Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzejnik Drabinkowy Do Rozdzielacza?

jurekkiler

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem na etapie montowania ogrzewania podłogowego w domu (dół 6 sekcji) ok 80m2 oraz góra 5 sekcji (ok 70m2) .Mam problem z grzejnikami drabinkowymi w łazienkach. Mój hydraulik chce je wpiąć przed zasilanie na rozdzielacze ( jeden na parterzei drugi na poddaszu ale wowczas dodatkowe pompy,).

Czy nie można poprostu wpiąć tej drabinki pod kolejną sekcję w rozdzielaczu? Wiem ze zasilanie na rozdzielaczu ma max 35stopni C ale nie chodzi mi  o grzanie tylko o ewentualne suszenie ręczników. Czy wówczas nie bedzie problemow z zapowietrzaniem instalacji skoro grzejnik będzie wyżej zamontowany niz rozdzielacz? Pytam bo hydraulik twierdzi ze tak sie nie robi.

Opublikowano

przepraszam ale nie jestem mistrzem grafiki, schemat zapozyczony i troszke przerobiony na moje potrzeby. Czy tak mogą byc podlaczone grzejniki drabinkowe w lazienkach? (pod rozdzielacze od OP)

post-63552-0-02611300-1439291440_thumb.jpg

Opublikowano

Ten schemat trzeba trochę poprawić - na oba rozdzielacze podłogi wystarczy 1 pompa, z resztą jest 1 zaw 3-D.

Drugą pompę podłączasz wprost do bufora i do niej podłączasz oba grzejniki - rury PEX możesz poprowadzić wprost od pompy.

Na powrocie z bufora do kotła potrzeba zaw 3-D termostatyczny na temp 55-60C np VTC

I to wszystko

Opublikowano

Sambor co poprawić to zgoda Ale po co ciągnąć osobną nitkę do grzejników skoro gość wyrażnie zastrzegł że mają nie grzać.poz Hermogenes

Opublikowano

Sambor co poprawić to zgoda Ale po co ciągnąć osobną nitkę do grzejników skoro gość wyrażnie zastrzegł że mają nie grzać.poz Hermogenes

czyli technicznie mozna podłączyć drabinke pod rozdzielacz?  nie bedzie problemu z obiegiem wody w OP ?

Opublikowano

Ten schemat trzeba trochę poprawić - na oba rozdzielacze podłogi wystarczy 1 pompa, z resztą jest 1 zaw 3-D.