GrzegorzTychy Opublikowano 25 Grudnia 2017 #1 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Cześć, Mam pytanie odnośnie modyfikacji instalacji tzn. czy jest możliwość usprawnienia i co należy zastosować . W załączniku rysunek mojej instalacji. Na czym polega problem, ustawiając zawór 3D i jednocześnie redukując temp. na kaloryferach redukuje temp która ogrzewa wodę w bojlerze i tym samym ogrzewam ją do temp. np 35 stopni. Proszę o poradę jak poradzić sobie z tym problemem nie robiąc rewolucji w instalacji. Może macie jakieś pomysły, bardzo będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam. Grzegorz
GrzegorzTychy Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor #3 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Na rysunku jest tylko jeden zawór trójdrożny, znajduje się na powrocie .
konopka Opublikowano 25 Grudnia 2017 #4 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Akurat w tym układzie zawór 3d może regulować temperaturę powrotu a nie grzejników.
marwol Opublikowano 25 Grudnia 2017 #5 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Dokładnie tak jak poprzednik. Ten zawór nie ma wpływu na cwu.
marwol Opublikowano 25 Grudnia 2017 #6 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Na rysunku jest tylko jeden zawór trójdrożny, znajduje się na powrocie .I jak nim sterujesz temp na grzejniki?
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2017 #7 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Jak to jak Przez rozdzielenie strumienia na powrocie Takie rozwiązanie nie ma sensu Instalacja do przeróbki
GrzegorzTychy Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor #8 Opublikowano 25 Grudnia 2017 I jak nim sterujesz temp na grzejniki? Efektem całkowitego zamknięcia na zaworze przepływu dla A1 jest zwiększenie temperatury na kaloryferach/bojlerze , jednak kiedy otwieram stopniowo przepływ dla A1 wpuszczam częściowo w obieg schłodzoną wodę z powrotu przez co zmniejszam temperaturę tym samym piec jest mniej paliwożerny . Zastanawiam się czy w dobrym kierunku ustawiłem strzałkę na odcinku A1, w każdym bądź razie tak jak wspomniałem wyżej efektem otwarcia jest obniżenie temp.wody która oddaje ciepło na kaloryfery i bojler . NIe mam pojęcia jak rozwiązać ten problem.
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2017 #9 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Jak sam wymyśliłeś takie "sterowanie" to je przerób na prawidłowe. Jak wymyślił to instalator to współczuję i niech też przerabia Tak czy inaczej bez rewolucji w kotłowni się nie obejdzie
GrzegorzTychy Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor #10 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Obrazując wygląda to następująco. Pytanie jaką modyfikacje zastosować. Nie był to mój pomysł, takie rozwiązanie zastosował instalator. Kupiłem dom 2 lata temu była to moja pierwsza przygoda w tym temacie. Proszę o pomoc i sugestie co powinno być zastosowane i jak, może rysunek poglądowy ,będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc .
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2017 #11 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Po pierwsze sprawdź czy sterownik kotła ma sterowania pompą grzania CW Po drugie podaj czy masz a grzejnikach głowice termostatyczne. Po trzecie gdzie jest wpięte naczynie przelewowe?
GrzegorzTychy Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor #12 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Ad.1 w sterowniku jak najbardziej jest możliwość uruchamiania pompy CO jak i CWU, jednak z racji iż każdy z układów (otwarty-piec / zamknięty-kaloryfery) są całkowicie niezależne muszą posiadać własne zasilanie obiegiem wody. Żeby była ciągła wymiana temperatury w wymienniku pompa układu pieca (sterownanie CO) oraz pompa układu kaloryferów są zmostkowane. Wtyczka dla CWU jest nie używana ponieważ nie ma fizycznie pompy dla CWU ( bojler podłączony pod układ pieca ) Ad2. na każdym grzejniku mam termostat, kłopot polega na tym że jak wpuszczę 100% temperatury na grzejniki i przydławię ją termostatami to spalanie jest mimo wszystko dużo większe niż w obecnej sytuacji czyli temp. obniżana zaworem 3D. (instalacja miedziana osłonięta) Ad3. Naczynie przelewowe tzn. zbiornik wyrównawczy ? czy mieszalnik ?. zarówno mieszalnik i zbiornik wyrównawczy znajduje się w kotłowni .Zbiornik wyrównawczy jest jedynie pod układem pieca dlatego może znajdować się w kotłowni . Układ kaloryferów jest pod ciśnieniem (układ zamknięty)
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2017 #13 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Masz za duży kocioł do tego domu - przynajmniej o 30% i zużycie paliwa jest takie jakie jest - tu nie ma przebacz Są dwie opcje : - albo zostawiasz to co masz i max po 5 latach kocioł pójdzie na złom i wtedy kupujesz nowy , mniejszy, który montujesz go zgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem - albo przerabiasz to co masz wg zasad hydrauliki, a w późniejszym okresie próbujesz zmniejszać spalanie przez zmianę nastawień kotła, drobny lifting konstrukcji, paliwo. Wybór należy do ciebie.
GrzegorzTychy Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor #14 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Dzięki za odp. kocioł był dobierany zgodnie z wymogami budynku , jeżeli chodzi o KW to również "fachowiec" stwierdził że jest OK .... Jak widać nie do końca, ale jak to się mówi mądry polak po szkodzie. Niestety kolejny raz potwierdza się fakt że trzeba w dzisiejszych czasach znać się na wszystkim ... a przynajmniej liznąć tematu . Czy jesteś w stanie poprowadzić mnie lub nakreślić w jakim kierunku powinienem iść żeby poprawić sytuację ?mam na myśli oczywiście przeróbki .
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2017 #15 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Powinno być coś takiego jak na rys. poniżej. Nie podałeś jak duży jest ten wymiennik płytowy. Zaw 3-d na półkę
GrzegorzTychy Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor #16 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Dzięki za szkic, nie ma zaworu tym samym nie ma możliwości obniżenia temp. wychodzącej na układ kaloryferów czy dobrze rozumiem ? czy w tym schemacie temp.sterowana jest pompą ale raczej wątpię, tylko czy słusznie
czoper75 Opublikowano 25 Grudnia 2017 #17 Opublikowano 25 Grudnia 2017 możesz za wymiennikiem zamontować zawór 3d ,i pomyśl o zaworze bezpieczeństwa
GrzegorzTychy Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor #18 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Powinno być coś takiego jak na rys. poniżej. Nie podałeś jak duży jest ten wymiennik płytowy. Zaw 3-d na półkę Mam jeszcze jedną wizje tylko czy realną i czy ma to sens ?? Pytanie czy mogę wykorzystać drugie podłączenie powrotu w piecu .
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2017 #19 Opublikowano 25 Grudnia 2017 *** Dostałeś dobry schemat , to po nim paprzesz! To coś spłodził to nie zadziała. Na powrocie kotła musi być min 50C a ty chcesz to obniżać. W tym układzie masz regulację biegami pomp przed i za wymiennikiem oraz temp na kotle. Pamiętaj im dłużej grzejesz tym dłużej pracuje kocioł i więcej idzie paliwa. Nastawienie tego zaw 3-D będzie miało marginalny wpływ na zużycie paliwa. Jak koniecznie chcesz mieć ten 3-D, to daj go po drugiej stronie wymiennika. Ale on tak potrzebny jak świni kamizela lub siodło. PS To drugie podłączenie powrotu możesz do podłączenia osobnego CW dać.
czoper75 Opublikowano 25 Grudnia 2017 #20 Opublikowano 25 Grudnia 2017 zawór 3d za wymiennikiem ze sterowaniem pogodowym będzie miało wpływ na zużycie paliwa
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2017 #21 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Raczej mały wpływ. Tu trzeba podać taką temp wody na grzejniki aby się zawory pozamykały i nie było odbioru ciepła, wtedy kocioł przechodzi w podtrzymanie - to nie kocioł kondensacyjny, gdzie grzanie non stop ma jakiś sens.
czoper75 Opublikowano 25 Grudnia 2017 #22 Opublikowano 25 Grudnia 2017 temperatura podania ciepła na grzejniki nie nie zamknie zaworu tylko temperatura pomieszczenia ,
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2017 #23 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Tak, ale przy wyższej temp grzejnika szybciej się nagrzewa pomieszczenie. Ponadto jest regulacja na pompach - każda z nich ma minimum 3 biegi , czyli jest kilka kombinacji przepływów, a lepiej jak jedna z nich jest z płynną regulacją np WIlo przy której można ustawić temp jak pokrętłem na zaworze 3-D.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.