nie mogę skumac...jeśli masz czas to opisać...? Gdzie zamontować go i jak krok po kroku?

Opublikowano

Jeśli chcesz, aby nie otwierał się poniżej jakiejś temperatury na kotle, czy w bojlerze, to zamiast głowicy dajesz siłownik elektrotermiczny NC/230V. Ale musisz zasilać go jak pompę CWU ze sterownika. Trzeba tylko dobrać gwinty zaworu i siłownika M28x1,5 lub M30x1,5.

Montujesz na rurze zasilającej lub powrotnej do/z bojlera. Plus taki, że może być nawet w kotłowni i nie odległość od bojlera nie jest ograniczona długością kapilary.

image.jpeg.5cf39b3bc8bfbe762a6d3e4e19c7911c.jpeg

A jeśli chcesz jeszcze zapewnić sobie ciągłą ochronę powrotu, również kiedy bojler nie jest grzany, dajesz coś takiego na  rurze zasilania z bajpasem do powrotu bojlera.

image.jpeg.82f65b0b999753ec6b225842ade8ab16.jpeg

Zawór 3D rozdzielający Do tego taki sam siłownik j/w.

 

Opublikowano

Czyli prostym językiem, montuje zawór z termoelektronicznym siłownikiem  na róże zasilającej boiler (np. W kotłowni) , podłączam go do mojego sterownika w opcje cwu i zadaje odpowiednią temperaturę, po tym jak temp wzrośnie siłownik otworzy zawór , a po tym gdy temp spadnie siłownik zamknie zawór i tym sposobem nie wyciągnie ciepłej wody,

 

Czyli zamknie zasilanie a 3D kieruje wodę na  bajpas i cały czas jest poprostu luźny obieg wody ?.

Opublikowano

Jak masz wszystko na jednej pompie to ja bym podłączył do instalacji zbiornik CWU tak jak grzejnik ale na zasilaniu wężownicy zainstalował wyżej pokazany zawór termostatyczny z kapilarą plus zawór zwrotny i odpowietrznik automatyczny. Nie trzeba będzie ciągać żadnych kabli do elektrozaworów i czujników i co ważne osobnych rur.

Opublikowano

Akurat podane rozwiązanie z 3D i termoelektrycznym siłownikiem jest mi bardziej po drodze,poniewaz wszystko zrobię na dole obok kotła, tam też jest cały sterownik więc to tylko jeden mały kabelek do podłączenia. A odnośnie odpowietrznika, myślę że dam jeden właściwie przed samym boilerem w najwyższym punkcie.

Opublikowano

@Digitrax...Tylko że wtedy nie ma ochrony powrotu po zamknięciu obiegu bojlera. Natomiast z 3D ma ciągły obieg w instalacji, nawet jak mu się dodatkowo wszystkie głowice na grzejnikach pozamykają. Dobrze jest dać dodatkowy zawór regulacyjny na bajpasie.

Opublikowano
29 minut temu, Seba579 napisał:

po tym jak temp wzrośnie siłownik otworzy zawór , a po tym gdy temp spadnie siłownik zamknie zawór i tym sposobem nie wyciągnie ciepłej wody,

Inaczej: jak temperatura wody w bojlerze spadnie, zawór otworzy obieg przez bojler a zamknie przez bajpas. Kiedy temperatura w bojlerze osiągnie docelową, zawór zamknie obieg przez bojler a otworzy przez bajpas. Dlatego siłownik musi być typu NC/normalnie zamknięty.

Opublikowano
11 minut temu, gmaj22 napisał:

@Digitrax...Tylko że wtedy nie ma ochrony powrotu po zamknięciu obiegu bojlera. Natomiast z 3D ma ciągły obieg w instalacji, nawet jak mu się dodatkowo wszystkie głowice na grzejnikach pozamykają. Dobrze jest dać dodatkowy zawór regulacyjny na bajpasie.

To niechaj zainstaluje na powrocie kotła TZM na 55 stopni z pompą i zawsze będzie mieć kocioł dogrzany bez względu na to jaki jest obieg w instalacji.

Opublikowano
21 minut temu, gmaj22 napisał:

Inaczej: jak temperatura wody w bojlerze spadnie, zawór otworzy obieg przez bojler a zamknie przez bajpas. Kiedy temperatura w bojlerze osiągnie docelową, zawór zamknie obieg przez bojler a otworzy przez bajpas. Dlatego siłownik musi być typu NC/normalnie zamknięty.

Ja źle to sformułowalem, i ta temperatura cały czas jest odczytywana z tego zaworu termoelektrycznego. On ma czujnik temperatury wewnątrz, ktory to ustawia i reguluje.  ?  Czy to wymaga jeszcze jakiegoś czujnika temp w boilerze.  Ja amator. Ale się czegoś dowiem żeby to poprawnie zrobic.

 

 

Opublikowano

Niestety nie - musi być dodatkowy czujnik CWU w bojlerze podłączony do sterownika kotła (tak jak przy zastosowaniu pompy CWU).

Opublikowano

Czyli czujnik temp wody w boilerze musi być podpięty do sterownika jako czunik temp cwu, i termoelektrozawor NC na zaworze 3D z bajpasem do powrotu tak samo musi być wpiety w sterownika  jako "pompa"cwu od którego dostanie sygnał na zamknięcie lub otwarcie prawda ?   Sterownik mam przystosowany na dwie pompy oczywiście. 

Opublikowano

Dokładnie tak  jak piszesz :) Z tą różnicą, że siłownik NC dostanie napięcie z gniazda pompy CWU w sterowniku, żeby się otworzył na bojler, a po odłączeniu napięcia w gnieżdzie pompy CWU - sam się zamknie na bojler i otworzy na bajpas. Tu wybij sobie z głowy ustawienie priorytetu CWU.

Opublikowano

A wgl istnieje taka możliwość w sterowniku takim "podstawowym" ?  ;-) Nawet nie wiem, tam ma iść jedna całość , z jednego kolektora (zrobiony domowym sposobem jak już wspomniałem wcześniej) i tylko chodzi o to żeby nie wychladzalo wody w zbiorniku cwu, a chce mieć też chroniony powrót tak jak wcześniej napisałeś. W miarę prosto i bez wielkiej elektroniki. Powinienem sam z tym zawalczyć ... Będę się uczył ;-)  Dziękuję Ci za pomoc.  Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.