Lukas82 Opublikowano 21 Stycznia 2017 #1 Opublikowano 21 Stycznia 2017 WitamMam problem z ustabilizowaniem pieca. Dom nowy, grzany 3 sezon tylko w zimę nie zamieszkały. Instalacja 25 pętli podłogówki. CWU nie jest obecnie podłączona pod instalacje.Temp. zadana 60C, węgiel niby 24MJ. Po prawej zasilanie z pieca ,po lewej powrót z podłogówki,góra zasilanie podłogówki, dół powrót z pieca. Temperatura zasilania podłogówki ok.29C, temp. kotła 60C, temp. powrotu 40C lub mniej, temp. dół domu 15C, temp. góra 18C. Spalanie ok. 30kg/24h. Obecnie w domu są prowadzone prace remontowe, nie ma drzwi wewnętrznych, drzwi miedzy korytarzem a kotłownia, drzwi między wiatrołapem a garażem - jest tylko folia. Garaż nie jest do końca wykończony i trochę wieje- temp. 3C. Przy zwiększeniu zasilania do 36C piec nie jest w stanie utrzymać temperatury i się wychładza. To samo się dzieje gdy przestawimy pompkę CO na 2 bieg. Wydaje mi się że problemem jest zbyt duża różnica miedzy zasilaniem a powrotem ponad 20C. W jaki sposób można zmniejszyć różnice temperatury przy obecnej instalacji.Dodam że według obliczeń zapotrzebowanie 7kW, piec 12 kW. Obecnie piec powinien pracować z dużym zapasem mocy. Poradźcie co można zmienić.
Gość Digitrax Opublikowano 21 Stycznia 2017 #2 Opublikowano 21 Stycznia 2017 To nie będzie działać poprawnie. Obieg kotłowy jest źle wykonany. Założenia wykonawcy były błędne i dlatego teraz to działa tak jak działa. Bez pompy kotłowej się nie obejdzie. Ona wymusi obieg pomiędzy kotłem a zaworem 4D.
odpowietrznik Opublikowano 21 Stycznia 2017 #3 Opublikowano 21 Stycznia 2017 + Zawór 3D na podłogówkę.Ze zdjęć wygląda na to że na podłogówkę idzie rura Cu 28? jak tak to będzie mała na 25 pętli A rozdzielacze są z rotametrami?
Gość Digitrax Opublikowano 21 Stycznia 2017 #4 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Jak już chcesz instalować zawór 3D to 4D jest w tym momencie zbędny.
Lukas82 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Autor #5 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Rozdzielacze są z rotametrami. Pompka na 1 idzie 1litr, pompka na 3 idzie 2 litry. Obecnie jest zdławione i idzie 0,5 litra. Jak zawór jest otwarty na 3 to se w miarę radzi - moc waha się pomiędzy 40 - 80%, różnica temperatur 20C, temp. na zasilaniu coś koło 29C. Jak damy na 4 to już ma ciężko i bardzo długi czas idzie na 100%, temp. zasilania 36C, różnica koło 27-30C. Tak idzie 28 i się rozdziela dół 10pętli góra 15 pętli. Czyli co teraz. Zostawić zawór 4D i wpiąć pompę kotłowa czy coś kombinować z zaworem 3D.
Gość Digitrax Opublikowano 21 Stycznia 2017 #6 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Najlepiej by było wywalić zawór 4D. Zamiast niego dać zawór 3D i podłogówka obieg ma zapewniony. Do zabezpieczenia powrotu doinstalować pompę kotłową np 25/40.
Maciek92 Opublikowano 21 Stycznia 2017 #7 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Tak poza tematem - malowales rury? Mega ladnie polutowane albo cyna ukryta pod warstwa farby miedzianej :-)
odpowietrznik Opublikowano 22 Stycznia 2017 #8 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Tak też łączenie rur zwróciło moją uwagę)Może kształtki są tylko powkładane w rury ;) .Rzeczywiscie wygląd super, też chciałbym umieć tak ładnie lutować,muszę się zapisać na kurs do tego kto to robił)
Lukas82 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Autor #9 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Wcześniej był zawór 3D tylko powrót z podłogówki był wpięty przed samym powrotem kotła. To teraz mam zamienić zawór 4D na 3D dalej wpiąć powrót z podłogówki następnie pompę kotłową i dalej powrót z CWU czy najpierw pompę potem powrót z podłogówki i CWU Nie wystarczy zostawić zawór 4D i dać tylko pompę kotłową. Czy dodatkowa pompa nie zaburzy przepływu i zasilania głównej pompy zasilającej CO.
odpowietrznik Opublikowano 22 Stycznia 2017 #10 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Jak wywalisz 4D to jak w załączniku
Lukas82 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor #11 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Jeszcze zamontujemy sprzęgło hydrauliczne i zobaczymy co będzie. Obecnie zwiększyłem temperaturę na kotle z 55 do 67. Obieg kotłowy grawitacyjny zrobił się gorący. Obieg kotłowy który idzie przez CWU zabiera za dużo wody, później będzie zamontowana pompka o mniejszej wydajności i będzie krótki obieg max 1,5 m. Obecnie piec chodzi pomiędzy 24 a 80% (66,3 a 63,5C). Trochę jeszcze buja ale nie wskakuje na 100%. Ustawienia sterownika SPP;P -2, I -0, podawanie 3/27, dmuchawa 55, rozruch 4, tło 20, ekogroszek Ekobran niby ma niecałe 22MJ. Co w tej sytuacji jeszcze można zrobić. Obecnie zmniejszyłem podawanie do 3/30. Może będzie pracował na wyższej mocy i stabilniej.Na pewno wpływ na prace pieca ma tez brak drzwi wewnętrznych i zimny garaż ( 2C) oddzielony od wiatrołapu i kotłowni folia, za folia (7C). W kotłowni jest średnio 15C i brak drzwi i foli z reszta domu. Temperatura na dole 18C i pewnie przez to że zimne powietrze zaciąga z kotłowni, podłoga ma 22-24C, ściany 18, góra - 21, ściany - 21, podłoga - 22-24. Zasilanie puszczone na 30C, na rozdzielaczach na zasilaniu 28 na powrotach 24C. Czyli straty ciepła by się zgadzały różnica 4C. Mierzone było termometrem bezdotykowym czyli jakiś tam błąd występuje. Jak duży wpływ ma brak drzwi z garażu i kotłowni oraz niezaizolowane rurki w kotłowni.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.