sambor Opublikowano 16 Października 2015 #26 Opublikowano 16 Października 2015 Brakuje pompy przed rozdzielaczem , zaś rozdzielacz dwu funkcyjny jest w tej sytuacji zbędny - masz dać 1 pompę przed rozdzielacz grzejnikowy i to wszystko + zaw RTL do pętli podłogi - 4m2 podłogi zasilisz z 1 RTL-a bez problemu - patrz rysunek Natomiast warto do grzejników kupić zawory z nastawą wstępną + głowice termostatyczne a pompę CO nabyć z Autoadaptem
Pepus84 Opublikowano 27 Października 2015 Autor #27 Opublikowano 27 Października 2015 Witam, Przekazałem wszystko instalatorowi, który stwierdził że jeżeli chce to robić na pexie 16mm to on musi zrobić naczynie przeponowe i wymiennik ciepła bo jak stwierdził rurki pex 16mm sa tylko do 90 stopni C i w razie czego nie chce brać na siebie odpowiedzialności jak mi sie sterownik zatnie. Pytanie: Po co mi wymiennik ciepła i naczynie przeponowe ?? Instalator mówił też że chce mi zamknąć instalację w "zamkniętą" to jest jakaś porażka przecież mój piec ogniwo 13kW Classic jest przystosowany na instalację otwartą. Już nic z tego nie rozumiem. Proszę o pomoc
sambor Opublikowano 27 Października 2015 #28 Opublikowano 27 Października 2015 Bzdura, na daj się wciągnąć w koszty i dodatkowe kłopoty. PEX jest rozprowadzany od rozdzielacza do grzejników Od kotła i tak musisz prowadzić pion w rurach stalowych lub miedzianych. Kocioł z podajnikiem ma zabezpieczenia termiczne przed taką sytuacją, praca powyżej 90C może się zdarzyć w kotle zasypowym, ale nie w kotle z podajnikiem,
Pepus84 Opublikowano 27 Października 2015 Autor #29 Opublikowano 27 Października 2015 tylko ja jednak będę miał kocioł zasypowy, tak jak wspominałem wcześniej, zrezygnowałem z podajnika. Kocioł zasypowy dokładnie taki który dodaje w załączniku (Ogniwo 13kW Classic). do tego sterownik (st28 z PID z tech sterowniki) i wentylator (WPA-117) + regulator pokojowy (st292-v3), dwie pompu na CO( Grundfos Alpha 2 L 25-60) i cwu( 25-40 typ 0201W). Czy przy tym piecu mogę mieć wymiennik ciepła i naczynie przeponowe ? Nie wydaje mi się, ponieważ ten piec jest do otwartej instalacji. Może opisze szczegółowo raz jeszcze podsumowując wszystkie moje i twoje posty to jak chce podłączyć całą instalację. Po pierwsze piec stoi w piwnicy obok pieca jednak będzie bojler( pod sufitem w piwnicy), pompa do CO i do CWU w piwnicy również. Po drugie w mieszkaniu na 1 piętrze rozdzielacz na 8 obwodów w szafce(6 grzejników żeliwnych -13 żeberek, 1 grzejnik łazienkowy(drabinkowy) + 1 podłogówka 4m2(łazienka- zawór RTL na powrocie)) do tego zbiornik wyrównawczy pod sufitem w łazience z przelewem do kanalizacji. I tak tez to przedstawiłem instalatowrowi, który stwierdził że on chce przy tym jeszcze wymiennik ciepła i naczynie przeponowe. Proszę o analizę powyższego.
jojoro Opublikowano 27 Października 2015 #30 Opublikowano 27 Października 2015 Przepraszam, że nie w temacie, ale co cię skłoniło do zakupu kotła zasypowego? Ja miałem raz i największe szczęście odczułem gdy zaczął przeciekać. Kocioł z podajnikiem to najwygodniejszy sposób palenia. Do kotłowni idziesz tylko wyrzucić popiół i wsypać worek ekogroszku do zasobnika (ewentualnie z nudów, jak ja, pobawić się ustawieniami sterownika)
sambor Opublikowano 27 Października 2015 #31 Opublikowano 27 Października 2015 Instalacja nie wymaga wymiennika ani zamykania instalacji - jak chcesz tanio to rób tak jak opisałeś w ostatnim poście i będzie bardzo dobrze. Jak instalator nie zepsuje to będzie OK. Tylko do naczynia przelewowego trzeba osobną rurę 1" wyprowadzoną z zasilania kotła !!! - i na to zwróć uwagę.
Pepus84 Opublikowano 27 Października 2015 Autor #32 Opublikowano 27 Października 2015 budżet ? :) piec z podajnikiem najtanszy w miare dobry znalazłem za 5500 zł a ten 2000zł :)
Pepus84 Opublikowano 27 Października 2015 Autor #33 Opublikowano 27 Października 2015 Instalacja nie wymaga wymiennika ani zamykania instalacji - jak chcesz tanio to rób tak jak opisałeś w ostatnim poście i będzie bardzo dobrze. Jak instalator nie zepsuje to będzie OK. Tylko do naczynia przelewowego trzeba osobną rurę 1" wyprowadzoną z zasilania kotła !!! - i na to zwróć uwagę. co do 1" rury do przelewowego - mam do wykorzystania dwie rury o średnicy 5cm (mierzyłem po odcięciu)(stara instalacja grawitacyjna po zasilaniu i powrocie po poprzednim sąsiedzie, rury lecą w PIONIE przez łazienkę sąsiada pode mną i wychodza u mnie w łazience przy podłodze), planujemy tak: wpuśćić w PP(zgrzewane) lub innym systemem bo nie wiem czy zmieszczę w rurę w jedną rurę 5cm - 1 rura)bieżącą wodę z mieszkania w dół do bojlera i 2 rura)z powrotem z bojlera do mieszkania 3 rura)jeszcze przydałoby się wpuścić przewód na cyrkulację z bojlera. Jeżeli chodzi o drugą rurę 5cm ( to tym ma iść zasilanie i powrót) reasumując: chciałem te dwa przewody o średnicy 5cm wykorzystac jako osłonę do mojej nowej instalacji. tylko teraz zostaje kwestia wymiarów przekrojów przewodów. Są dwa wyjścia 2 razy 3/4 cala jako zasilanie i powrót do jednej rury 5-cio centymetrowej i 3x 1/2 cala do drugiej (2xbojler+1xcyrkulacja)lub 1 cal jako zasilanie + 1/2 cala w jednej rurze 5-cio centymetrowej i to samo w drugiej tylko wtedy nie będe miał cyrkulacji z bojlera i nie wiem jak to będzie działać skoro bojler mam w piwnicy a odbiór ma być w mieszkaniu 5,5 metra wyżej. zeby to zoobrazować dodaje rysunek, co o tym myślisz Sambor.
Pepus84 Opublikowano 27 Października 2015 Autor #34 Opublikowano 27 Października 2015 Dodaje schemat mojego instalatora. Kwadrat nad rozdzielaczem to przeponowe. Zgłupiałem, nie wiem co będzie lepsze.
sambor Opublikowano 27 Października 2015 #35 Opublikowano 27 Października 2015 Co o tym sądzę ? Zmień hydraulika! Ten układ nie ruszy, a jest o ok 1000zł droższy w samych materiałach Ten drugi układ ma szansę się zmieścić, cyrkulację CWU zrób PEX16 i się zmieści, a rury 1" wystarczą dwie pod warunkiem montażu pompy CO na powrocie kotła. Wodę dasz 3/4" i spoko. Dodatkowo trzeba jakiś termometr na kablu do wskazań temp na kotle aby szybko teagować
Pepus84 Opublikowano 28 Października 2015 Autor #36 Opublikowano 28 Października 2015 Proszę o dołożenie tej pompy CO na powrocie kotła, bo nie bardzo umiem skończyć mój końcowy schemat. Dziekuję
sambor Opublikowano 28 Października 2015 #37 Opublikowano 28 Października 2015 Powinno być mniej więcej tak , rury możesz dać miedziane Naczynie maks wysoko na grzejnikami
Pepus84 Opublikowano 28 Października 2015 Autor #38 Opublikowano 28 Października 2015 ok dziękuję bardzo
sambor Opublikowano 28 Października 2015 #40 Opublikowano 28 Października 2015 Działaj i daj znać jak działa
Pepus84 Opublikowano 29 Października 2015 Autor #41 Opublikowano 29 Października 2015 A mój hydraulik swoje. Proszę o analizę. Pozdrawiam
sambor Opublikowano 29 Października 2015 #42 Opublikowano 29 Października 2015 To twój hydraulik i twoje pieniądze. Radziłem aby go zmienić.
h404 Opublikowano 29 Października 2015 #43 Opublikowano 29 Października 2015 Nie prościej i taniej z jedną pompą przed rozdzielaczem i bojlerem na grawitacji? Przerabiałem to u siebie i działa idealnie: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18119-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-schematu-co-pytanie-o-cwu/?do=findComment&comment=192717
Pepus84 Opublikowano 30 Października 2015 Autor #44 Opublikowano 30 Października 2015 Zrobię tak jak zalecił mi Sambor bo schemat wydaje mi się być prostszy i przede wszystkim tańszy w wykonaniu i za ta opcją na pewno będę optował. Jeżeli chodzi o schemat to dołożyłbym jeszcze by pass na pompie co (powrót) w sensie to obejście z zaworem kulowym w razie braku zasilania, czy raczej to nie ma sensu ?
sambor Opublikowano 31 Października 2015 #45 Opublikowano 31 Października 2015 To nie sensu, bypass działa w górę a nie w dół, można dać bypass na powrocie w postaci zaworu zwrotnego klapowego, ale on musi być zamontowany na poziomym odcinku rury . Zasadniczo bypass nie jest potrzebny instalacja raczej - na 90% nie będzie pracowała na grawitacji a przepływ przez pompę jest zawsze zarówno tej od bojlera jak i od CO
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.