wiolinek Opublikowano 2 Lutego 2017 #1 Opublikowano 2 Lutego 2017 Witam Kolegów .Bardzo proszę o wyrozumiałość jeśli wzbudzę wesołość ... Zasobniki cwu 100l dwupłaszczowy podłączony do pieca 1 F Cerapur Compact 14kW ..Zasobnik nagrzewa się szybko ale w warstwie wody bliższej płaszczowi .Pytanie : czy ma sens montaż pompy cyrkulacyjnej tak aby przemieszała wodę tylko w zasobniku .Grzeję wodę na minimum -czyli 40 st C .Czy wększy sens ma podgrzewanie na 50-60 st i zawór termostatyczny trójdrogowy ? Jacek
Gość Digitrax Opublikowano 2 Lutego 2017 #2 Opublikowano 2 Lutego 2017 Dołóż pompę cyrkulacyjną i będzie dobrze.
wiolinek Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor #3 Opublikowano 2 Lutego 2017 Dzięki za odpowiedz. Pytanie jeszcze jedno . Ponieważ jestem amator nie zamontowałem na powrocie przed piecem filtra ,Dać na mszę czy spróbowac założyć filtr ? Nie jestem pewien czy kocioł ma filtr przed pompą .
Gość Digitrax Opublikowano 3 Lutego 2017 #4 Opublikowano 3 Lutego 2017 Do kotła filtr nie jest potrzebny. Musi się on znajdować bezpośrednio przed pompą.
odpowietrznik Opublikowano 3 Lutego 2017 #5 Opublikowano 3 Lutego 2017 Ja zawsze montuje filtr osadnikowy na powrocie do kotła gazowego
Bolczaczko Opublikowano 3 Lutego 2017 #6 Opublikowano 3 Lutego 2017 Grzanie zasobnika tylko do 40 stopni jest niebezpieczne dla zdrowia. Polecam większe temp. ( min 70"C ) oraz zawór mieszający termostatyczny na wyjsciu.
Gość Digitrax Opublikowano 3 Lutego 2017 #7 Opublikowano 3 Lutego 2017 Instalacje CWU na budynkach wielorodzinnych są grzane do max 55 stopni. Mieszkańcy wtedy się skarżą, że woda parzy więc z reguły jest to w zakresie 45-50 stopni.
odpowietrznik Opublikowano 3 Lutego 2017 #8 Opublikowano 3 Lutego 2017 Myślę że przy zasobniku pojemnosciowym można na co dzień ustawić temp.komfortową dla użytkownika powiedzmy 45/50 a okresowo podnieść do 70 aby zabezpieczyć się przed legionellą.Sterowniki wielu kotłów mają mozliwość zaprogramowania tej funcji.