Gość Visitor1230 Opublikowano 27 Lutego 2014 #51 Opublikowano 27 Lutego 2014 https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/8924-schemat-co-i-cwu-do-analizy/ zdjecie w poscie szostym
sambor Opublikowano 27 Lutego 2014 #52 Opublikowano 27 Lutego 2014 Ja już z tego nic nie kumam. Czym więcej czytam tym mniej wiem. Czyli jak zamontuję zawór 4D z siłownikiem sterowanym przez sterownik pieca to muszę założyć pompę kotłową oraz dodatkowo jeszcze zawór 3D też z siłownikiem na podłogówkę - nim co będzie sterować? Odpowiedź w poście #49, im bardziej się w temat zagłębiasz tym gorzej. A my nadal np nie wiemy jaki masz kocioł, i czy masz grzejniki? Ale tych drugich pewnie nie masz, tylko CWU i podłoga .
MikiQ Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor #53 Opublikowano 27 Lutego 2014 Kocioł Dakon FB 20 z podajnikiem, 3 grzejniki (garaż i dwie łazienki) zasilanie do nich i do zbiornika CWU jest przed zaworem 3D. Czyli wychodzi na to żeby tylko wymienić ten zawór 3D termostatyczny na 3D z siłownikiem sterowanym z pieca i będzie ok - i w tym przypadku nie potrzebuję pompy kotłowej?
sambor Opublikowano 27 Lutego 2014 #54 Opublikowano 27 Lutego 2014 Napisałem ci ci i jak a ty z pełnym szacunkiem nie rozumiesz w poście #49 jak byk stoi - Powinna być pompa kotłowa z termostatem do ochrony powrotu kotła + na podłogówkę zawór 3-D albo regulowany siłownikiem albo termostatyczny. To czemu się upierasz że tylko jedna pompa? Przecież te grzejniki też muszą mieć swoją pompę, chyba że na grawitacji idą? dodatkowo potrzeba ci pompę do CWU- grzanie wody, pompę do podłogówki, już nie ważne z jakim mieszaczem + ew pompę do ochrony powrotu kotła gdyż kocioł żeliwny jaki masz nie lubi dużych różnic temperatury między zasilaniem i powrotem. Teraz zrób remanent i zobacz co masz z tego co podałem ew dokup te brakujące pompy a firma niech daje zaw 3-d tylko dobrego prod + reg pogodowa
MikiQ Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor #55 Opublikowano 27 Lutego 2014 Ja to wszystko mam. 3 grzejniki mają swoją pompe i cwu też ma swoją, teraz mam zawór termostatyczny i nad nim pompę do podlogowki na zasilaniu. Dlatego pytam czy do tego co mam trzeba dołożyć zawór 4d czy można nim zastąpić zawór 3d , bo ze trzeba dodatkową pompę kotlowa przy zaworze 4d to zrozumiałem.
sambor Opublikowano 27 Lutego 2014 #56 Opublikowano 27 Lutego 2014 To powinno wyglądać mniej więcej tak- nie ważne czy układ otwarty czy zamknięty - tu nie ma zaw 4-D, tylko pompy i zaw 3-D
MikiQ Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor #57 Opublikowano 27 Lutego 2014 Na rysunku po lewej stronie od piecia jest pompa i zz — czy tutaj też jest jakiś zawór? Bo jakoś to się będzie mieszać?
sambor Opublikowano 27 Lutego 2014 #58 Opublikowano 27 Lutego 2014 To jest ta pompa ochrony kotła , którą ci proponuje, Służy ona do podmieszania gorącej wody z wyjścia kotła z wodą powracającą na kocioł , tam trzeba dodatkowo czujnik przylgowy temp powrotu na rurze powrotnej załączający pompę która pracując na krótkim obiegu miesza ciepłą wodę z zimną - zz to zawór zwrotny, musi być jeszcze zawór grzybkowy, pokrętny do ustawienia ilości wody płynącej w tym obiegu. Ta pompa może być słaba np 25/40 , pracować będzie na 1 biegu. resztę to pewnie masz tak jak narysowałem.
MikiQ Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor #59 Opublikowano 27 Lutego 2014 I teraz wreszcie wszystko kumam. A jakby pompę kotlowa zamontować na powrocie zaraz przy piecu a w miejscu zaworu 3d zamonowac 4d to nie będzie to samo?
sambor Opublikowano 28 Lutego 2014 #60 Opublikowano 28 Lutego 2014 A po co ci 4-D? Ta rozmowa zaczyna przypominać Kabaret Dudek z Panami Dziewońskim i Michnikowskim w sławnym skeczu o lesie, tartaku i psie.!
automatyk Opublikowano 28 Lutego 2014 #61 Opublikowano 28 Lutego 2014 Ok. To w takim razie jaką tą pompę na mały obieg? I jak to teraz rozwiązać? Dopłacać mu do tej pompy czy nie? tak bedziesz musiał dopłacić a pompa najmniejsza jaką dostaniesz 25/20,25/40
automatyk Opublikowano 28 Lutego 2014 #62 Opublikowano 28 Lutego 2014 Już widzę że jest decyzja , to teraz się zastanów jak ustawić na powrocie kotła np 55C a na zasilaniu podłogówki - 30C? tego na samym 4-D nie wykonasz. no troszke automatyki trzeba zamontowac
MikiQ Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor #63 Opublikowano 28 Lutego 2014 Kabaret ok - może faktycznie tak to wygląda ale chce mieć pewność żeby w końcu zrobić to tak jak się należy.
sambor Opublikowano 28 Lutego 2014 #64 Opublikowano 28 Lutego 2014 W poście #56 jest dobry schemat i tam nie ma zaw 4-d , brak tylko automatyki, W stosunku zmian do twojego schematu wg którego masz wykonane to należy wymienić obecny zaw 3-D na większy i dostawić tą pompę mieszającą + automatyka czyli czujniki temperatury zewnętrznej, czujniki temp wody powrotnej na kocioł i wody na podłogę + siłownik mieszacza ze sterowaniem jak chcesz z zaw 4-D to szukaj innego schematu
sambor Opublikowano 28 Lutego 2014 #66 Opublikowano 28 Lutego 2014 Ale kolego MikiQ powiedz co ty chcesz uzyskać? Masz już wykonaną instalację, w której potrzeba niewielkie zmiany a ty chcesz robić od nowa całość. Ja w kwestiach stosowania zaworu 4-d jestem jego przeciwnikiem, szczególnie do zasilania podłogówki z mieszaniem automatycznym. więc pytanie czy to dobrze to nie do mnie - wg mnie tam gdzie jest zawór 4-d to jest źle. Z resztą brak nadal pompy krótkiego obiegu zaw 4-D - czyli na rurach 1" to nie będzie poprawnie działać.
MikiQ Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor #67 Opublikowano 28 Lutego 2014 Instalator który ma mi to poprawić w ramach gwarancji stwierdził że lepszym rozwiązaniem będzie zawór 4D z siłownikiem i sterowaniem pogodowym. Stwierdził także że przy tak małym kotle nie ma sensu stosować pompy krótkiego obiegu. Nie chcę żeby znowu coś *** a jak mu powiem, żeby mi to zrobił po mojemu (tak jak mi tutaj radzicie) to jak coś będzie nie tak to będę to musiał poprawiać samemu.
MikiQ Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor #69 Opublikowano 28 Lutego 2014 I tak to właśnie wygląda: - ja mu mówię żeby założył zawór 3D on że lepszym rozwiązaniem będzie zawór 4D - ja mu mówię że powinna być pompa kotła a on mi na to że nie potrzeba. Krew mnie zalewa z tym gościem. W takim razie wysyłam do niego maila z informacjami z postu #56 i #58. Zamieniam zawór na 3D z siłownikiem - czy vomix jest dobrym producentem i dokładam te rzeczy o których pisałeś w tych postach. Jakbyś potrzebował muzyka na ślub, wesel ... daj znać, coś pokombinujemy (akurat jestem z tej branży)
sambor Opublikowano 28 Lutego 2014 #70 Opublikowano 28 Lutego 2014 Co do zaw 3-d to niech postara się o ESBE 1" - tam nie ma problemu z dokładną regulacją a WOMIX to średnia półka, ale tez może być, jest tańszy. Pozdr.
MikiQ Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor #71 Opublikowano 28 Lutego 2014 No i pewnie dlatego takie zakłada. To o takie coś chodzi http://www.unisan.net.pl/-p-1192.html i jeszcze zawór grzybkowy - jaki? Taki zwykły, prosty?
sambor Opublikowano 28 Lutego 2014 #72 Opublikowano 28 Lutego 2014 Coś takiego , może być też inny np elektroniczny ma on krótszy czas reakcji np http://allegro.pl/sterownik-do-kazdej-pompy-termostat-pilot-r-domer-i3903018774.html, co do zaw to taki http://www.unisan.net.pl/zawr-przelotowy-eliwny-dn20-figm83-p-876.html
MikiQ Opublikowano 1 Marca 2014 Autor #73 Opublikowano 1 Marca 2014 Kolego Sambor jeszcze jedno pytanie - czy rozwiązanie które zaproponowałeś to nie jest prostsze zastąpienie zaworu 4D? Bo zasada działania w obu przypadkach jest taka sama.
sambor Opublikowano 1 Marca 2014 #74 Opublikowano 1 Marca 2014 To nie do końca tak, w zaworze 4-D temperatury wyjść z mieszacza są powiązane ze sobą - jak jedna rośnie to druga maleje, zaw 4-D to rozwiązanie dla grzejników gdzie nie jest tak istotna temp zasilania instalacji jak w przypadku instalacji podłogowej. W mojej propozycji masz niezależną regulację temp na podłogę + stabilizację temp powrotu. W przypadku 4-D jak jedną temp podnosisz to druga się zmniejsza - wynika to z mieszania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.