Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Junkers Zw 23 Ke - Regulacja, Optymalne Ustawienie


goomis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. 

 

Wraz z żoną przeprowadziliśmy się do nowego mieszkania, które ogrzewane (CO + CWU) jest przy pomocy pieca gazowego Junkers ZW 23 KE. Jest to nasza pierwsza styczność z taką formą ogrzewania zarówno wody jak i mieszkania, stąd też nie omieszkałem podpytać właściciela o ustawienia na jakich on zazwyczaj pracuje. Z grubsza nam wszystko wyjaśnił jednakże po paru dniach stwierdzam, że jest to wiedza niewystarczająca do optymalnego i ekonomicznego ustawienia pieca. Stąd też mam parę pytań do użytkowników tego forum z nadzieją, że uzyskam wyczerpujące odpowiedzi icon_smile.gif 

 

Jako, że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o piece gazowe to z góry przepraszam, za ewentualne głupie pytania bądź pomyłki jakie padną poniżej. Starałem się na własną rękę wyszukać odpowiedzi na moje pytania w sieci, ale ciężko było cokolwiek sensownego znaleźć.. Jestem też oczywiście umówiony na przegląd techniczny z serwisantem, ale do tego momentu jeszcze trochę czasu jest, a grzać się trzeba. Dobra, przejdę do rzeczy: 

 

1. W jaki sposób ustawić piec oraz grzejniki w pomieszczeniach by uzyskać żądaną temperaturę? Czy w przypadku braku termostatu (mam nadzieję, że nie mylę nazw, chodzi o to dodatkowe urządzenie sterujące pracą pieca zależnie od temperatury w pokoju) sterować temperaturą tylko na piecu czy może tylko na grzejnikach? Aktualnie na każdym grzejniku ustawienia są identyczne - 2,5/5, a regulator na piecu na najniższej pozycji zapewniającej 45 stopni na wskaźniku. Zostawić to tak czy ustawiać grzejniki na maks, a dalej sterować już tylko piecem? 

 

7510119000_1420304282_thumb.jpg 1320969600_1420304283_thumb.jpg