plactuch Opublikowano 13 Lipca 2016 #1 Opublikowano 13 Lipca 2016 Witam wszystkich. Nie dawno wprowadzilem sie do domu z lat 80-tych i mam problem z instalacja Co i CWU. Na najwyzszej kondygnacji grzejniki caly czas mi sie zapowietrzaly i nie pracowaly z pelna moca. Prosze o pomoc!! Zalączam maly schemat instalacji i prosilbym o pomoc. Moze nasuna wam sie pomysly co moglbym przerobic zeby dobrze dzialalo. Mam juz dosyc wioskowych ekspertow. Kazdy radzi cos innego. Zwarjowac mozna
sambor Opublikowano 13 Lipca 2016 #2 Opublikowano 13 Lipca 2016 Mam juz dosyc wioskowych ekspertow. Kazdy radzi cos innego. Zwarjowac mozna To masz radę kolejnego wioskowego experta - daj osobną rurę, 1" stal lub 28 miedź, z kotła do naczynia wzbiorczego.
plactuch Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor #3 Opublikowano 13 Lipca 2016 Nie chcialem nikogo urazic. Sam pochodze i mieszkam na wsi. Chodzilo mi poprostu o ekspertow( majstrow) ktorzy zainstalowali mi ta instalacje. Dziekuje za podpowiedz.
plactuch Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor #4 Opublikowano 13 Lipca 2016 To masz radę kolejnego wioskowego experta - daj osobną rurę, 1" stal lub 28 miedź, z kotła do naczynia wzbiorczego. Czyli naczynie wzbiorcze powinno byc zawsze oddzielnie polączone??
sambor Opublikowano 13 Lipca 2016 #5 Opublikowano 13 Lipca 2016 Mnie nie uraziłeś, moja wioseczka to raptem 15 numerów , jak dawniej pisali dymów. Naczynie zawsze musi być połączone osobną rurą do kotła, albo odwrotnie.
plactuch Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor #6 Opublikowano 13 Lipca 2016 Pompka jest dobrze podłączona?? Po jakiejs godzinie pracy jest tak gorąca ze nie mozna jej dotknac. Jeden z majstrow tez radzil zeby zamontowal pompke na powrocie nie na zasilaniu. Co o tym myslisz?
plactuch Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor #7 Opublikowano 13 Lipca 2016 Zauwazylem, ze na schematach innych uzytkownikow pompke maja podlaczona tam gdzie ja zawor roznicowy. Czy to moze miec jakies znaczenie???
sambor Opublikowano 13 Lipca 2016 #8 Opublikowano 13 Lipca 2016 Pompa nie powinna się tak nagrzewać, może być zapowietrzona, zaw różnicowy powinien być na rurze głównej , a pompa na obejściu, ale to kosmetyka. Zawór różnicowy pracuje - idzie przez niego woda na instalację - przy braku prądu. Daj zdjęcie - może pompa źle zamontowana Pompa musi mieć oś silnika poziomo
plactuch Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor #9 Opublikowano 13 Lipca 2016 Pompa nie powinna się tak nagrzewać, może być zapowietrzona, zaw różnicowy powinien być na rurze głównej , a pompa na obejściu, ale to kosmetyka. Zawór różnicowy pracuje - idzie przez niego woda na instalację - przy braku prądu. Daj zdjęcie - może pompa źle zamontowana Pompa musi mieć oś silnika poziomo
Gość Digitrax Opublikowano 14 Lipca 2016 #10 Opublikowano 14 Lipca 2016 Pompka jest dobrze podłączona?? Po jakiejs godzinie pracy jest tak gorąca ze nie mozna jej dotknac. Jeden z majstrow tez radzil zeby zamontowal pompke na powrocie nie na zasilaniu. Co o tym myslisz? W związku z tym, że pomiędzy kotłem a naczyniem otwartym nie ma prawa być żadnych elementów zmniejszających przekrój rury bezpieczeństwa to pompa i zawór różnicowy nie może się znajdować tutaj gdzie masz obecnie. Dobrze Ci radzono aby przenieść pompę na powrót. Nie będzie trzeba prowadzić wtedy osobnej rury do naczynia. To co masz obecnie nad kotłem jest do likwidacji. Tutaj trzeba z wyjścia kotła zainstalować rurę przez śrubunek o średnicy minimum 1 cal biegnącą do instalacji i dalej do naczynia. Najlepiej aby ta średnica wynosiła tyle ile ma rura biegnąca do naczynia np 32 czy 40 ale nie miej niż 25. Kocioł będzie się szybko sam odpowietrzać. Pompa wraz z filtrem i dwoma zaworami kulowymi winna być na powrocie czym niżej tym lepiej. Pamiętaj by filtr przed pompą był w poziomie korkiem do dołu. Obecnie masz zawór różnicowy i co gorsza w pozycji bocznej. On nie ma prawa działać poprawnie w tym ułożeniu.
plactuch Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor #11 Opublikowano 14 Lipca 2016 Mam tez pytanie odnosnie korozji kotla. Kociol nowy kupiony sezon temu a zauwazylem ze piec rdzewieje od srodka. Prubuje tez namowic moje taye na montaz tak zwanej zetki bo tez nie widze wentylacji nawiewnej oprucz okna ktore jest za wysoko. Martwi mnie ta korozja, moze przez to ze woda na powrocie byla za zimna i potrzebny jest zawor 4d?
Gość Digitrax Opublikowano 14 Lipca 2016 #12 Opublikowano 14 Lipca 2016 Nie instaluj zaworu 4D. Jak przeniesiesz pompę na powrót to małym kosztem dostawisz zawór 3D ale termostatyczny i będziesz miał powrót zawsze gorący i korozja ustąpi.
plactuch Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor #13 Opublikowano 14 Lipca 2016 A zetka?? Czy jest wymagana ??
sambor Opublikowano 14 Lipca 2016 #14 Opublikowano 14 Lipca 2016 Tak , o przekroju min 200cm2 - czyli rura 15cm x15 cm lub fi 160
plactuch Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor #15 Opublikowano 14 Lipca 2016 Pompke na powrocie zaraz przy piecu??
sambor Opublikowano 14 Lipca 2016 #17 Opublikowano 14 Lipca 2016 Jak chcesz uniknąć zimnego powrotu na kocioł to najlepiej jest zdemontować pompę i zaw różnicowy z zasilania i wykonać układ z rysunku "C" z postu #1 tematu https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/19810-zapewnienie-ochrony-powrotu-na-kocio%C5%82/page-1 W tym układzie masz zawsze odpowietrzenie instalacji, ciepły powrót oraz bezpieczną pracę.
sambor Opublikowano 14 Lipca 2016 #18 Opublikowano 14 Lipca 2016 Ten zaw co pokazałeś to do mieszania wody z bojlera, on się nie nadaje do CO. Tam powinien być np VTC 500 lub 300, zależnie od mocy kotła
sambor Opublikowano 14 Lipca 2016 #20 Opublikowano 14 Lipca 2016 Można też takie http://allegro.pl/zawor-temperaturowy-esbe-vtc511-1-50-stopni-i5940508717.html Są różne obudowy tego zaworu - ważna jest temp otwarcia - dla węgla wystarczy 50C, dla drewna 55C
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.