Pawcio35m Opublikowano 19 Października 2014 #1 Opublikowano 19 Października 2014 Witam Jestem nowym użytkownikiem forum i amatorem w hydraulice Instalację mam całą na rurce 3/4" , tylko przy piecu mam 1i1/4" do zaworu 4 drogowego Pompę dałem na powrocie C.O. z zaworem Różnicowym jak widać na zdjęciu,a zbiornik wyrównawczy jest jeden metr od najwyższego punktu. Problem polega na tym że teraz w tym podłączeniu nie mogę regulować temperaturą w bojlerze ( boję się że jak woda się zagotuję przez przypadek w bojlerze też będzie wysoka i zadziała zawór bezpieczeństwa), a tym samym nie jest potrzebna C.W.U..Chce mieć np. 40 stopni a jest tyle co na piecu!! Okazyjnie jeszcze kupiłem siłownik elektryczny ARM342 (sterownie 3-punktowy) ale jest na zasilanie 24V , czyli musi jeszcze posiadać jakiś sterownik JAKI? Czy można zastosować jakiś termostat do regulacji zasilania bojlera i jaki sterownik do siłownika, czy przerobić instalację inaczej?? Proszę o szybką odp.. BARDZO DZIĘKUJĘ ZA PODPOWIEDŹ. .
kiminero Opublikowano 19 Października 2014 #2 Opublikowano 19 Października 2014 1. Ocynku nie stosuje się do ogrzewania. 2. Pompa grzejnikowa ma być za zaworem 4D na zasilaniu. 3. Teraz masz do boilera 2 pompy w szeregu. Nic dziwnego, że goni do temp kotła. 4. Czujnik boilera rozumiem jest zamontowany. 5.Wywal ten zawór na naczyniu!!!!!!! Siłownik to twoje najmniejsze zmartwienie. Instalacja składana bez elementarnej wiedzy o hydraulice. Mam nadzieję, że nie robił tego "hydraulik"...
automatyk Opublikowano 19 Października 2014 #3 Opublikowano 19 Października 2014 zasobnikiem steruje się regulatorem kotła z funkją CWU wystarczy to wymienić i bedzie dobrze
Gość Digitrax Opublikowano 19 Października 2014 #4 Opublikowano 19 Października 2014 Będzie dobrze jak zostaną spełnione także pozostałe punkty z postu "kiminero"
kiminero Opublikowano 19 Października 2014 #5 Opublikowano 19 Października 2014 Widziałeś zdjęcie automatyk?
Pawcio35m Opublikowano 19 Października 2014 Autor #6 Opublikowano 19 Października 2014 instalację przerobiłem jak teraz stawiałem komin systemowy bo powiedzieli mi że lepiej będzie żywotniejsza pompa na powrocie. Kiedyś miałem instalację tak jak na schemacie, a czujnik od c.w.u. jest ale sterowany z komputera.
kiminero Opublikowano 19 Października 2014 #7 Opublikowano 19 Października 2014 No a teraz masz jak niżej. Widzisz pompy w szeregu? Co ma napędzać grzejniki? Pompa wraca na zasilenie, za zawór 4D. Przypominam o zaworze na rurze bezpieczeństwa. Też ktoś podpowiedział? Pomyśl co ten zawór miałby ci dawać poza możliwością przypadkowego rozerwania kotła i przemeblowania kotłowni?
Pawcio35m Opublikowano 19 Października 2014 Autor #8 Opublikowano 19 Października 2014 Czyli mam zrobić jak schemat wyżej jak było po staremu a zamiast zaworu mogę dać śrubunek a co z tym siłownikiem Możliwa jest praca pompy i różnicowego za zasilaniu grzejników poziomo?.
kiminero Opublikowano 19 Października 2014 #9 Opublikowano 19 Października 2014 Pompa może pracować w każdej pozycji, byleby oś wirnika była poziomo. Zawór różnicowy w twojej instalacji niewiele daje, zwłaszcza gdy wyłączą prąd a 4D będzie prawie "zamknięty" na grzejniki. Wówczas powrót na kocioł i tak jest niedrożny, więc otwarcie ZR na zasilaniu psu na budę... Musiałbyś się pofatygować i ręcznie 4D otworzyć. Pytanie też czy twój układ ma szanse pracować grawitacyjnie. ZR w poziomie powinien się zamknąć, chociaż nie jest to jego naturalna pozycja. Jeśli kula jest z pełnej gumy, to może puszczać. Siłownik jest na 24V i nic tu nie zmienisz. Było okazyjnie kupić ARM 343.
Pawcio35m Opublikowano 19 Października 2014 Autor #10 Opublikowano 19 Października 2014 1. Co bym musiał zrobić aby np. działał układ grawitacyjnie. 2. Czy ten siłownik na 24v musi posiadać jakiś sterownik? 3. Czy jak wy mienie na arm343 też potrzebny będzie sterownik (chodzi mi żeby sterował jeszcze pompą c.o i c.w.u) 4. Czy jest siłownik od razu z czujnikiem (do zasilania 230V a czujnik w rurę) 5. wywalam zawór na zbiornik i wstawiam śrubunek
Pawcio35m Opublikowano 19 Października 2014 Autor #11 Opublikowano 19 Października 2014 co będzie jak będę miał nadal rury w ocynku czy mi puszczą?
kiminero Opublikowano 19 Października 2014 #12 Opublikowano 19 Października 2014 1. Przede wszystkim to zależy od reszty układu poza kotłownią. Jak kocioł stoi na poziomie parteru albo jest w systemie rozdzielaczowym, albo masz zwykłe zawory termostatyczne, to grawitacja może być co najwyżej symboliczna i domu nią nie nagrzejesz. Musiałbyś mieć kocioł w piwnicy, grzejniki z zaworami o zwiększonej przepustowości, rurarz o sporych średnicach w układzie trójnikowym z zachowanymi spadkami. Dopiero później kotłownia, chociaż z zaworem 4D to można jedynie pamiętać o ustawieniu go w położeniu rozdzielania obiegów. Zautomatyzowanie tego jest trudne. 2/3. Tak, chyba że możliwość taką daje regulator kotła. Jeśli to zwykły sterownik, to do zaworu 4D kup np. ster pogodowy TECHA http://www.e-heat.pl/silownik-zaworu-afriso-arm-343-sterownik-tech-st431n-p-2051.html Sterownik ten ma wszystkie potrzebne czujniki i traktować go należy jako odrębny sterownik instalacji. Pracą kotła zawiaduje jego regulator fabryczny. 4. Tak. http://www.e-heat.pl/regulator-stalotemperaturowy-afriso-act-343-p-1839.html 5. I dobrze. Rury nie puszczą, ale ocynk zlezie szybko i popłynie z wodą zatrzymując się na filtrach, czyli często do nich trzeba będzie zaglądać. Jaki masz sterownik na kotle? Jeśli obsługi 4D nie posiada, to poszukaj sobie do niego sterownika (wygooglaj "sterownik zaworu 4d). Nie musi to być osprzęt firmowy. Możesz też pomyśleć o wymianie regulatora kotła na bardziej zaawansowany z PID, ochroną powrotu, sterowaniem siłownika i obsługą kilku pomp.
Pawcio35m Opublikowano 20 Października 2014 Autor #13 Opublikowano 20 Października 2014 Piec mam w piwnicy a od niego idą do najwyższego punktu instalacji( rury prawie przy suficie) z kotła mam wszędzie prowadzone za spadkiem. Cała instalacja 3/4" tylko przy piecu większy przekrój. Zamienię siłownik na arm 343 nie ma problemu już dzwoniłem. A jaki polecił byś mi sterownik z pid co sterował by piecem i siłownikiem i pompami. Obecny sterownik ST-81 zpid., kocił zębiec KWP-15 Dzięki za POMOC. :) :lol:
kiminero Opublikowano 20 Października 2014 #14 Opublikowano 20 Października 2014 Sterownik, który masz jest OK. Obsłuży kocioł i dwie pompy. Do zaworu kup ST-430 lub ST-431n.
Pawcio35m Opublikowano 22 Października 2014 Autor #15 Opublikowano 22 Października 2014 Teraz instalacja wygląda tak
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.