Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

a ja powiem ze to jesli chodzi o powietrze to tragiczne rozwiazanie powietrze ma wyjscdo zbiornika a nie bładzisc po instalacji a podlaczenie do powrotu to nawetpdczas gotowania wody nie sprawuje sie naklepiej ,zbiornik na zasilaniu przed pompą i bedzie git

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Otwórz łącze i pobierz normę.

Nie niezgodne z przepisami naprawdę niebezpieczne Naczynie wzbiorcze może być podłączone od kotła od dołu rurą wzbiorczą, ale rura bezpieczeństwa musi mieć minimum średnicę wewnętrzną 25 mm i powinna być podłączona do kotła od góry - zasilanie instalacji, na tej rurze nie może być armatury pozwalające na zamknięcie jej lub nawet zmniejszającej jej średnicę, inne dane dotyczące zabezpieczenia kotła w normie w linku. Pobierz sobie poczytaj. Kolega, który twierdzi o Piotrku Automatyku, że on tak twierdzi musiał źle zrozumieć na pewno chodziło o rurę wzbiorczą, fachowiec, który z tego żyje na pewno takiej bzdury by nie napisał.

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Otwórz łącze i pobierz normę.

Nie niezgodne z przepisami naprawdę niebezpieczne Naczynie wzbiorcze może być podłączone od kotła od dołu rurą wzbiorczą, ale rura bezpieczeństwa musi mieć minimum średnicę wewnętrzną 25 mm i powinna być podłączona do kotła od góry - zasilanie instalacji, na tej rurze nie może być armatury pozwalające na zamknięcie jej lub nawet zmniejszającej jej średnicę, inne dane dotyczące zabezpieczenia kotła w normie w linku. Pobierz sobie poczytaj. Kolega, który twierdzi o Piotrku Automatyku, że on tak twierdzi musiał źle zrozumieć na pewno chodziło o rurę wzbiorczą, fachowiec, który z tego żyje na pewno takiej bzdury by nie napisał.

Pozdrawiam

no wrescie ktos mmnie tez poparł bo juz myslałem ze na tym forum sie nowe normy pisze ......a zwłaszcza co niektorzy....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

We wszystkich moich postach dotyczących naczynia wzbiorczego instalowanego w układach otwartych c.o. piszę o podłączeniu naczynia na wyjściu kotła w miarę możliwości w prostej linii do tego zbiornika, a nie na powrocie kotła. Dlaczego: otóż w ten sposób prowadzona instalacja umożliwia samoodpowietrzenie się kotła.Wytracające się z wody powietrze lub opał, który paląc się w bardzo wielu konstrukcjach kotłów powoduje lokalne podgotowanie wody szczególnie na wodnych rusztach. Woda wtedy z postaci gazowej ( para wodna ) zmieszana z pozostałą ilością wody z płaszcza wodnego kotła wymuszana pracą pompy nie powraca całkowicie spowrotem w ciekły stan skupienia tylko "szuka" sobie drogi do góry. Jeśli naczynie wzbiorcze jest zainstalowane na powrocie wtedy zapowietrzaja się grzejniki w najwyższych punktach instalacji. Natomiast jeśli jest zainstalowane na zasilaniu wtedy układ odpowietrza się właśnie przez naczynie wzbiorcze.

 

Proponuję zainteresowanym zamontowanie naczynia wzbiorczego w układzie nie 3-rurowym ( rura prowadząca do naczynia z kotła-rura odpowietrzająca-rura przelewowa ) ale w układzie 4-rurowym wymaganym w kotłach o większej mocy. Układ instalacji naczynia wzbiorczego ( nie uwzględniając rury odpowietrzającej i przelewowej - takie samo prowadzenie w obu układach ) wygląda następująco: rura z powrotu kotła jest podłączona do dołu naczynia wzbiorczego z rura w wylotu zasilania kotła jest podłączona od góry naczynia. Ja zamontowałem u siebie taki właśnie układ i instalacja wyśmienicie się odpowietrza przy temperaturze do 115 st C ( przy 0,75 bar ciśnienia statycznego słupa wody ). Oczywiście nie można zapominać o wymaganych średnicach.

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie sam tak montowałem wiele razy i działa znakomicie a tak łopatologicznie to rura zasilania przed pompą na wyjściu z kotła połonczona z góra naczynia , duł naczynia do powrotu no i oczywiście rura przelewowa poprowadzona do kotłowni moim zdaniem najlepszy układ i najbezpieczniejszy nawet podczas gotowania wody nic sie nie powinno dziać .

 

to jest dość dobry rysunek jak ma być podłonczone naczynie wzbiorcze otwarte myśle ze każdy sie ze mną zgodzi

post-5758-1232459121_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o ten schemat blokowy to ok tylko jak właczysz pompe od kominka a nie właczysz tych pozostałych to tez moze nie działac iniegrzac grzejników

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak z tym sie zgodze jest to rysunek z pozostałych tematów forum ale to miął być przykład podłonczenia naczynia wzbiorczego .

 

 

jest oki pod warunkiem ze niebedziemy widziec podłaczenia kominka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.