Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 #1 Opublikowano 13 Lutego 2017 Witam, mam problem z ogrzewaniem zrobiony na rurach PP nie grzeje prawidłowo co może być przyczyna w załączeniu przesyłam zdjęcia instalacji rury na niektórych odcinkach powyginało dlatego będzie zrobiona kompensacja. przez około 3 dni ogrzewanie działało w miarę dobrze choć wydaje mi się ze i tak nie grzało prawidłowo na pompce było słychać powietrze, nagrzewnice grzały grzejniki ciepłe, po 3 dniach - parę dni przerwy i znowu problem z grzaniem uzupełnienie dosyć dużej ilości wody, proszę o sugestie dotyczące instalacji. Pozdrawiam
kiminero Opublikowano 13 Lutego 2017 #2 Opublikowano 13 Lutego 2017 PP jako zasilanie nagrzewnic się kompletnie nie nadaje. Do tych "wszystkożernych" urządzeń (jedna VR1 to o ile pamiętam 30 kW może łyknąć) można spokojnie doprowadzać czynnik 90 stopni, a tu już PP w kokardki można wiązać. Nie zgadzaj się na żadne kompensatory, bo niewiele pomogą. Tylko stal wchodzi w rachubę, a średnica zależy od tego jak masz rozprowadzone te nagrzewnice. Totalne minimum to 3/4" na zasilanie jednej nagrzewnicy. Źle wpięte naczynie. Stawiam tezę, że tego hydraulik nie robił, skoro z naczynia zrobił grzejnik, a na rurze przelewowej wstawił odpowietrznik. Pompę jaką masz? Jaki kocioł?
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #3 Opublikowano 13 Lutego 2017 Witam, robił hydraulik ale samozwańczy... pompka taka http://sprzedajemy.pl/pompka-obiegowa-do-pieca-co-typ-gpd-25-40-180c-nr3381757 Kilka dni to dość w miarę działało nagrzewnice nagrzały hale potrzebuje 14 stopni około. Na piecu było 70 - 80 stopni Co trzeba zmienić żeby pomogło?
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #4 Opublikowano 13 Lutego 2017 Piec starego typu samoróbka na węgiel , flot
gersik Opublikowano 13 Lutego 2017 #5 Opublikowano 13 Lutego 2017 Podpiąć prawidłowo naczynie i wywalić odpowietrznik z naczynia.
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #6 Opublikowano 13 Lutego 2017 Mogę prosić o pomoc jak podpiąć poprawnie do naczynia?...
kiminero Opublikowano 13 Lutego 2017 #7 Opublikowano 13 Lutego 2017 Problem z PP jak widać polega na tym, że się poważnie odkształca (obwiesza) i powstają w przebiegu rur kieszenie powietrzne. Kompensatory mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc, bo też łatwo z nich zrobić pułapkę powietrzną. Tam są też automaty na linii, które mogą powietrze łatwo zaciągać. Naczynie trzeba ucywilizować, a pompa minimum 25/60. Bez wymiany na stal to będzie loteria, bo widząc wykonanie trudno dać gwarancję, że PP zgrzano bezbłędnie. Poza tym to wygląda na PP 25, a to jest za mało (minimum 32). Zdjęcia są niewyraźne, ale całkiem możliwe, że to zwykłe PP do wody zimnej. Jeśli już ten błąd popełniać, to na PP stabilizowanym z wkładką aluminiową (ma najmniejszą rozszerzalność). Widać też, że nagrzewnice są podpięte odwrotnie. Górna rura to jest zasilenie i z niej podpięte są górne króćce nagrzewnic, a to są króćce powrotne (wyjście wody z nagrzewnicy). Naczynie należy wpiąć osobno w kocioł rurą stal 1". Kocioł, na nim trójnik i do góry tylko rura do naczynia, a w bok pompa. Rura od kotła wpięta w dół naczynia, przelew do otworu górnego-bocznego. Otwór na samej górze zostawiasz otwarty (bez korka lub ewentualnie tzw. "fajka" z rurki 1/2"). Czy to wystarczy bez wymiany rur lub ich solidnego mocowania nie wiem.
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #8 Opublikowano 13 Lutego 2017 Rura pp zwykła 32 a grzejniki 20 spróbuje usztywnić rury na metalowych uchwytach i to naczynie wyrównawcze przerobie, co do nagrzewnic to maja dwa króćce na górnym jest dane zasilanie a na dolnym powrót.
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #9 Opublikowano 13 Lutego 2017 Jeśli taki kompensator zrobię w 2 miejscach to może się tam tworzyć powietrze>? Kurde muszę coś pokombinować bo zmiana rur :mellow: :mellow:
piastun Opublikowano 13 Lutego 2017 #11 Opublikowano 13 Lutego 2017 Podpiąć prawidłowo naczynie i wywalić odpowietrznik z naczynia. Przecież jest krzyż na dole :) więc gitara gra. A na poważnie to nawet pp z tą wkładkę alu tu może nie pomóc. Kto da gwarancję, że się kocioł nie zagotuje i para nie pójdzie w rury? właśnie doczytałem, PP zwykłe i mamy ładnego sin(x) :). Jakie było kryterium wyboru PP zwykłego?
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #12 Opublikowano 13 Lutego 2017 No wiem ale jak się to mówi mądry Polak po szkodzie... Tak to jest jak się nie zapyta fachowca tylko a dobre zrobimy. Nic no próbuję tak to uruchomić z zobaczmy co się będzie działo.
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #13 Opublikowano 13 Lutego 2017 Właśnie nie było kryterium. Tylko brak wiedzy wykonawcy.
kiminero Opublikowano 13 Lutego 2017 #14 Opublikowano 13 Lutego 2017 Rura pp zwykła 32 a grzejniki 20 spróbuje usztywnić rury na metalowych uchwytach i to naczynie wyrównawcze przerobie, co do nagrzewnic to maja dwa króćce na górnym jest dane zasilanie a na dolnym powrót. Źle. Odwrotnie ma być, co jest wyraźnie opisane na nagrzewnicy. Te filtry też zbędne. Kompensacja w pionie jest wykluczona jeśli nie zapewnisz odpowietrzania. Daj schemat przebiegu rur między nagrzewnicami.
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #15 Opublikowano 13 Lutego 2017 Ja ta kompensacje chce dać do tych rur fi 32 głównych bo one się rozciągają. załączam szkic.
piastun Opublikowano 13 Lutego 2017 #16 Opublikowano 13 Lutego 2017 Kolego właśnie zauważyłem na tym drugim zdjęciu, rdzę na wełnie otulającej kocioł. Chyba ostro gotowaliście w tej instalacji bo widać, że zawór bezpieceństwa popuścił. Zanim zaczniecie palić to zróbcie porządek z tym naczyniem wzbiorczym oraz tą nitką która wygląda jak sinus. Naczynie najlepiej w linii prostej od kotła umieścić w samej stali, wtedy jest cień szansy, że jak zagotujecie to para pójdzie wprost do naczynia a nie w instalację.
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #17 Opublikowano 13 Lutego 2017 Dzięki kolego tak zrobię a czy któryś z kolegów rozrysował by mi taki prosty schemat jak to do tego naczynia podłączyć żeby już błędu nie popełnić.
piastun Opublikowano 13 Lutego 2017 #18 Opublikowano 13 Lutego 2017 coś takiego ew, koledzy coś podpowiedzą i jak chcesz zostawić te stabi to zainwestuj w takie z wkładką ALU jak koledzy radzili ale to i tak ma sens wtedy jak zagwarantujesz, że przy zagotowaniu para nie pójdzie w PP tylko do naczynia, Generalnie taki sinus + para == duże prawdopodobieństwa powstania syfonu.
Krzysztof164 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor #19 Opublikowano 13 Lutego 2017 Ok przerobie to naczynie + usztywnie rury i zrobię kompensacje na tych rurach fi 32 dam znać czy pomogło. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.