Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie garażu wolno stojącego-jakie ogrzewanie???


kramorz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich<
Jestem totalnym laikiem w sprawach budowlanych oraz grzewczych, dlatego postanowiłem poprosić o pomoc osoby z dużo większą wiedzą w tym temacie.
Mam garaż około 50m2 średnia wysokość 3,5m (dach jednospadowy), budynek jest ocieplony (chyba styropian 10) dach będę ocieplał wełną 15cm skalną o parametrach cieplnych 035 lub wełną szklaną 15cm/032. Temperatura jaka mnie interesuje żeby utrzymać w tym garażu to około 13-16 stopni 

Nie wiem czym to ogrzać rozważałem takie opcje:

- piecyk gazowy zasilany gazem propan z butli wymiennych 11 kilogramowych bądź 33kg, do piecyka podłączyć nagrzewnicę wodną np. Volcano mini.

  Czy takie coś zda egzamin i jakie może być plus minus zużycie gazu aby przez jakieś 10 godzin w tym garażu utrzymać taką temperaturę??

- drugą opcję którą brałem pod uwagę to klimatyzator (ale tu chyba się pojawia problem jeżeli na zewnątrz temperatura na zewnątrz spadnie poniżej -10stopni)

-trzecia opcja nagrzewnica gazowa z nadmuchem zasilana z butli wymiennych propan wisząca  https://allegro.pl/nagrzewnica-dmuchawa-gazowa-wyrzut-spalin-18-kw-i7066959506.html

ze względu na brak miejsca nie chcę stawiać czegoś do grzania typu koza, lub inne piece stojące które będą mi zajmowały miejsce.

Jest tu  ktoś kto może mi doradzić coś rozsądnego i żeby w użytkowaniu to rozsądnie wychodziło pod względem ekonomicznym??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby był sens grzania takiego pomieszczenia  to trzeba go dobrze ocieplić - najważniejszy jest sufit- tak warto dać nie 15cm a 20cm i więcej.

Drugą drogą  ucieczki ciepła jest brama garażu.