kozi291 Opublikowano 9 Września 2016 #1 Opublikowano 9 Września 2016 Witam, Mam pytanie o sposób montażu zaworu upustowego różnicy ciśnień Honeywell DU144A1002 lub Afriso 42 384 chodzi o zapewnienie przepływu dla pompy w rozdzielaczu w momencie gdy piec gazowy jednofunkcyjny przełącza się w tryb grzania CWU i zamyka przepływ dla CO w załączniku dwa rozwiązania - które jest lepsze ?
sambor Opublikowano 9 Września 2016 #2 Opublikowano 9 Września 2016 Powinieneś mieć za kotłem sprzęgło a nie zaw upustowy . Co do sposobu montażu to oba są złe - taki zaw montuje się między belkami rozdzielacza równolegle do pompy, ale za pompą a nie przed.
kozi291 Opublikowano 10 Września 2016 Autor #3 Opublikowano 10 Września 2016 To w takim układzie obwód zabezpieczenia pompy szedł by przez trójdrożny zawór termostatyczny - a co jeśli temp. czynnika będzie niższa od nastawionej temp. na zaworze termostatycznym (zawór będzie zamknięty) - zob. rysunek
sambor Opublikowano 10 Września 2016 #4 Opublikowano 10 Września 2016 Niestety, trzeba sprzęgło a ty tego nie chcesz, Dlaczego nie sprzęgło?
henryk1953 Opublikowano 11 Września 2016 #5 Opublikowano 11 Września 2016 To w takim układzie obwód zabezpieczenia pompy szedł by przez trójdrożny zawór termostatyczny - a co jeśli temp. czynnika będzie niższa od nastawionej temp. na zaworze termostatycznym (zawór będzie zamknięty) - zob. rysunek Jak ci się zawór zamknie to nie będzie obiegu wody na pompie- tak nie mozesz podłączyć. Tu masz podane przykłady jak to zrobić.Czy będziesz miał na tyle miejsca żeby to zamontować w skrzynce?-nie wiem? nie możesz redukować srednic. Hydrolux_PL_low.pdf
kozi291 Opublikowano 12 Września 2016 Autor #6 Opublikowano 12 Września 2016 Sprzęgło - to duży koszt i dużo przeróbek w kotłowni i rozdzielaczach na które teraz mnie nie stać. To że sprzęgło jest najlepszym rozwiązaniem to już wiem. W tej chwili mam problem z tym, że pompa w rozdzielaczu podłogówki mi się włącza poprzez termostat pokojowy w momencie kiedy piec jest przełączony na grzanie CWU i wtedy pompa stoi i się dusi. Po przeanalizowaniu schematów Hydrolux to w moim przypadku najlepszym rozwiązaniem bedzie schemat A kolega "henryk1953" napisał: nie możesz redukować srednic. Czy to musi być zawór 1 calowy ? Przecierz to ma byc tylko zabezpieczenie minimalnego przepływu dla pompy czy 3/4 cala nie wystarczy ?
sambor Opublikowano 12 Września 2016 #7 Opublikowano 12 Września 2016 Zawór upustowy działa na zasadzie powstania i wypuszczania wyższego ciśnienia niż potrzeba w instalacji, czyli musi być montowany tam gdzie jest nadciśnienie - za pompą! A autor tematu chce zamontować go na ssaniu i nim likwidować podciśnienie, wtedy może zajść teoretyczny przypadek odwrotnego zadziałania zaworu i będzie zasysał powietrze do instalacji. Kolega @kozi291 dał się już poznać jako sztukmistrz "tanich" , darmowych , instalacji np temat https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/16309-pod%C5%82og%C3%B3wka-grzejniki-piec-gazowy-czy-prawidlowe-sterowanie/page-8 mak, dnia 12 Paź 2015 - 09:19, napisał:Jak ktoś by wyciągał wnioski z błędów które już ktoś popełnił to nie trzeba 145 postów żeby dojść do rozwiązania problemu. Co trzeba zrobić i jak wykonać instalację napisałem już w poście........ nr 4. Sambor w poście nr 15 podał schematy..... a kol "kozi291" i tak postanowił że zrobi po swojemu. Swoją instalację "tworzy" już 3 lata olewając rady i robiąc na skróty czego dowodem jest obecny temat Oraz https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/21921-kocio%C5%82-deditrich-c-mix/ , ze wspaniałym podsumowaniem kozi291, dnia 12 Wrze 2016 - 08:53, napisał:Dzieki za rzeczowe info - daję sobie spokój z c-mixem. Powodzenia , z takim podejściem i słuchając takich rad masz szansę na dokończenie instalacji w następnym 10-cio leciu
Gość mak Opublikowano 13 Września 2016 #8 Opublikowano 13 Września 2016 1200 zł za sprzęgło to dla jednych dużo dla innych kwota akceptowalna. Ale jak miał bym 3 lata walczyć z instalacją CO, której w prosty sposób i tak poprawić nie można to "pies *** 1200 zł dołożył bym kolejne 2000 zł a jak by było trzeba to i 3000 zł i zrobił raz a dobrze. I to radzę kol. Kozi zrobić bo tej instalacji poprawić nie można i kolejny odlotowy pomysł też jej nie poprawi.
sambor Opublikowano 13 Września 2016 #9 Opublikowano 13 Września 2016 Jak sprzęgło nie firmowe to wyjdzie taniej. W tej instalacji jest jeszcze inny problem - brak rozdzielenia czyli zarówno grzejniki jak i podłogówka są na 1 zasilaniu. Tu nie pomogą C-mixy i inne gadżety, tu jest potrzebny młotek i sprzęt do kucia a kolega tego nie chce zrobić.
kozi291 Opublikowano 13 Września 2016 Autor #10 Opublikowano 13 Września 2016 Czyli dobrych rad ciąg dalszy .........młotek i kucie - jakie to proste dla kolegi sambor i mak :) Zgadzam się że instalacja jest spieprzona a przy najmniej zrobiona nie zgodnie ze sztuką - ale działa i muszę pogodzić sie z faktem że tak jest. Koszty przeróbki "po waszemu" były by chorendalnie wysokie ponieważ to nie tylko koszt urządzeń i sterowników hydraulicznych ale równiez dewastacjsa łazienki + przeróbka kotłowni łączny koszt około 5000 zł, a wydaje mi się, że oszczędniści z tego tytułu byłby na poziomie 100 czy 200 zł rocznie. Teraz rocznie za ogrzewanie CO i CWU płace okolo 3500zł rocznie. Ciekawe ile bym zaoszczędził gdybym zainwestował te 5000zł i zrobił instalację zgodnie ze sztuką ? Wracając do tematu instalacja jest jaka jest i pisanie o tym jak powinna wyglądać nie ma już sensu bo to już wiem, wolałbym aby ktoś pomógł rozwiązać opisywany problem i podpowiedział jak prawidłowo podłaczyć zawór róznicy cisnień w tej instalacji.
sambor Opublikowano 13 Września 2016 #11 Opublikowano 13 Września 2016 Już ci pisałem , że zaw upustowy różnicy ciśnień nie rozwiąże twojego problemu, a ty dalej. Jakbyś nie wiedział to zawór upustowy różnicy ciśnień to odmiana zaworu bezpieczeństwa z możliwością regulacji płynnej ciśnienia otwarcia. A u ciebie nie ma co upuścić , gdyż jak kocioł przełączy się na grzanie CWU to masz problem na ssaniu pompy czyli podciśnienie. Co najwyżej możesz dorobić przekaźnik , który podczas grzania CWU będzie wyłączał tą pompę lub pompy. Taka przeróbka wiąże się z utratą gwarancji kotła. PS Innym rozwiązaniem jest zmiana pompy na pompę z autoadaptem. np Alpha2 Grundfossa i praca na autoadapt. PPS Jak otrzymujesz dwie różne temp wody- do podłogi i do grzejników
Gość mak Opublikowano 13 Września 2016 #12 Opublikowano 13 Września 2016 Czyli dobrych rad ciąg dalszy .........młotek i kucie - jakie to proste dla kolegi sambor i mak :) Zgadzam się że instalacja jest spieprzona a przy najmniej zrobiona nie zgodnie ze sztuką - ale działa i muszę pogodzić sie z faktem że tak jest. Koszty przeróbki "po waszemu" były by chorendalnie wysokie ponieważ to nie tylko koszt urządzeń i sterowników hydraulicznych ale równiez dewastacjsa łazienki + przeróbka kotłowni łączny koszt około 5000 zł, a wydaje mi się, że oszczędniści z tego tytułu byłby na poziomie 100 czy 200 zł rocznie. Teraz rocznie za ogrzewanie CO i CWU płace okolo 3500zł rocznie. Ciekawe ile bym zaoszczędził gdybym zainwestował te 5000zł i zrobił instalację zgodnie ze sztuką ? Wracając do tematu instalacja jest jaka jest i pisanie o tym jak powinna wyglądać nie ma już sensu bo to już wiem, wolałbym aby ktoś pomógł rozwiązać opisywany problem i podpowiedział jak prawidłowo podłaczyć zawór róznicy cisnień w tej instalacji. Musisz sobie odpowiedzieć czy chcesz się irytować na instalację którą masz przez następnych .....lat czy chcesz ją naprawdę poprawić.To że jesteś na forum i usilnie próbujesz "coś" poprawić świadczy że jednak mocno irytuje cię to w jaki sposób instalacja działa. Po tym co piszesz myślę że jesteś w sytuacji dziecka które chce mieć lizaka ale i chce lizaka zjeść. Tu naprawdę "młotek i przecinak" to wyjście najlepsze, masz rację ja za to nie zapłacę to bez problemu takie rady mogę dawać. A jak koszty o których piszesz są nie do zaakceptowania, a irytację wyceniasz na ....100 czy 200 zł rocznie, to nie rób nic, bo tymi sposobami i tak nic nie poprawisz. Nie wiem według czyjego pomysłu wykonano tą instalacje, jak zrobił to instalator to powinien na swój koszt doprowadzić ją do działania. Jak robiłeś to sam to niech twój przykład będzie przestrogą dla innych, a jak już ktoś chce robić sam to tylko pod fachowym nadzorem
sambor Opublikowano 13 Września 2016 #13 Opublikowano 13 Września 2016 Kolego mak autor tematu chciał lekką ręką wywalić 3-4 tys na samo sterowanie a teraz nawet nie chce sprzęgła wstawić. Gdzie sens, gdzie logika działania? Z resztą o sprzęgle pisaliśmy mu już w roku 2013 a chłop nadal swoje. Jak ma mieszacz na pompie mieszającej to i tak na grzejniki musi podać temp dużo wyższą niż wynika to z krzywej pogodowej.
sambor Opublikowano 13 Września 2016 #14 Opublikowano 13 Września 2016 To pytanie o zawór upustowy to już w necie rok "chodzi" i wszyscy są innego zdania niż kolega kozi291. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3101366.html. Lub na inne tematy dotyczące tej "biednej "instalacji http://forum.muratordom.pl/showthread.php?231453-Poprawa-instalacji-pod%C5%82og%C3%B3wka-grzejniki-pomocy!
kozi291 Opublikowano 14 Września 2016 Autor #15 Opublikowano 14 Września 2016 Dobra widzę, że nic tańszego nie wymyślę. Pompa ALPHA 2 25-40 autoadapt wystarczy na grzejniki ? 3 grzejniki c22 - 120cm 2 grzejniki c22 - 60cm 1 grzejnik łazienkowy drabinkowy 1 pętla podłogówki w łazience 10m2
kozi291 Opublikowano 14 Września 2016 Autor #17 Opublikowano 14 Września 2016 Jescze jedno , czy pompa może być na zasilaniu - bo na powrocie nie mam miejsca w skrzynce
sambor Opublikowano 14 Września 2016 #18 Opublikowano 14 Września 2016 Nie rozumiem dlaczego ma być na powrocie? W układzie zamkniętym grzejnikowym to "jeden czort"
kozi291 Opublikowano 15 Września 2016 Autor #19 Opublikowano 15 Września 2016 Mam do kupienia sprzęgło w dobrej cenie ale z rury fi 60 producent podaje, że jest mocy 35kW czy takie wystatczy czy za małe ?
sambor Opublikowano 15 Września 2016 #20 Opublikowano 15 Września 2016 Przydałoby się fot tego sprzęgła, ale mocowo wystarczy, tylko wyjścia powinny być min 1"
kozi291 Opublikowano 15 Września 2016 Autor #21 Opublikowano 15 Września 2016 Zdjecia nie mam ale wyjścia są 1"
sambor Opublikowano 15 Września 2016 #22 Opublikowano 15 Września 2016 Takie sprzęgło musi mieć odpowietrznik lub miejsce na jego montaż , spust zanieczyszczeń i ocieplenie, które możesz sam wykonać. Trochę na ten temat tu http://www.makroterm.pl/wp-content/uploads/2015/02/sprzeglo_instrukcja.pdf Może warto trochę poszukać np na alle....., to i tak wyjdzie taniej niż pompa z autoadaptem.
kozi291 Opublikowano 15 Września 2016 Autor #23 Opublikowano 15 Września 2016 Tak ma u góry odpowietrznik i spust na dole i jest ocieplone. A pompę już kupiłem, bo jak załorze sprzęgło to na grzejniki potrezbuję osobna pompę.
kozi291 Opublikowano 16 Września 2016 Autor #24 Opublikowano 16 Września 2016 W związku z tym że muszę rozszczelnić instalację i spuścić sporo wody to przydało by się zalać jakiś inhibitor - miałem jakiś zalany ale nie pamiętam jaki. Czy zamiast inhibitora można zalać roztwór glikolu taki jak do instalacji solarnej - bo zostało mi ze 2 litry ? Jęśli nie to jaki inhibitor polecacie w dobrej cenie ?
kozi291 Opublikowano 14 Października 2016 Autor #25 Opublikowano 14 Października 2016 Sprzegło załozone i dodana pompa na grzejnikach. Od strony hydraulicznej wszystko działa natomiast pytanie mam co do konfiguracji parametrów pieca MCR 24 T - czy po złozeniu sprzegła powinienem coś zminiać ? Napewno podniosła się tem. powrotu - to chyba sprawność kotła spadała ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.