Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dołożony Grzejnik Nie Grzeje.

JacekJ129

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zacznę od tego co mam :

Posiadam dom z piwnicą, parterem oraz poddaszem. Wszystkie kondygnację są ogrzewane.

Piec to tzw. "śmieciuch" palę tam węglem i drewnem.

Instalacja grawitacyjna, wspomagana pompą Webermann.

Grzejniki powymieniane, wszystkie płytowe firmy Diamond, zawory zwykłe.

Jaki mam problem ?

Otóż na poddaszu posiadam 2 grzejniki. 1 z prawej strony drugi z lewej. Do każdego z nich idzie osobny pion. Grzejniki te grzeją wspaniale, aż powiem czasem mi za gorąco.

Ostatnio dołożyłem na poddaszu trzeci grzejnik (na środku) gdzie wkrótce powstanie salon. Grzejnik ten jest 1.6 m szerokości.

Grzejnik ten został podłączony przez hydraulika z pionu lewego (czyli od grzejnika który grzeje znakomicie zostały dołożone trójniki i od nich został podłączony grzejnik 1.6 m).

Połączenie zostało wykonane rurą PEX (tą grubszą) nie znam się na średnicach - przepraszam.

Wszystko ładnie pięknie ale grzejnik 1.6 nie grzeje. Dlaczego tak się dzieje ?.

Odpowietrzałem ze sto razy, skręcałem dolne grzejniki aby ciśnienie pchało do góry i nic. Wyczyściłem filtr przed pompą, nic . . .

Na 3 biegu grzejnik grzeje tylko górną częścią i to jeszcze wg. dosyć słabo. Co robić ?

Proszę o opinie i pomoc.

Opublikowano

sprawdź zawory na tym grzejniku czy coś nie blokuje?

może za mały jednak pex a jeszcze  bardziej zwężają złączki?miałem podobny przypadek i trochę udało się poprawić poprzez przykręcenie reszty grzejników. ale najlepszym sposobem poprawy przepływu jest podpięcie grzejnika po przekątnej.

Opublikowano

Witam. Grzejnik oczywiście jest podłączony po przekątnej. Zawory otwarte są na maxa.

Tak jak pisałem wcześniej - skręcenie dolnych grzejników nie wiele daje.

Czy możliwe aby pompa obiegowa była za słaba ? jeśli tak to jaką pompę zastosować ?.