Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palenie owsem w kotle na pelet


kyko1916

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Niedawno wymieniłem wysluzony piec na automat zasilany pelletem 

Piec nazywa się forest 

Podajnik slimakowy

Wszystko automatyczne ( wygaszanie , rozpalanie i utrzymanie temp) 

Teraz główne pytanie czy mogę palić w nim owsem ? Czy mogę podać sam owies czy trzeba to np wymieszać z peletem ? 

Jestem laikiem w tym temacie dlatego to co opisałem może wydać się chaotyczne nie mniej wierzę że mi pomożecie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pisze to tylko na podstawie własnych doświadczeń. Palilem kiedyś a może próbowałem, owsem. Mam piec Cichewicza futura ekono 24 kW, aktualnie przerobiony na Pellet. I szczerze odradzam, może on się i palił ale rewelacji nie było, natomiast na ściankach pieca pojawił się taki osad, ze do dziś jeszcze odrywa się w formie takich " skamieniałych " płatów. Moim zdaniem szkoda pieniędzy i czasu później na czyszczenie pieca.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam też mam piec na pelet z palnikiem kipi rot power 20kw też mnie ciekawi palenie owsem ponieważ mam możliwość wychodowania  sobie owsa na własnym polu.Zamówiłem narazie na próbę 500 kilo w sobotę  będe testował 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2018 o 09:00, Darbatt napisał:

Witam. Pisze to tylko na podstawie własnych doświadczeń. Palilem kiedyś a może próbowałem, owsem. Mam piec Cichewicza futura ekono 24 kW, aktualnie przerobiony na Pellet. I szczerze odradzam, może on się i palił ale rewelacji nie było, natomiast na ściankach pieca pojawił się taki osad, ze do dziś jeszcze odrywa się w formie takich " skamieniałych " płatów. Moim zdaniem szkoda pieniędzy i czasu później na czyszczenie pieca.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Witam a jaki masz palnik? Jakiej firmy