Agnes87 Opublikowano 22 Września 2016 #1 Opublikowano 22 Września 2016 Założyłam nowy temat aby nie zaśmiecać tematu o Komfort Eko. :) Pytań parę mam, bo im więcej tematów czytam tym mniej wiem... Dane kotła na początek: Komfort Eko PZ 15 Kw Sterownik TECH K1Pv4 PZ Palnik ekoenergia Czujnik spalin + czujnik temperatury zewnętrznej Po pierwsze klapka wentylatora: otwarta czy zamknięta? Z tego co czytałam to na pierwszym zdjęciu powinna być zamknięta a na drugim otwarta. Aktualnie zmieniłam aby było tak jak na zdjęciu 2. Starałam się obserwować płomień ale jakoś różnic nie widzę. :unsure: Po drugie kocioł wszystkiego nie chce spalić i trochę zostawia (zdj. 3). To wszystko nazbierało się od wczoraj. Które ustawienia powinnam zmienić? Znalazłam ustawienia "Korekta powietrza" i tam jest na 0. Dodatkowo temperatura spalin często jest wysoka (zdj. 4) i sadzy na wymienniku też jest sporo (zdj.5). Oprócz tego w miejscu zaznaczonym na zdj. 6 słychać jakieś "brzęczenie". Jakby coś tam wpadło i odbijało się od ścianek. Co to może być? Jest to dość denerwujące. To chyba na razie wszystko. :P
astan67 Opublikowano 22 Września 2016 #2 Opublikowano 22 Września 2016 Ster z Pid czyli klapka otwarta Zmniejsz dozowanie paliwa Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
gilal Opublikowano 22 Września 2016 #3 Opublikowano 22 Września 2016 Założyłam nowy temat aby nie zaśmiecać tematu o Komfort Eko. :) Pytań parę mam, bo im więcej tematów czytam tym mniej wiem... Dane kotła na początek: Komfort Eko PZ 15 Kw Sterownik TECH K1Pv4 PZ Palnik ekoenergia Czujnik spalin + czujnik temperatury zewnętrznej Po pierwsze klapka wentylatora: otwarta czy zamknięta? Z tego co czytałam to na pierwszym zdjęciu powinna być zamknięta a na drugim otwarta. Aktualnie zmieniłam aby było tak jak na zdjęciu 2. Starałam się obserwować płomień ale jakoś różnic nie widzę. :unsure: Po drugie kocioł wszystkiego nie chce spalić i trochę zostawia (zdj. 3). To wszystko nazbierało się od wczoraj. Które ustawienia powinnam zmienić? Znalazłam ustawienia "Korekta powietrza" i tam jest na 0. Dodatkowo temperatura spalin często jest wysoka (zdj. 4) i sadzy na wymienniku też jest sporo (zdj.5). Oprócz tego w miejscu zaznaczonym na zdj. 6 słychać jakieś "brzęczenie". Jakby coś tam wpadło i odbijało się od ścianek. Co to może być? Jest to dość denerwujące. To chyba na razie wszystko. :P Witam, odnośnie klapki: jeżeli praca sterownika jest w PID to klapka wentylatora musi być całkowicie otwarta i jeżeli można, zablokowana. Pozdrawiam :)
noogi Opublikowano 22 Września 2016 #4 Opublikowano 22 Września 2016 Cześć, Klapa wentylatora powinna być otwarta - w nowych dostawach pieców jest ona już zablokowana w pozycji otwartej śrubą z krzyżowym łbem (ta przy oście klapki). Podejrzewam, że u Ciebie jest już zablokowana a przekładanie "wajchy" z obciążnikami po prostu ślizga się po ośce. Jeśli piec nie dopala, to dodałbym mu trochę więcej powietrza w opcji "korekta powietrza" ale pamiętaj małymi krokami i obserwacja zmiany będzie widoczna dopiero po dłuższym czasie. Palisz z PID, jest zawór 4D? To zaznaczone na ostatnim zdjęciu, to zawór zwrotny/ różnicowy (zależnie gdzie jest umieszczony). raczej nie powinien "podskakiwać" jeśli ma stały przepływ. Pozdrawiam
Agnes87 Opublikowano 22 Września 2016 Autor #5 Opublikowano 22 Września 2016 OK, że ma być otwarta to wiem ale czy to jest pozycja taka jak na zdjęciu poniżej? Z ulotki wynika, że tak ale chcę się upewnić. :) A jak mam zmniejszyć dozowanie paliwa?
noogi Opublikowano 22 Września 2016 #6 Opublikowano 22 Września 2016 To zdjęcie instruktażowe jest do bani - zupełnie nieintuicyjne i nijak się ma do budowy klapki w wentylatorze.. Musisz dociągnąć dolny wkręt na tym bolcu z dużymi nakrętkami i zobaczysz że się on nie będzie poruszał w żadną stronę - luz dosłownie 1-2 mm - to oznacza, że klapa jest zablokowana wkrętem w korpusie wentylatora. Jeśli chodzi o zmniejszenie dozowania paliwa, to w tym sterowniku, przy paleniu automatycznym (PID) nie jest to możliwe. Zamiast tego dodajesz powietrza (zmniejszenie ilości paliwa, to jednocześnie zwiększenie powietrza) i piec sam sobie doreguluje pracą ślimaka ilość podawanego paliwa aby zachować nastawione wartości temperatur. W pracy automatycznej do dyspozycji zostaje tylko sterowanie ilością powietrza (aby dopasować spalanie - stan kopczyka) do kaloryczności węgla.
gilal Opublikowano 22 Września 2016 #7 Opublikowano 22 Września 2016 Tak, najlepiej obserwować na jakich mocach najczęściej piec pracuje Jak na niskich to delikatnie podnieść dolną nadmuchu i na odwrót :) (tylko żeby na pewno klapka w dmuchawie była otwarta) :)
Agnes87 Opublikowano 22 Września 2016 Autor #8 Opublikowano 22 Września 2016 Ten wkręt krzyżakowy jest dokręcony, luz minimalny. Czy to oznacza, ze kręcąc całym tym bolcem z nakrętkami położenie klapy się nie zmienia? Na razie "Korektę powietrza" zmieniałam z 0 na 1. Co to zaworu 4d to ostatecznie miał być zamontowany 3d ale czy jest to nie wiem. Pytanie blondynki: jak to sprawdzić? :D
noogi Opublikowano 22 Września 2016 #9 Opublikowano 22 Września 2016 Obserwuj ośkę - bolec się obraca ale ośka stoi - położenie klapy się nie zmienia (jest zablokowana) Zwróć uwagę, czy są jakieś urządzenia w instalacji, do których są doprowadzone przewody ze sterownika poza pompami - to pomoże rozpoznać czy masz zawór ze sterowaniem, ewentualnie podrzuć klika zdjęć instalacji.
Agnes87 Opublikowano 22 Września 2016 Autor #10 Opublikowano 22 Września 2016 Zgodnie ze zdjęciem nr : oś - 1 stoi a bolec - 2 obraca się. Odnośnie zaworu zwrotnego/ różnicowego to odgłosy są mniej słyszalne na biegu II pompy. Na trzecim są największe ale też nie zawsze. Wrzucam też zdjęcia instalacji.
Snoopi21898 Opublikowano 22 Września 2016 #11 Opublikowano 22 Września 2016 Witam. Zmniejsz moc kotła to obniży sie automatycznie ilość podawanego paliwa i obserwuj płomień i popiół. Z fotek wynika ze nie ma zaworu 4d albo nie widać.
Snoopi21898 Opublikowano 22 Września 2016 #12 Opublikowano 22 Września 2016 Jeśli oś stoi to klapka jest zablokowana czyli otwarta i jest ok. I zmień temp kotła na min.60st.
Techmik Opublikowano 22 Września 2016 #13 Opublikowano 22 Września 2016 Czyli jak węgiel jest niedopalony to trzeba dodać dopływ powietrza czy odwrotnie? mowa o pid
Techmik Opublikowano 22 Września 2016 #15 Opublikowano 22 Września 2016 a powiesz mi skąd kupujesz sprawdzony ekogroszek?
Agnes87 Opublikowano 22 Września 2016 Autor #16 Opublikowano 22 Września 2016 :) Podsumuję więc to sobie: Klapkę mam otwartą, zmniejszyłam moc kotła na 90%, korektę powietrza zmieniłam dolną na 2 a górną na 1, temperatura kotła na 60 stopni. A teraz kocioł chodzi na trybie letnim bo temperatura zewnętrzna się podniosła i za ciepło na grzanie. Zaworu 3d/4d wygląda na to że nie ma. Jak próbowałam zmienić ustawienia zaworu wbudowanego to kocioł się wyłączył i wyskoczył alarm... Czy brak tego zaworu wpływa negatywnie na użytkowanie kotła czy w ogóle przeszkadza w prawidłowym użytkowaniu? Bo chyba dodać go teraz to nie da rady. Ja też stoję przed trudnym wyborem ekogroszku. Aktualnie palę Spark Classic z pobliskiego składu i jeszcze na próbę Spark Premium.
Snoopi21898 Opublikowano 22 Września 2016 #17 Opublikowano 22 Września 2016 Brak zaworu to brak możliwości sterowania temp. wody na grzejniki i brak podmieszania powrotu. Założyć zawsze można tylko to dodatkowe $$$. W nowych kotłach zalecają montaż zaworu. Wiąże sie to z oszczędnościami w paleniu i podniesieniem temp.powrotu.
Snoopi21898 Opublikowano 22 Września 2016 #18 Opublikowano 22 Września 2016 Paliłem w zeszłym sezonie jest ok klienci tez zadowoleni. Teraz mam golda i czuć te 30 Mj hehe. Zobaczymy zimą.
Techmik Opublikowano 22 Września 2016 #19 Opublikowano 22 Września 2016 czy taka wartość jest pozytywna?https://zapodaj.net/f78830eab4fa7.jpg.html
Snoopi21898 Opublikowano 22 Września 2016 #20 Opublikowano 22 Września 2016 Rozgrzewasz dopiero instalacje ?
Snoopi21898 Opublikowano 22 Września 2016 #22 Opublikowano 22 Września 2016 Potrzeba czasu żeby wszystko sie unormowało.
Agnes87 Opublikowano 23 Września 2016 Autor #23 Opublikowano 23 Września 2016 Odnośnie zaworu 3d/4d podpytam hydraulika jak przyjedzie, bo brzęczenie/podskakiwanie w zaworze powrotu (jak się okazało) stało się jeszcze bardziej nieznośne. Słychać te odgłosy już nawet w domu. Niech więc to sprawdzi. A jak wprowadzi się zmiany ustawień na sterowniku to mniej więcej po jakim czasie widać różnicę w spalaniu? Kilka godzin, dni, tygodni?
noogi Opublikowano 23 Września 2016 #24 Opublikowano 23 Września 2016 Zawór zwrotny może być po prostu uszkodzony. Zmiany ustawień w sterowniku powinny być obserwowalne w zakresie godzin. Ale tu proszę o potwierdzenie bardziej doświadczone osoby. Moim zdaniem zawór 3/4D powinien być zainstalowany wraz z piecem w celu spełnienia warunków gwarancji - utrzymania odpowiedniej temperatury powrotu, faktycznie podnosi to koszt instalacji ale nie wiele w stosunku do kosztów całkowitych, ten sterownik dobrze współpracuje z zaworem 4D z silnikiem krokowym - instalator powinien go zaproponować.
Snoopi21898 Opublikowano 23 Września 2016 #25 Opublikowano 23 Września 2016 Zmiany są widoczne po kilku godzinach od ustawienia nowych parametrów. Ja jednak na twoim miejscu zainwestował bym w zawór 4d a spalanie na pewno tez sie zmniejszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.