Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór 4d I Problem Pomocy


karolroy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie znam się kompletnie na technice grzewczej (jestem zielony) dlatego proszę o pomoc. Mam nad piecem zawór 4d i na nim jest takie małe urządzenie ze wskazówką i polami oznaczonymi kolorami (czerwony i niebieski) to urządzenie jest automatyczne ale można też ustawić ręcznie.

Chciałbym wiedzieć co to jest i jak ewentualnie to ustawić!!

Nad zaworem mam pompę ustawiona z reguły na 3 a na piecu 65C.

post-6045-1238084936_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest sterownik automatyczny, jest on podłączony do pieca i to piec steruje tym zaworem. Można nim sterować ręcznie. Wkrętakiem płaskim przekręć to nakrętkę po lewej stronie podziałki, o 90 stopni, tak by odskoczyła, i wtedy możesz nim sterować ręcznie. Kręcąc tą wajchą przy podziałce. Jednak nie polecam tego, nastawy ustawił zapewnie serwisant i wszelkie inne próby nastaw mogą skutkować opierdzieleniem przez serwisanta. Dobry serwisant się pozna czy ktoś grzebał czy nie. Poza tym temat powinien być rozwinięty w innym wątku.

I jeszcze jedno, czemu zastosowano zawory gazowe do wody?? Wszak to drożej wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu który to zakładał do ..... i jest na tym forum ale mam go dość. Wiem, że jak przekręciłem na pole czerwone to jest różnica w grzaniu gdyż wcześniej 2 grzejniki były zimne a teraz wszystkie grzeją idealnie. Chce się jednak dowiedzieć coś więcej o tym urządzeniu, jak się konkretnie nazywa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To urządzenie z podziałką to siłownik (sterownik) zaworu czterodrożnego. Inaczej go nie nazwiesz. On steruje ochroną kotła, by powrót miał zawszę temperaturę powyżej 50 stopni. To że grzejniki Tobie nie grzały, może wynikać z zapowietrzenia instalacji lub złego kryzowania. Raczej nigdy, ze złęj działalności sterownika i zaworu.

Odnośnik do komentarza