Hendel Opublikowano 16 Lutego 2016 #1 Opublikowano 16 Lutego 2016 Witam. Posiadam piec Stalmark duo boss 19kw. Obecnie pale retopalem. Wszystko przebiega prawidlowo az do momentu gdy zalaczy sie pompa od podlogowki. Wtedy z temp zadanej kotla 65° spada do ok 41°. Proces dogrzewania do temp zadanej trwa bardzo dlugo (ok 40min). Przez to spalanie robi sie wieksze. W podtrzymaniu kociol tez jest dlugo (ok godziny) wlasiwie przechodzi w tryb pracy jakies 5 min po zalaczeniu pompy podlogowej. Moje obecne ustawienia Temp zadana co 65 Temp Cwu 48 Podawanie 3min Przerwa podawania 50min Went praca 45sec Went przerwa 10min Komin otwarty do polowy Nadmuch 30% Zaworem trojdroznym steruje silownik z funkca pogodowa. Nie wiem dlaczego pompa podlogowa zalacza sie z histereza 2 stopni mimo ze na sterowniku ustawie np. Temp min 27° a maxymalna 32° czyli 5 stopni roznicy. U mnie juz przy 28° zalacza sie pompa i wylacza przy 30°
sambor Opublikowano 16 Lutego 2016 #2 Opublikowano 16 Lutego 2016 Daj schemat instalacji , pewnie nie masz ochrony powrotu na kocioł.
Hendel Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor #3 Opublikowano 16 Lutego 2016 U mnie wyglada to tak. Nie jest to moj schemat ale mam tak samo. Zaraz wysle zdjecie instalacji, ale gdy wlaczylem na sterowniku opcje ochrony powrotu to piec bardzo szalal
sambor Opublikowano 16 Lutego 2016 #4 Opublikowano 16 Lutego 2016 W tym układzie nigdy nie będziesz miał ochrony powrotu Daj fot skrzynki od podłogówki.
sambor Opublikowano 16 Lutego 2016 #7 Opublikowano 16 Lutego 2016 Masz układ pracy zamknięty? W skrzynce masz zaw 3-D do podłogówki, i prawidłowo. Więc po co ten zaw 3-D na zasilaniu instalacji? On służy do obniżenia temp wody podawanej na instalację i tak potrzebujesz ?
szari Opublikowano 16 Lutego 2016 #8 Opublikowano 16 Lutego 2016 Fajny układ zamknięty a na kociołku nie widzę wężownicy schładzającej ;) Jak pierdyknie to z przytupem.
Hendel Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor #9 Opublikowano 16 Lutego 2016 Tak mam uklad zamkniety. Zawor 3drozny na zasilaniu jest do schladzania wody do grzejnikow na poddaszu. Masz układ pracy zamknięty? W skrzynce masz zaw 3-D do podłogówki, i prawidłowo. Więc po co ten zaw 3-D na zasilaniu instalacji? On służy do obniżenia temp wody podawanej na instalację i tak potrzebujesz ?
Hendel Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor #10 Opublikowano 16 Lutego 2016 Mam inne zabezpieczenie w postaci przeniesionego czujnika powrotu na zasilanie( ten przed zaworem 3d ) Na sterowniku zalaczylem opcje ochrony powrotu ktora teraz dziala jako ochrona zasilania. Gdy temp zasilania przekroczy 80° to silownik otworzy zawor 3d i nie pozwoli na zagotowanie wody w kotle. Fajny układ zamknięty a na kociołku nie widzę wężownicy schładzającej ;) Jak pierdyknie to z przytupem.
szari Opublikowano 16 Lutego 2016 #11 Opublikowano 16 Lutego 2016 To nie zabezpieczenie - tylko radosna twórczość instalatora.
sambor Opublikowano 16 Lutego 2016 #12 Opublikowano 16 Lutego 2016 To na ten moment nie masz ochrony powrotu na kocioł Trzeba zrobić np taki układ
Hendel Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor #13 Opublikowano 16 Lutego 2016 Oczywiscie sa jescze zawory bezpieczenstwa, na zasilaniu jak i na powrocie. Mam nadzieje ze jest to pewne rozwiazanie. Tak twierdzil instalator. Mam inne zabezpieczenie w postaci przeniesionego czujnika powrotu na zasilanie( ten przed zaworem 3d ) Na sterowniku zalaczylem opcje ochrony powrotu ktora teraz dziala jako ochrona zasilania. Gdy temp zasilania przekroczy 80° to silownik otworzy zawor 3d i nie pozwoli na zagotowanie wody w kotle.
Hendel Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor #14 Opublikowano 16 Lutego 2016 Czyli dolozenie do instalacji sprzegla,zaworu oraz dodatkowej pompy rozwiaze problem? A co gdybym wymienil u siebie tylko zawor 3d na 4d To na ten moment nie masz ochrony powrotu na kocioł Trzeba zrobić np taki układ
sambor Opublikowano 16 Lutego 2016 #15 Opublikowano 16 Lutego 2016 Możesz dać zaw 4-D, ale muszą być do zaw 4-D rury takie jak wyjście z kotła, i zaw też takiej średnicy.
Hendel Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor #16 Opublikowano 16 Lutego 2016 Watpie zeby byly zawory o takiej srednicy:) Czyli musze pozostac przy tym co mam. Przerobienie instalacji w moim przypadku bedzie zbyt kosztowne:(
sambor Opublikowano 16 Lutego 2016 #17 Opublikowano 16 Lutego 2016 Piszesz bzdury ,masz we/ wy 6/4" , koszt zaw 4-D o takiej średnicy to ok 250 zł http://allegro.pl/zawor-mieszajacy-czterodrogowy-4d-dn40-6-4-miesza-i5504414541.html Rury Cu 35 jak najmniej - ok 200 + 2oo - 300 rob Czyli za ok 700 masz wszystko.
marekd Opublikowano 16 Lutego 2016 #18 Opublikowano 16 Lutego 2016 Szari dobrze prawi TO NIE ZABEZPIECZENIE TYLKO RADOSNA TWORCZOSC powiedzmy instalatora :wub: a potem jest placz . I bardzo fachowo zamontowany czjnik temperatury -MASAKRA !!!. to jest fachowiec instalator kon by sie usmial .powodzenia z ta instalacja . Nie sluchacz zyczliwych ludzi na tym forum. Najpierw sie robi rysunsk szkic inst.pokazuje na forum i daje fachowcowi a jak ma wotpliwosci to niech idzi gdzie indziej twozyc radosna tworczosc.
szari Opublikowano 16 Lutego 2016 #19 Opublikowano 16 Lutego 2016 Płaczu nie będzie bo nie ma szansy na obudzenie się,pierdyknie z przytupem i pokolenia będą się zastanawiać co się rodzicom / dziadkom stało że dom wygląda jak kupa gruzu. Ale w warunkach ubezpieczenia można poczytać ciekawe elementy które pomimo że w domu wywaliło kilka ścian rekompensaty nie będzie bo... OWU zapraszam do przeczytania
sambor Opublikowano 16 Lutego 2016 #20 Opublikowano 16 Lutego 2016 To automat, jak nie będzie ostro palony na ruszcie awaryjnym to nic się nie stanie.. W zasypowym to jest problem, a tu co się może stać - prądu braknie, sam wygaśnie i tyle.
awiator Opublikowano 17 Lutego 2016 #21 Opublikowano 17 Lutego 2016 @sambor, miałeś kiedyś francuski samochód? Co tam się najczęściej psuje? Z wykształcenia jestem elektronikiem i wiem, że czujnikom nie można ufać:) Istnieje prawdopodobienstwo, że elektronika ulegnie awarii i sterownik źle wysteruje podajnik/dmuchawę i doprowadzi do zagotowania wody. Idealnie jak mamy wiecej czujnikow ale nigdy nie mamy pewności czy piec się wygasi gdy temperatura na kotle jest np. 40st a temperatura powrotu 90 (wg. czujników). Wszystko zależy od programisty, ktory pisał dany soft.
Hendel Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor #22 Opublikowano 17 Lutego 2016 Ale mnie nastraszyliscie. Trzeba bedzie pomyslec o przerobce na uklad otwarty. Tylko ktoredy przeprowadzic rure na styszek:/ aby zamontowac zbiorniczek wyrownawczy
Hendel Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor #23 Opublikowano 17 Lutego 2016 Jesli chodzi o cieplejszy powrot do kotla, to co bedzie jezeli obnize temp na piecu do 55° i podniose temp cwu do 54° to wtedy obieg cwu bedzie mi dogrzewal powrot do kotla bo pompa bedzie nostop pracowac. Nie wiem czy dobrze kombinuje.
audilhr Opublikowano 17 Lutego 2016 #24 Opublikowano 17 Lutego 2016 @Hendel Myślę że zamiast otwierać układ gimnastykować się z rurkami na strych to wystarczy zastosować zawór schładzający DBV
Hendel Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor #25 Opublikowano 17 Lutego 2016 Jest to jakies wyjscie. Co prawda bardziej jako dodatkowe zabezpieczenie, niz jako pewne rozwiazanie ktorym jest uklad otwarty. Pomysle nad tym. Dzieki za podpowiedz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.