PIOTRAS81 Opublikowano 7 Listopada 2015 #1 Opublikowano 7 Listopada 2015 Witam wszystkich Zacznę od tego że mieszkam w domku 178/m2 , ocieplonym. Posiadam piec Kwkmp spyra 25kw ze sterownikiem Geco g-403 p07.Problem polega na tym że cały czas wszystko sprawnie chodziło i dopalało czy to miał czy eko groszek do momentu kiedy zdolny kuzyn zabrał sie za kopanie w ustawieniach serwisowych bez uprzedniego spisania parametrów.Na początku ustawienie u0-60 stopni u1 - 228s. dmuchawa otwarta na ile sie tylko da. I wszystko było w porządku. Teraz po 1000 próbach piec grzeje ale nie dopala i robi popcorn. Z obserwacji wiem że parametr c5 czyli pół obrotu koła musi mieć 50 poniżej od razu zgłasza błąd AL3. c1 czyli ile wegla poda dawałem już tam nawet 10 a nawet 30 i dalej beznadzieja. Powiem tylko że i dmuchawa jak i czyszczenia wszystko jest ok , beznadzieja sie stala po grzebaniu w ustawieniach.Proszę pomocy bo już mam dość przesiadywania w kotłowni Niech ktoś na chłopski rozum mi opisze parametry tego sterownika co na co działa i w jakim momencie. Pozdrawiam
hektoras Opublikowano 7 Listopada 2015 #2 Opublikowano 7 Listopada 2015 Poszukaj instrukcję do tego sterownika - powinieneś znaleźć w internecie. Jak znajdę moją to dam znać. Prawdopodobnie każdy producent pieca ustawia parametry serwisowe wg własnych potrzeb. Ja mam w SAS EKo (z 2004r.) sterownik geko406-P07 i od twojego różni się prawdopodobnie możliwością ustawień wentylatora Jak możesz to napisz na [email protected]
PIOTRAS81 Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor #3 Opublikowano 7 Listopada 2015 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCIQFjAAahUKEwiyyvba9_7IAhUin3IKHfOFCMo&url=http%3A%2F%2Fwww.agdex.com%2Finstrukcje_geco%2FInstrukcja%2520GECO%2520G-403-P07_S_v08a_w01%2520POL.pdf&usg=AFQjCNENhjw-iAxFrfQuUtFLtBqrjxMIcg W niej są te parametry dasz radę mi wytłumaczyć je? p.s. nie mam możliwości zmiany obrotów wiatraka a tak to faktycznie niczym sie nie rożnią nawet wyglądem. jak byś mi powiedział jak masz c1 do c5 ustawienia
Gość jacek61 Opublikowano 7 Listopada 2015 #4 Opublikowano 7 Listopada 2015 Witam Ten sam kocioł z roku 2008, ten sam sterownik. c0 90 c1 06 c2 00 c3 235 c4 15 c5 66 d5 00 Pozdrawiam
PIOTRAS81 Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor #5 Opublikowano 7 Listopada 2015 super dzieki a powiedz mi a jak masz u0 i u1 ?? i czy te c0 to aby nie za długo nie gaśnie ci piec ??
Gość jacek61 Opublikowano 8 Listopada 2015 #6 Opublikowano 8 Listopada 2015 u0 52 u1 32 Opał to miał z Piasta 23 MJ W lecie czasem gasł jak grzałem CWU ale tylko w upalne dni, po południu czyli przyczyną był słaby ciąg.
PIOTRAS81 Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor #7 Opublikowano 8 Listopada 2015 Dziękuje , a czy te u1 - 32 to z jakiegoś wzoru wychodzi?? pytam bo ciągle myślę co ja musiałem mieć za dawkę c1 i obrót c5 że u1 było 228.
Gość jacek61 Opublikowano 8 Listopada 2015 #8 Opublikowano 8 Listopada 2015 Z parametru c5 = 66 i d5 = 00 wynika,że czas przesuwania się mojego tłoka do przodu wynosi 6,6 sekundy (w praktyce to trzeba zmierzyć stoperem i tyle ustawić tymi dwoma parametrami) czyli tyle trwa połowa pełnego obrotu. Parametr c1 oznacza na ile części podzielimy ten suw do przodu. W moim przypadku jest on podzielony na 11 części o czasie trwania 0,6 sek, iloczyn 11 x 0,6 wynosi 6,6 sek. Czas pomiędzy kolejnymi załączeniami podajnika to parametr u1. W moim przypadku ustawiony na 32 sekundy a więc pełny suw tłoka do przodu dokona się po 11 x 32 sek czyli 352sek, później powróci do początku już w jednym ruchu. W takim też czasie poda pełną dawkę paliwa, u mnie dla miału to ok 300g a dla groszku 250g. Przykładowo gdyby ustawić c1 na 22 to suw tłoka do przodu byłby dzielony na trzy części i aby uzyskac taką samą dawkę na palniku to musiałbym ustawić czas u1 na 107sek. Na te czasy będzie miało wpływ także przełożenie przekładni czy długość skoku tłoka, nie wiadomo czy we wszystkich kotłach te parametry są takie same, moim zdaniem nie.
PIOTRAS81 Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor #9 Opublikowano 8 Listopada 2015 witam mierzyłem czas i wyszło 6.1 s bądź 6.2 s tłok do przodu mam rozumieć że cykl dziele na 10 części ?? da się z tego wyliczyć dlaczego na u1 miałem 228 s??? aha temp zadana u0 na 60 stopni
Gość jacek61 Opublikowano 8 Listopada 2015 #10 Opublikowano 8 Listopada 2015 Moim zdaniem nie miałeś podzielonego cyklu na 10 części bo przy u1 = 228 podanie dawki paliwa trwało by za długo. Zakładam, że miałeś ustawione dwa cykle. Tak więc ustaw c5 = 62, c1 = 32 i u1 na 228.
PIOTRAS81 Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor #11 Opublikowano 8 Listopada 2015 zmierzyłem jeszcze raz klikając w automat i włączając stoper jednocześnie zrobił pełny obrót w 12 sekund wiec wnioskuje że pół obrotu czyli wypchanie tłoku do przodu to równe 6 sekund czyli według tego wzoru muszę dać c1 = 30 c5 = 60 , w 2 cyklach i nastawić u1 na 228?? i wychodzi że u mnie jest 12 x 0.5 daje 6. dobrze liczę ? to jak to podzielić żeby wyszło u1 228 ?. Rozumiem że histerezę zostawić na 1.
Gość jacek61 Opublikowano 8 Listopada 2015 #12 Opublikowano 8 Listopada 2015 Suw tłoka do przodu w dwóch etapach, po drugim natychmiast ma cofnąć i u 1 ustaw na 228, tak proponuję ale nie jestem tego pewien. Jeżeli to nie poprawi spalania to musisz wezwać serwis, przecież to są ich ustawienia.
PIOTRAS81 Opublikowano 9 Listopada 2015 Autor #13 Opublikowano 9 Listopada 2015 Ogólnie super grzeje ale jak na złość po 8 h miałem pełną tackę z popiołem i niedopalonym miałem czy może to być przyczyna parametru c0 bo miałem tam 12??. Albo inaczej czy parametr c0 i c3 mają wpływ na dopalanie??kiedy się one aktywują i po co tak naprawdę. i jak policzyć czas podawania bo dałeś przykład u siebie że jak byś dał c1 na 22 w 3 cyklach to dało by ci podawanie w 107 s z czego ci to wyszło skąd wiesz ile ma cała dawka. przepraszam za taką ilość pytań ale dobrze znać co i jak. Pozdrawiam
Gość jacek61 Opublikowano 10 Listopada 2015 #14 Opublikowano 10 Listopada 2015 Jeżeli masz nie dopalony węgiel to wydłuż przerwę podawania czyli u1 i obserwuj palenisko, krawędź żaru musi skończyć się przed kilka centymetrów przed jego krawędzią. Parametry co i c3 nie mają wpływu na dopalanie jak są sensownie ustawione ale jak jest c0 = 12 to nie mam pojęcia co się dzieje, tym bardziej, że nie podajesz jak masz ustawione obecnie c3 i u1 Jak chcesz tak szczegółowo rozpracować sterownik a z opisu parametrów nie możesz do tego dojść to najlepiej podejść do tego praktycznie czyli zmieniać ustawienia i obserwować zachowanie kotła i jakie daje to rezultaty. Dawkę paliwa na jeden suw tłoka ustaliłem kiedyś ważąc wsypywany węgiel i zliczając suwy tłoka ( licznikiem). Załączam skan mojej instrukcji serwisowej wersja 06 z roku 2003
PIOTRAS81 Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor #15 Opublikowano 10 Listopada 2015 Już mówie jak teraz mam c0 dałem 90 jak ty c1 - 05 , c2 - 00 , c3 - 235 , c4 - 30 , c5 - 60 , c6 - 00 , d0 - 50 , d1 - 80 , d2 - 55 , d3 - 1 , d4 - 35 , d5 - 00 . u0 - 60 u1 - 29. Obserwacje średnio 3 cykle +- 20 sekund wzrost temperatury o 1 stopień. włączyłem stoper jak doszło do 60 stopni i ucichła dmuchawa i naliczyło 34 min od 60 do 64 i spadku do 59 po czym piec już włączył dmuchawę i podawanie węgla bo spadała temperatura. Pytanie takie dlaczego nie było przez te 34 minuty żadnych przedmuchów w czasie podtrzymania??? skoro ludzie piszą że mają co 3,5 minuty a tu żadnych? czy to ten parametr c0 - 90 się do tego przyczynia?? poza tym jak mam ustawić co 3 czy nawet 9 minut skoro zegar mam od 10 min? Chyba że inny parametr jest za to odpowiedzialny jak to jest u ciebie mamy wkońcu ten sam piec i sterownik ja mam z 2007 kocioł. Jeśli możesz to powiedz mi czy te 29 s na u1 jest optymalne.
PIOTRAS81 Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor #16 Opublikowano 10 Listopada 2015 obserwacje po 2h .więc tak parametr c0 to czas po którym w stanie podtrzymania włączy przedmuch na czas jaki ustawimy w c3 czyli 235 sekund po czym zgaśnie i dalej będzie w podtrzymaniu . aha w tym czasie tych 235 sekund podaje dawkę zgodnie z czasem parametru u1 w moim wypadku 29 sekund. a nie co krotność podał chyba z 8 razy. W takich ustawieniach faktycznie szybko się rozgrzewa i dochodzi do zadanej na te 60 stopni. Ale zaobserwowałem że on przepala jakby cały węgiel który jest pod ścianką a od połowy czyli wzdłuż drzwiczek nie przepala w związku z tym wnioskuję że podawanie idzie jakoś krzywo czyli mam coś uszkodzone w piecu albo ten żelazny element z rączką który wkładam zanim zamknę drzwiczki albo za szybko podaję węgiel. a dmuchawę mam wpa 120 czyli ---> http://www.iwomat.pl/data/produkty/big-mcamm_DSC_0816.JPG i wszystkie 6 szczelin dmucha.
Gość jacek61 Opublikowano 10 Listopada 2015 #17 Opublikowano 10 Listopada 2015 Podtrzymanie tak działa jak zauważyłeś, bo na tym sterowniku nie da się z zrobić przedmuchów bez podania paliwa. Co do niedopalania od strony drzwiczek to mogą być zapchane szczeliny nadmuchowe a jak nie są to przyczyna tak jak opisałem https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/20392-problem-z-paleniskiem-defro-akm-ii Czytając twój opis wydaje się, że mamy inne palniki, mając ta samą dmuchawę muszę ją bardzo ograniczać klapką. Nie zdarza się aby mi nie dopalało miału chyba, że się spieka ale takiego unikam. Na tym forum są przynajmniej dwa tematy które dotyczą naszego kotła, wpisz w wyszukiwarkę w prawym górnym rogu "spyra" to je znajdziesz. Może trafisz na coś interesującego.
PIOTRAS81 Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor #18 Opublikowano 10 Listopada 2015 ok a co do dmuchawy czy też rusztu możesz mieć rację bo zdarzyło mi się kiedyś że jak otwarłem drzwiczki to aż smoła się wylewała miałem potem problemy by ją zdrapać aż się nie dało ich zamknąć a i to z rączka na siłę wyrywałem. da się jakoś ten kanał poczyścić z rusztem? albo podnieść ruszt?? żeby go wyczyścić a przynajmniej te szczeliny?
Gość jacek61 Opublikowano 11 Listopada 2015 #19 Opublikowano 11 Listopada 2015 W tej przestrzeni za drzwiczkami od paleniska, o której piszesz lubi zbierać się smoła. Jedyne rozwiązanie jest takie - po włożeniu tego wkładu z rączką trzeba wełną mineralną uszczelnić wszystkie szczeliny tak by żar i płomień nigdzie nie prześwitywał. Jak masz tyle smoły to musisz to zdrapać zdzierakiem. Zarośnięcie szczelin płyty paleniska łatwo ocenić. Zrzucamy z całej płyty węgiel i równo rozprowadzamy na niej cienko popiół, dmuchawę ustawiamy na max patrzymy czy widoczne są linie szczelin. Jeżeli dużo przerw jest w tych liniach to trzeba oczyścić. Płytę paleniska która jest niewyjmowana czyścimy brzeszczotem do metalu. Najlepszy jest dwustronny brzeszczot do metalu(nie pęka) który zginamy 5 cm od końca. Tą krótszą część wprowadzamy pionowo w szczelinę. Jak szczeliny bardzo zarośnięte to trzeba trochę poziomo popracować aby się przebić. Ruszt ma podporę pośrodku szerokości i spawy kończące się ok 1 cm od krawędzi płyty tak więc z tym piłowaniem nie przesadzać. Przydaje się długa rękawica ewentualnie zwykłej dokleić z worka foliowego cholewę.
PIOTRAS81 Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor #20 Opublikowano 30 Listopada 2015 Witam Po długim czasie testów porad , zastanawiam się czy przypadkiem ta blach z podajnika nie zagięła się od strony ścianki i może nie prawidłowo podaje węgiel bo widzę że są tam prowadnice na pół okrągło a ta blacha jest wygięta w dół i nie wjeżdża w tą prowadnicę. Pozdrawiam
nesiasps Opublikowano 18 Stycznia 2020 #21 Opublikowano 18 Stycznia 2020 w trakcie wzrostu temperatury do u0 np 56 piec zatrzyma podajnik i wentylator na temp 52 i czeka aż znowu temperatura nie zacznie spadać? Czemu? Po wyłącz-włącz działa normalnie do wzrostu do u0 56 po czym załacza się normalnie przy spadku poniżej histerezy =1 na temp 55 ale gdy spadnie do np 50 to znowu nie wzrasta na 56 tylko zatrzyma na 52 lub 53?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.