marcin25 Opublikowano 21 Marca 2015 #1 Opublikowano 21 Marca 2015 Witam. Odrazu mowie ze jestem laikiem w tym temacie wiec prosze o wyrozumialosc. Od poczatku, chce odnowic lazienke i pozbyc sie naczynia wzbiorczego ktore podlaczone jest do grzejnika w lazience. Moje pytanie do obeznanych w temacie gdzie moge przeniesc naczynie,czy moze byc gdzies kolo pieca w piwnicy???domyslam sie ze na poddaszu moglby byc ale mowie odrazu ze poddasze tez bedzie do remontu i nie chcialbym go tam... jest jakies inne rozwiazanie???
Gość Digitrax Opublikowano 21 Marca 2015 #2 Opublikowano 21 Marca 2015 Możesz zainstalować zbiornik bezpośrednio nad kotłem ale wtedy musisz dołożyć wymiennik płytowy ciepła + pompę + naczynie przeponowe.
Paweł26 Opublikowano 21 Marca 2015 #3 Opublikowano 21 Marca 2015 Wymiennik wraz z pompa i przepona to spory wydatek,w przypadku otwartego układu taniej wyjdzie umieścić naczynie na poddaszu/strychu.
marcin25 Opublikowano 21 Marca 2015 Autor #4 Opublikowano 21 Marca 2015 Wlasnie nie chcialbym ponosic jakichs strasznych kosztow z tym zwiazanych,strych tez nie bardzo wchodzi w gre bo w przyszlosci bedzie zagospodarowany i znow bede myslal co z tym naczyniem zrobic. Moze jakies inne propozycje????
majschi Opublikowano 21 Marca 2015 #5 Opublikowano 21 Marca 2015 Witam Niestety innej możliwości nie ma. Jeśli instalacja ma działać w układzie otwartym to naczynie musi być w najwyższym jej punkcie. Jeśli chcesz pozbyć się naczynia z góry instalacji to trzeba ją zamknąć, czyli wymiennik albo kocioł do instalacji zamkniętej.