TOM72 Opublikowano 14 Stycznia 2016 #1 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Mam problem z podłogówką na zasilaniu ponad 4o stopnia na powrocie zima 20stopni Nie wiem czy problem nie leży w regulacji zaworów ?
TOM72 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #2 Opublikowano 14 Stycznia 2016 dodam że poprzednio grzała ale miałem chyba za wysokie ustawienia pokrętło RTL na 5 zawór niebieski 2.6 Z tym że na takich ustawieniach podłoga była za gorąca . Jak zmniejszyłem RTL do 4 przestała grzać
zybie2 Opublikowano 14 Stycznia 2016 #3 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Rozkręć ten niebieski zawór trochę bardziej
TOM72 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor #4 Opublikowano 15 Stycznia 2016 rozkręciłem na 3.6 a damfosa na 4 i nadal zasilanie powyżej 40 stopni a powrót 23 Nie wiem o co chodzi z tym zaworem na powrocie. A ten zawór po lewej od góry ( grzybek mosiężny to jak ma byc wkręcony na maksa czy na minimum )
kiminero Opublikowano 15 Stycznia 2016 #5 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Ten zawór równoważący to bym odkręcił na max, aby mieć pewność, że przez pętlę masz pełen przepływ. Zawór powrotny (u góry po lewej) ustaw na 50% otwarcia. Jeśli przepływ przez pętlę jest, to temperatury muszą być zbliżone. Wtedy dopiero regulacja grzewcza. Głowica na parametr, który chcesz mieć na podłodze, np. 35 sC. Jeżeli nie da się tego uzyskać, to popuszczasz zawór powrotny (ten mały mosiężny). Jeśli pomimo otwarcia go na max dalej nie da się uzyskać tych 35 sC, to zaczynasz korygować zaworem równoważącym poprzez jego stopniowe zamykanie. Robisz to małymi krokami dając podłodze czas na ustabilizowanie.
TOM72 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor #6 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Ten zawór równoważący to bym odkręcił na max - - -- czyli na 60 Zawór powrotny (u góry po lewej) ustaw na 50% otwarcia. - nie wiem jak nim regulować, jest nakrętka ale po jej zdjęciu w środku jest podziałka od 1-5 i bolec - czy tu nie powinno być zainstalowane takie pokrętło od damfosa jak jest po prawej ?
kiminero Opublikowano 15 Stycznia 2016 #7 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Nie. To jest zwykły zawór regulacyjny o nastawie ręcznej. Ten po prawej z głowicą pracuje płynnie wg. wskazań kapilary i w jednym obiegu może być tylko jeden tego rodzaju zawór. Inaczej wzajemnie by się zakłócały. Przypominam, że ten Danfoss to RTL z głowicą o czujce zewnętrznej (kapilara). Na głowicy masz tylko ustawić żądaną temperaturę zasilania podłogi i resztą zajmie się kapilara. W zależności od aktualnie zmierzonej temperatury albo zawór pod głowicą będzie otwarty na max, albo stopniowo będzie przymykany do momentu osiągnięcia temp żądanej. Dlatego pisałem o otwarciu bypassu na max. Da stały przepływ przez pętlę i wyrównanie temperatur. Rzecz jasna stanie się to dopiero po wygrzaniu podłogi, ponieważ wcześniej woda płynąc przez zimną podłogę odda znacznie więcej ciepła i wróci mocno schłodzona. Otwarcie bypassu zwiększy znacząco ilość wody "zawracanej" do podłogi i efekt wyrównywania się temperatur powinien być zauważalny od razu. Na szybko tego nie wyregulujesz, bo masz tylko podgląd na temperatury. Cierpliwości. Zakładam, że pętla i jej przyłącza nie są zapowietrzone,a pompa sprawna.
tomekb Opublikowano 15 Stycznia 2016 #8 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Witam , nie jest to żaden RTL tylko głowica z kapilarą honeywell ,pewnie jest uszkodzona . Koszt nowej to około 100 zł netto .
TOM72 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor #9 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Pętle i przyłącza są ok . a pompa na którym biegu ? Dotychczas miałem na 1 Dzięki! Dzisiaj popróbuję i zobaczymy co z tego wyjdzie
kiminero Opublikowano 15 Stycznia 2016 #10 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Witam , nie jest to żaden RTL tylko głowica z kapilarą honeywell ,pewnie jest uszkodzona . No oczywiście. Mój błąd. Taki "skrót myślowy". Jeśli kapilara byłaby uszkodzona, a przepływy OK, to temperatury powinny być wyrównane. Ja obstawiam bałagan w przepływach.
tomekb Opublikowano 15 Stycznia 2016 #11 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Sprawdź jeszcze zawór na którym jest mosiężne pokrętło , powinno być odkręcone na maxa ,jak zdejmiesz pokrętło to pod nim powinny być widoczne cyferki , taki sam zawór jest pod głowicą też trzeba sprawdzić czy nie jest zapieczony .
tomekb Opublikowano 15 Stycznia 2016 #12 Opublikowano 15 Stycznia 2016 W tym miejscu jest zagięta rureczka w której jest płyn ( połączenie kapilary z głowicą )
TOM72 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor #13 Opublikowano 15 Stycznia 2016 to tak wygląda na zdjęciu ale sprawdzałem i jest ok
TOM72 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Autor #14 Opublikowano 16 Stycznia 2016 coś jest nie tak zawór ten po lewej od góry - odkręcony max w lewo zawór ten na bypass - 40 damfos 4,5 zegar po lewej od dołu na powrocie 36 stopni zegar po prawej 50 stopni zawór ten po lewej od góry - odkręcony połowa zawór ten na bypass - 59 damfos 3,5 zegar po lewej od dołu na powrocie 26 stopni zegar po prawej 44 stopni zawór ten po lewej od góry - odkręcony max w lewo zawór ten na bypass - 59 damfos 3,2 zegar po lewej od dołu na powrocie 20 stopni zegar po prawej 42 stopni Chyba coś z tym damfosem jest coś nie tak
kiminero Opublikowano 16 Stycznia 2016 #15 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Długo to testowałeś? Zostaw ustawienia nr 2 i poczekaj do jutra.
TOM72 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Autor #16 Opublikowano 16 Stycznia 2016 ok czy regulując damfosem w zakresie od 3 do 5 temp na zasilaniu temperatura powinna się zmieniać szybko ( strzelam pół godziny )?
kiminero Opublikowano 16 Stycznia 2016 #17 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Jeśli przy każdym ustawieniu masz wysokie różnice między termometrami, to wskazuje to na to, że pompa ma łatwiej zaciągać wodę z kotła niż przez bypass, dlatego pisałem, że najlepiej ustawić go na max otwarcia. Jeśli mimo to ta różnica się w dłuższym okresie utrzymuje, to należy przymknąć zawór powrotu do kotła, by wymusić przepływ przez bypass. Ustawieniami głowicy bym nie kręcił, bo ona ma tylko dbać o właściwą temp zasilania podłogi. Ustaw 3,5 i zostaw. Można sprawdzić drożność bypassu w prosty sposób. Jak masz na term zasilania np. 45, a na term powrotu 25, to zakręć całkowicie zawór z głowicą. Praktycznie natychmiast temperatury powinny się wyrównać, bo woda z kotła jest odcięta. Brak takiej reakcji wskazuje na brak przepływu bypassem i żadna regulacja nie pomoże. Doraźnie można przepiąć kapilarę tak, by mierzyła temperaturę powrotu z podłogi i wtedy dostajesz coś w rodzaju RTLa.
TOM72 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor #18 Opublikowano 18 Stycznia 2016 nadal nie mogę wyregulować tak żeby na zasilaniu było poniżej 40 stopni Damfosem ustawiłem tak jak pisałeś wyżej i natychmiast temeperatura się nie wyrównała Obecne ustawienia to 3,5 na damfosie zawór powrotny na połowę bypass na maksa na zasilaniu 46 na powrocie 40
tomekb Opublikowano 18 Stycznia 2016 #19 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Jeśli chcesz mogę Ci załatwić taką samą głowicę nową 130 zł z wysyłką i sobie sprawdzisz jak to nie będzie przyczyną to odeślesz mi ją z powrotem .
TOM72 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor #20 Opublikowano 18 Stycznia 2016 wstrzymam się do końca sezonu grzewczego ale dzięki za propozycję Myslisz że to jest powodem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.