Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odłączyć Piec, Włączyć Termę. Jak?


mmm123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Od razu przepraszam ale jestem zielony w temacie instalacji wody i ogrzewania. 

Posiadam piec węglowy (http://www. piecekamionna. pl/ z-kanalem-pionowym) bez podajnika. W kotłowni mam zainstalowany ten kocioł oraz termę. Obecenie używam tylko kotła aby ogrzewać wodę która idzie do kranów oraz grzejników ale skończył się sezon grzewczy i robi się za gorąco i chciałbym tylko ogrzewać wodę użytkową bez grzejników dlatego chciałbym odciąć piec i podłączyć termę do podgrzewania wody.

Problem jest w tym, że w kotłowni jest sporo rur i zaworów i nie mam pojęcia co gdzie zakręcić/odkręcić, aby woda przechodziła przez termę i szła tylko i wyłącznie do kranów już nie przez kocioł i nie do grzejników. 

 

Załączam filmik na którym widać całą instalację w kotłowni oraz kilka zdjęć. Wiem, że ciężko może na podstawie tego powiedzieć co mi co mam zrobić ale dla osób które się znają w tym temacie myślę, że do głowy przyjdzie na pewno więcej pomysłów niż mi.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=u_CmkfC5jJo

 

 

Od razu dodam, z lewej strony pod termą są dwie rury wychodzące ze ścian, czyli domyślam się, że stamtąd jest źródło wody. Dalej, naprzeciwko rura wchodzi w ścianę na dole i na górze do mieszkania czyli domyślam się, że na dole idzie ciepła woda do grzejników a na górze do kranów/prysznica, itd.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

post-78826-0-63030500-1523001905_thumb.jpg

post-78826-0-58215400-1523001911_thumb.jpg

post-78826-0-15476500-1523001918_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach