Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapłaciłeś Podatek Od Dofinansowania? - Oszukali Cię


vernal

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Parę lat temu zdarzało się, że na dotację gminną (najczęściej do kolektorów słonecznych) sama gmina przysyłała na koniec roku PIT-11. Dotacja widniała w nim jako dochód i trzeba było od tego płacić podatek dochodowy w wysokości np.19%.

 

To było oszustwo zgodne z wytycznymi bandy Rostowskiego, która ciągle szukała podatków wśród obywateli naszego kraju.

W rzeczywistości opodatkowanie takiej dotacji to nic innego jak podwójne opodatkowanie tego samego przychodu, oczywiście niezgodne z prawem.

To tak jakbyś zarobił 3 tysiące i zapłacił od tego podatek dochodowy.

Następnie po 2 tygodniach pan Rostowski pyta: ile masz w kieszeni? Mówisz - 2 koła, a co Ci do tego.

2 koła? A to mi do tego, że już nie powinieneś mieć kasy w kieszeni, a skoro masz, to należy się od tego podatek 19%.

To jest właśnie traktowanie Polaków jak niewolników, bez zasad, bez rozumu, normalny bandytyzm.

A Pan Tusk nie tylko to świadomie toleruje ale też wykorzystuje do swoich celów.

Takim sposobem ten rząd zaprzepaścił swoje niewątpliwe możliwości (jako i tak lepszy, bo inteligentniejszy niż wszyscy poprzednicy).

Niewolnikiem nikt nie lubi być...

 

Reasumując, podatek od dotacji Urząd Skarbowy zwraca łącznie z odsetkami ustawowymi.

Tylko trzeba się do nich zwrócić z podaniem (a wcześniej się skądś dowiedzieć, że nas oszukano - z tego postu!).

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Czy możesz podać podstawę prawną do zwrotu tego podatku,

 

na stronie  NFOŚiGW  jest podane : 

 

Udzielenie przez NFOŚiGW przedmiotowego dofinansowania kwalifikuje się jako źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust.1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j.:Dz.U. z 2010r. Nr 51, poz.307 z późn. zmianami). O tym, czy powstaje zobowiązanie podatkowe przesądzają przepisy poszczególnych ustaw podatkowych. Opodatkowanie występuje na zasadach ogólnych (PIT 36).

 
 
 
 
Pozdr.
 
PS Jak były dopłaty w mojej gminie to nawet osoby, które nie płacą na co dzień podatku np rolnicy tez dostali inf PIT-8 do zapłaty podatku rocznego.
Opublikowano

Witam,

 

Parę lat temu zdarzało się, że na dotację gminną (najczęściej do kolektorów słonecznych) sama gmina przysyłała na koniec roku PIT-11. Dotacja widniała w nim jako dochód i trzeba było od tego płacić podatek dochodowy w wysokości np.19%.

 

To było oszustwo zgodne z wytycznymi bandy Rostowskiego, która ciągle szukała podatków wśród obywateli naszego kraju.

W rzeczywistości opodatkowanie takiej dotacji to nic innego jak podwójne opodatkowanie tego samego przychodu, oczywiście niezgodne z prawem.

To tak jakbyś zarobił 3 tysiące i zapłacił od tego podatek dochodowy.

Następnie po 2 tygodniach pan Rostowski pyta: ile masz w kieszeni? Mówisz - 2 koła, a co Ci do tego.

2 koła? A to mi do tego, że już nie powinieneś mieć kasy w kieszeni, a skoro masz, to należy się od tego podatek 19%.

To jest właśnie traktowanie Polaków jak niewolników, bez zasad, bez rozumu, normalny bandytyzm.

A Pan Tusk nie tylko to świadomie toleruje ale też wykorzystuje do swoich celów.

Takim sposobem ten rząd zaprzepaścił swoje niewątpliwe możliwości (jako i tak lepszy, bo inteligentniejszy niż wszyscy poprzednicy).

Niewolnikiem nikt nie lubi być...

 

Reasumując, podatek od dotacji Urząd Skarbowy zwraca łącznie z odsetkami ustawowymi.

Tylko trzeba się do nich zwrócić z podaniem (a wcześniej się skądś dowiedzieć, że nas oszukano - z tego postu!).

 

Pozdrawiam.

kazdy dodatkowy dochod jest opodatkowany wiec nie wiem co ty palisz _____

Opublikowano

PS Jak były dopłaty w mojej gminie to nawet osoby, które nie płacą na co dzień podatku np rolnicy tez dostali inf PIT-8 do zapłaty podatku rocznego.

 

Zapytaj w tej gminie teraz jak to jest.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam,

 

Parę lat temu zdarzało się, że na dotację gminną (najczęściej do kolektorów słonecznych) sama gmina przysyłała na koniec roku PIT-11. Dotacja widniała w nim jako dochód i trzeba było od tego płacić podatek dochodowy w wysokości np.19%.

 

To było oszustwo zgodne z wytycznymi bandy Rostowskiego, która ciągle szukała podatków wśród obywateli naszego kraju.

W rzeczywistości opodatkowanie takiej dotacji to nic innego jak podwójne opodatkowanie tego samego przychodu, oczywiście niezgodne z prawem.

To tak jakbyś zarobił 3 tysiące i zapłacił od tego podatek dochodowy.

Następnie po 2 tygodniach pan Rostowski pyta: ile masz w kieszeni? Mówisz - 2 koła, a co Ci do tego.

2 koła? A to mi do tego, że już nie powinieneś mieć kasy w kieszeni, a skoro masz, to należy się od tego podatek 19%.

To jest właśnie traktowanie Polaków jak niewolników, bez zasad, bez rozumu, normalny bandytyzm.

A Pan Tusk nie tylko to świadomie toleruje ale też wykorzystuje do swoich celów.

Takim sposobem ten rząd zaprzepaścił swoje niewątpliwe możliwości (jako i tak lepszy, bo inteligentniejszy niż wszyscy poprzednicy).

Niewolnikiem nikt nie lubi być...

 

Reasumując, podatek od dotacji Urząd Skarbowy zwraca łącznie z odsetkami ustawowymi.

Tylko trzeba się do nich zwrócić z podaniem (a wcześniej się skądś dowiedzieć, że nas oszukano - z tego postu!).

 

Pozdrawiam.

Ten przyklad nie jest dobry , gdyż jak masz dochody z kilku źródeł to wszędzie płacisz zaliczkę na podatek dochodowy w wys np 19% i tą zaliczkę odprowadza do US ten kto ci płaci .

W koncowym rozrachunku rocznym może się zdarzyć że twoje dochody przekroczyły 2 lub 3 prg podatkowy, wię musisz dopłacić do rocznego Pita.

Powoływanie się na forum jako podtawę prawną jest śmieszne.

Więc podaj podstawę prawna, gdyż może trzeba gminę uświadomić.

 

PS

Gmina i urząd skarbowy nie mają nic wspólnego z sobą - to dwa rózne urzędy, czasem dwa różne miasta

Opublikowano

Ja się nie powołuję na forum tylko na swój własny, doświadczony już trochę rozum.

Papier wszystko przyjmie a ja po prostu wiem, że to jest kradzież w biały dzień.

 

Tak piszesz kolego sambor jakieś ogólniki, że gmina a us to co innego.

To jak myślisz na jakiej podstawie gmina wystawia takie dziwne pity? Mają wykładnie od urzędników właśnie (tych co "rządzą") i gmina i urzędy muszą razem, ręka w rękę niewolników strzyc. Czy zgodnie z konstytucją - jak najbardziej (póki ktoś ważny się nie wk...). Czy zgodnie z prawami człowieka - nieważne (wszak niewolnik to niewolnik i do gadania nic nie ma, napisze się ustawę i będzie ok a jak nie to w kazamaty).

 

Popytaj w tej gminie najpierw a potem się martw o wykładnię (bo może od razu potwierdzą com wcześniej napisał był).

Opublikowano

To ty piszesz ogólniki , nie podając podstawy prawnej, tylko swój rozum i jakieś ogólniki o niewolnictwie.

 

jakbyś napisał ; "US w mieście ....... zwraca bezprawnie pobrane zaliczki na podatek dochodowy  od dotacji na solary  na podstawie decyzji nr. ........z dn "

To by była prawda i podstawa prawna.

 

Co do bandy w US to walczę z nimi ze zmiennym szczęściem od ponad XX lat i wiem że nie zależnie od koalicji rządzącej efekt jest taki sam - jak nie masz super podpórki  to jesteś przegrany, gdyż wszystko potrafią zinterpretować na niekorzyść petenta

 

Gdyż dwie rzeczy są pewne w życiu - podatki i śmierć, reszta to przypadek.

 

Nie wiem dlaczego nic na ten temat nie można znaleźć w googlu , nawet na takiej stronie - http://interpretacje-podatkowe.org/kolektory-sloneczne

Opublikowano

...a wcześniej się skądś dowiedzieć, że nas oszukano - z tego postu!...

...Ja się nie powołuję na forum tylko na swój własny, doświadczony już trochę rozum.

Papier wszystko przyjmie a ja po prostu wiem, że to jest kradzież w biały dzień.

 

 

Nie obraź się, ale pieprzysz takie bzdury, że się tego nie da czytać. Już Ci kiedyś pisałem, żebyś zaniechał tego śmiesznego stylu Mentora Forum, bo wychodzisz na....(interpretacja dowolna).

Mój rozum mówi mi, że podatek Belki, to również złodziejstwo, bo jest to podatek od opodatkowanych już dochodów i co z tego?

 

Tak na szybko:

 

 

 

 
Dopłaty do preferencyjnego kredytu na zakup i montaż kolektorów słonecznych na budynku mieszkalnym, kotła grzewczego opalanego biomasą oraz przydomowej oczyszczalni ścieków stanowią przychód podatnika z innych źródeł. Przychód taki należy wykazać w zeznaniu rocznym i opodatkować według skali podatkowej, a więc według stawki 18 lub 32 proc.
W podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązuje zasada, zgodnie z którą opodatkowaniu podlegają wszelkie dochody. Wyjątki od niej zostały określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. nr 51, poz. 307 z późn. zm.) i jak wynika z orzecznictwa sądów administracyjnych, należy je stosować ściśle. W konsekwencji wszelkiego rodzaju zwolnienia i ulgi podatkowe można stosować pod warunkiem, że zostały wprost wymienione w przepisach ustawy o PIT.
Co więcej, przychodami są nie tylko pieniądze, np. z pracy, ale również innego rodzaju przysporzenia majątkowe, np. dopłata do preferencyjnego kredytu zaciągniętego przez podatnika na sfinansowanie wydatków związanych z ochroną środowiska. Dopłat do takich kredytów udzielały wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Jak orzekł w jednym z najnowszych wyroków WSA w Szczecinie (wyrok z 9 marca 2011 r., sygn.akt I SA/Sz 989/10, nieprawomocny), dopłaty stanowią przychód podatnika.
Preferencyjny kredyt
W omawianej sprawie podatnik wystąpił o wydanie interpretacji indywidualnej przez ministra finansów. W stanie faktycznym wskazał, że skorzystał z preferencyjnych kredytów związanych z ochroną środowiska. Zostały one udzielone na zakup kotła grzewczego opalanego biomasą w budynku mieszkalnym, zakup i montaż kolektorów słonecznych na budynku oraz zakup przydomowej oczyszczalni ścieków. Skarżąca strona wyjaśniła też, że z wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW) otrzymała informację PIT-8C, w której fundusz wykazał wartość udzielonych dopłat. Podatnik był jednak zaskoczony otrzymaniem PIT-8C, ponieważ – jak twierdził – w umowach kredytowych nie określono żadnych obowiązków w zakresie podatków.
Przychód z innych źródeł
WSA orzekł, że dopłaty do preferencyjnych kredytów związanych z ochroną środowiska stanowią przychody z innych źródeł. Sąd dokonał wykładni art. 10 ust. 1 pkt 9 oraz art. 20 ust. 1 ustawy o PIT. Stwierdził, że do innych źródeł ustawodawca zaliczył kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 ustawy o PIT oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach. Z kolei katalog zwolnień podatkowych został określony w art. 21 ustawy o PIT. Znalazły się w nim m.in. dopłaty do oprocentowania kredytów preferencyjnych związanych z nabyciem własnego mieszkania (kredyty w ramach programu „Rodzina na swoim”). Ustawodawca nie przewidział podobnego zwolnienia w przypadku dopłat do preferencyjnych kredytów związanych z ochroną środowiska. Tak więc dopłaty te są opodatkowane jako przychód z innych źródeł.
Wyjaśnijmy, że procedura wygląda w ten sposób, że WFOŚiGW jako płatnik ma obowiązek (zgodnie z art. 42a ustawy o PIT) wystawić informację PIT-8C. Na tej podstawie podatnik rozlicza się z fiskusem, wpisując w zeznaniu rocznym kwotę przychodu z innych źródeł. Oznacza to, że otrzymana dopłata jest opodatkowana według skali podatkowej, czyli według stawek 18 lub 32 proc. Zastosowanie danej stawki zależy od wysokości podstawy obliczenia podatku."
źródło: Gazeta Prawna  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Czy dotacje udzielone osobom fizycznym z budżetu gminy oraz dofinansowanie udzielone osobom fizycznym ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych? Czy gmina ma obowiązek wystawić tym osobom PIT-8C?
 
Autor:
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
Sygnatura:
IBPB2/415-1314/08/BD
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
 
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2008r. (data wpływu do tut. Biura – 28 lipca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania:
dotacji z budżetu gminy na wymianę źródła ciepła, której źródłem finansowania jest pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska - jest prawidłowe, 
dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów modernizacji źródła ciepła oraz termomodernizacji budynków– jest nieprawidłowe .
 
UZASADNIENIE
 
W dniu 28 lipca 2008r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dotacji z budżetu gminy na wymianę źródła ciepła, której źródłem finansowania jest pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska oraz dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów modernizacji źródła ciepła oraz termomodernizacji budynków. 
 
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny: 
 
Gmina podjęła i realizuje Program Ograniczenia Niskiej Emisji. Jest to zadanie własne gminy, wynikające z ustawy o samorządzie gminnym, z zakresu spraw dotyczących ochrony środowiska i przyrody. W ramach realizacji tego programu gmina udziela dotacji osobom fizycznym-właścicielom nieruchomości do wysokości kosztów wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych według określonych uchwałą Rady Gminy zasad udzielania dotacji. Źródłem finansowania tych dotacji jest pożyczka udzielona z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Ponadto Gmina Podjęła uchwałę o dofinansowaniu osobom fizycznym i wspólnotom mieszkaniowym kosztów związanych z modernizacją źródła ciepła w budynkach mieszkalnych oraz termomodernizację budynków położonych na terenie gminy. Dofinansowanie to jest udzielane przez gminę ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Warunkiem uzyskania dofinansowania jest spełnienie wszystkich wymogów określonych w Regulaminie dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła. Dofinansowanie jest udzielane w formie refundacji poniesionych przez właścicieli nieruchomości kosztów wymiany pieców i termomodernizacji budynków mieszkalnych. 
 
W związku z powyższym zadano następujące pytanie: 
 
Czy dotacje udzielone osobom fizycznym z budżetu gminy w ramach realizacji Programu Ograniczenia Niskiej Emisji oraz dofinansowanie udzielone osobom fizycznym ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na modernizację źródła ciepła, korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych... 
Czy gmina ma obowiązek wystawić tym osobom PIT-8C...
 
Zdaniem wnioskodawcy dotacje otrzymane przez osoby fizyczne z tytułu udziału w Programie Niskiej Emisji są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i gmina nie ma obowiązku wystawienia PIT-8C tym osobom. Podobnie dofinansowanie ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zadań wymiany źródeł ciepła lub termomodernizacji budynków mieszkalnych, na podstawie tego przepisu, zwolnione będzie z podatku dochodowego. Powołany przepis stanowi, iż „wolne od podatku dochodowego są dotacje w rozumieniu przepisów o finansach publicznych , otrzymane z budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Zgodnie z art. 176 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych z budżetu jednostek samorządu terytorialnego mogą być udzielone dotacje dla podmiotów niezaliczanych do sfery finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku. Rada Gminy określiła w drodze uchwał zasady udzielania dotacji w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji oraz Regulamin dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zadań z zakresu modernizacji źródła ciepła w budynkach mieszkalnych oraz termomodernizacji budynków położonych na terenie gminy. Dotacje udzielane osobom fizycznym uczestniczącym w Programie Ograniczenia Niskiej Emisji oraz udzielone ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska dofinansowanie modernizacji źródeł ciepła są dotacjami w rozumieniu ustawy o finansach publicznych i korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych a zatem gmina nie ma obowiązku wystawienia tym osobom PIT-8C. 
 
Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje: 
 
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. 
Jednakże, przepis art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy stanowi, iż wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Z powyższego przepisu wynika, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia podatkowego uzależnione jest od źródła finansowania tj. podmiotu wypłacającego dotację oraz od tego czy przyznawane świadczenie jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. 
Wnioskodawca w swoim stanowisku wskazał, że koszty wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych pokrywane będą w formie dotacji z budżetu gminy, której źródłem finansowania jest pożyczka udzielona gminie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dodatkowo gmina podjęła uchwałę o dofinansowaniu kosztów poniesionych przez mieszkańców w związku z modernizacją źródła ciepła oraz termomodernizacją w budynkach położonych na terenie gminy gdzie dofinansowanie to będzie udzielone przez gminę ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zdaniem wnioskodawcy zarówno dotacja na wymianę źródła ciepła jak i dofinansowanie związane z modernizacją oraz termomodernizacją źródła ciepła są dotacjami w rozumieniu ustawy o finansach publicznych i korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy, a zatem gmina nie będzie miała obowiązku wystawienia PIT-8C. 
 
Wobec tego z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że gmina udziela dwóch rodzajów świadczeń:
dotacji z budżetu gminy w ramach realizacji Programu Ograniczenia Niskiej Emisji w związku z wymianą źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych, 
dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Środowiska i Gospodarki Wodnej na modernizację źródła ciepła w budynkach mieszkalnych oraz termomodernizację budynków. 
 
1. 
W odniesieniu do dotacji udzielanej z budżetu gminy na wymianę źródła ciepła wyjaśnia się, iż przepis art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy stanowi, że wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Powyższe oznacza, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia uzależnione jest od źródła finansowania tj. podmiotu wypłacającego dotacje a zarazem ustalenia czy przyznawana dotacja jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. 
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż gmina udziela dotacji z budżetu gminy do wysokości kosztów wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych według określonych uchwałą Rady Gminy zasad udzielania dotacji. Źródłem finansowania tych dotacji jest pożyczka udzielania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 
Z wniosku wynika, że dotacja jest w istocie dotacją w rozumieniu ustawy o finansach publicznych i będzie wypłacana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Wobec tego dotacja otrzymana od Urzędu Gminy mieścić się będzie w kategoriach dotacji zwolnionych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie Urząd Gminy nie będzie miał obowiązku sporządzania informacji PIT-8C dla urzędu skarbowego oraz dla osób, które otrzymają dotację z budżetu gminy w ramach realizacji „Programu Ograniczenia Niskiej Emisji …”. 
 
Wobec tego stanowisko wnioskodawcy należało uznać w tym zakresie za prawidłowe.
 
2. 
Natomiast w odniesieniu do dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wyjaśnia się, iż należy zwrócić uwagę na przepisy ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z ze zm.) które, wyodrębniają fundusz celowy od budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 2 ustawy o finansach publicznych fundusz celowy, który realizuje zadania wyodrębnione z budżetu gminy jest gminnym funduszem celowym. 
Zgodnie z art. 400 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2006r., Nr 129, poz. 902 ze zm.) na zasadach określonych ustawą działają Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, powiatowe fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz gminne fundusze ochrony środowiska. 
Przepis art. 403 ust. 1 tej ustawy stanowi, że gminne i powiatowe fundusze są funduszami celowymi w rozumieniu ustawy o finansach publicznych. Stosownie do art. 406 ust. 1 ustawy, środki gminnych funduszy przeznacza się m.in. na: przedsięwzięcia związane z gospodarką odpadami i ochroną powierzchni ziemi, przedsięwzięcia związane z ochroną wód. Jak wynika z art. 408 ustawy działalność, o której mowa w art. 406 może być finansowana przez przyznawanie dotacji. 
Należy wskazać, że zgodnie z art. 401 ustawy przychodami funduszy są m.in. wpływy z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych pobieranych na podstawie ustawy oraz przepisów szczególnych, dobrowolne wpłaty zakładów pracy, dobrowolne wpłaty, zapisy i darowizny osób fizycznych i prawnych, środki pochodzące z fundacji oraz wpływy z przedsięwzięć organizowanych na rzecz ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zaciąganie kredytów i udzielanie oprocentowanych pożyczek na realizację zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarki wodnej. 
Stosownie do art. 107 ustawy o finansach publicznych dotacjami celowymi są środki przekazywane przez jednostki, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4 i 12 (tj. państwowe i samorządowe fundusze celowe) na finansowanie lub dofinansowanie zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty. Dotacja na pokrycie kosztów przyłącza kanalizacji sanitarnej do kanalizacji miejskiej z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stanowi zatem dotację celową w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, jednakże nie można jej uznać za dotację otrzymaną z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego. 
Wyjaśnienia wymaga również fakt, iż plan przychodów i wydatków funduszy celowych określa uchwała budżetowa jednostki samorządu terytorialnego, która określa również budżet gminy. 
W związku z tym dofinansowanie w formie dotacji ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pomimo iż jak wskazał wnioskodawca jest dotacją w rozumieniu ustawy o finansach publicznych nie przesądza jednak, że w przedmiotowej sprawie znajdzie zastosowanie zwolnienie wynikające z art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Istotą jest bowiem, czy środki te faktycznie są wypłacane z budżetu gminy. 
Reasumując, dotacja udzielona z funduszu celowego nie jest tożsama z dotacją udzieloną z budżetu państwa czy też z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w związku z powyższym przepis art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będzie miał zastosowania. Jednocześnie Gmina ma obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C dla osób, które otrzymają ww. dofinansowanie (dotację) z gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, nie pobierając przy tym zaliczek na podatek. Wypłacone dofinansowanie winno być wykazane w rozliczeniach rocznych osób fizycznych i opodatkowane. 
 
Powołane powyżej przepisy oraz opisany stan faktyczny wskazuje, że stanowisko wnioskodawcy w tym zakresie należy uznać za nieprawidłowe .
 
Do wniosku wnioskodawca dołączył plik dokumentów. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez wnioskodawcę i jego stanowiskiem. 
 
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym. 
 
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). 
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała."

 

 

Na sam koniec gwoli wyjaśnienia dla kolegi Vernal, gmina nie wysyła PIT-11 (???), tylko PIT-8C i zanim kolega zacznie robić raban i zamieszanie proponuję doczytać o tym, że faktycznie była możliwość zwolnienia z opodatkowania dopłat,  finansowanych na przykład z Programu Ograniczania Niskiej Emisji i to też nie zawsze - było to zależne od tego, kto i na jakiej zasadzie przyznawał dofinansowanie.
Opublikowano

 

Nie obraź się, ale pieprzysz takie bzdury, że się tego nie da czytać.

Kolego, do mnie radzę Ci się tak więcej nie odzywać (inni też sobie raczej na takie chamskie odzywki nie pozwolą).

Bo będziesz tu tylko Ty albo tylko ja.

Opublikowano

Kolego, do mnie radzę Ci się tak więcej nie odzywać (inni też sobie raczej na takie chamskie odzywki nie pozwolą).

Bo będziesz tu tylko Ty albo tylko ja.

buhahahahahahahahahaha

Opublikowano

Kolego, do mnie radzę Ci się tak więcej nie odzywać (inni też sobie raczej na takie chamskie odzywki nie pozwolą).

Bo będziesz tu tylko Ty albo tylko ja.

 

Myślisz, że jesteś jakąś świętą krową? To nie Indie.

Przeczytaj swój pierwszy post w tym temacie, a szczególnie ten fragment:                                                                                                                                                      

     

Reasumując, podatek od dotacji Urząd Skarbowy zwraca łącznie z odsetkami ustawowymi.

Tylko trzeba się do nich zwrócić z podaniem (a wcześniej się skądś dowiedzieć, że nas oszukano - z tego postu!).

 

i zastanów się, jak to nazwać inaczej? Bzdurne, infantylne i wprowadzające w błąd.

Opublikowano

Kolego sambor - chodzi o art. 21 ust. 1 pkt 129 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

 

Oczywiście PIT 8C, więc pomyłka moja, wybaczcie, bo ten świstek to tak jak każdy szanujący się aktor wyp... do kosza obok teatru :lol:

 

Tym co dopłaty z budżetu jednostek samorządu terytorialnego dostawali to radzę sprawdzić czy ich kasa nie została bezprawnie zawłaszczona.

Dla niedowiarków piszę, że są liczne przypadki kiedy podatek za dotacje jest zwracany przez Urzędy Skarbowe wraz z odsetkami (akurat nie rozumiem dlaczego odsetki też us zwraca a nie gmina, ale to sprawdzę).

Dzieje się to TYLKO i WYŁĄCZNIE na wniosek podatnika.

Czyli oni wiedzą, że Ci niesłusznie zabrali kasę ale sami nie powiedzą, nie zwrócą, dopóki im nie każesz oddać.

To jak to się inaczej nazywa jak nie oszustwo?

Opublikowano

Tak , zgoda - ten punkt brzmi  

 

Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:

 

.

.129) dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;

 

Tylko najpierw trzeba sprawdzić jaka to była dotacja.

Kolega lysyl1 bardzo dobrze przedstawił w poście #8  obecny stan prawny dotacji  i które z nich są opodatkowane, dotacja na finansowana z funduszu gminnego lub powiatowego solary jako dotacja celowa będzie opodatkowana 

 

dotacja udzielona z funduszu celowego nie jest tożsama z dotacją udzieloną z budżetu państwa czy też z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w związku z powyższym przepis art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będzie miał zastosowania. Jednocześnie Gmina ma obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C dla osób, które otrzymają ww. dofinansowanie (dotację) z gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, nie pobierając przy tym zaliczek na podatek. Wypłacone dofinansowanie winno być wykazane w rozliczeniach rocznych osób fizycznych i opodatkowane. 

 

W mojej poprzedniej gminie była np dotacja z grantu norweskiego - czyli podlegała opodatkowaniu jak najbardziej, w obecnej gminie była jakaś akcja ,ale nie było chętnych 

 

Podobnie są opodatkowane dotacje z Unii - unia to nie rząd i całe szczęście  ;) 

 

Podobnie będą opodatkowane dopłaty do wymiany kotłów 

 

Pozdr.

 

PS

Co do odsetek to oddaje je ten kto pobrał nienależny podatek - czyli US a nie gmina.

Opublikowano

Co do odsetek to oddaje je ten kto pobrał nienależny podatek - czyli US a nie gmina.

Sytuacja wygląda tak:

1. Gmina podpisuje umowę na dotację i wystawia Pit8C informując, że należy zapłacić od tego podatek.

2. Urząd Skarbowy otrzymuje podatek ale brak informacji z jakiego rodzaju dotacji pochodzi (nie wie, że podatek jest nienależny).

3. Podatnik nie wiadomo jakim sposobem napomina gminę, że wystawiła błędny Pit8C i ciągnie za uszy aż do otrzymania korekty tego Pita (Gmina nawet jak wie, że spowodowała nadpłacenie podatku, i wie komu, to nie informuje tych osób).

[ciekawe czy wiedzą, że (wg Ustawodawcy, pożal się Boże) nadpłacenie podatku jest równie niedopuszczalne jak niezapłacenie]

 

Widać z tego, że US nie był w stanie nie dopuścić do narastania odsetek (nie miał wiedzy), za to Gmina jak najbardziej.

Czemu więc odsetki oddaje US?

Bo to jest tylko matrix, sieć przepisów, która wiąże ręce ludziom. Spójność i logika nie jest tu ważna, byle tylko mieć budżetową kasę, jak najwięcej.

Takie przepisy jak my mamy służą tylko do prania mózgów.

Dlatego twierdzę, że przepisy nie są najważniejsze, najważniejsi są ludzie.

Trochę mi wstyd za ten kraj, że ludzie, którzy wywalczyli sobie wolność dają sobą rządzić w ten sposób.

Opublikowano

Sytuacja wygląda tak:

1. Gmina podpisuje umowę na dotację i wystawia Pit8C informując, że należy zapłacić od tego podatek.

 

 

Tu wystarczy brak podstawowej wiedzy  lub błędna interpretacja na poziomie referenta w gminie i już cała sprawa bierze w łeb.

czasem jak pisałem wyżej  dotacja jest po za budżetem gminy a tu już PIT-8 jest wysyłany.

Nadal widać brak jakiejkolwiek odpowiedzialności szeregowych urzędników - gminy i US, gdyby była to takie praktyki dawno by się skończyły.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.