robertokot25 Opublikowano 28 Stycznia 2014 #1 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Witam, ze względu na wilgotny opał zasobnik od środka cały rdzewieje i proszę o poradę : - co rok latem go dokładnie wyczyścić i do nowa pomalować? to powinno zwiększyć jego żywotność, ewentualnie czym go najlepiej konserwować - Jak stary padnie może kupić blachę kwasówki/nierdzewnej i z tego wykonać nowy zbiornik, jaka grubość by była optymalna jeśli chodzi o koszty/trwałość : 1,5-2mm? (kuzyn by mi pospawał), uda się to zamknąć się w 500zł jesli liczyć robociznę gratis? czy da radę wyciąć elementy na zbiornik przy użyciu tylko szlifierki kątowej?tyle że wtedy będzie dużo spawania, bo te fabryczne to chyba mają tez zagięcia i wtedy jest mniej spawania, ze starego zbiornika można by użyć samego włazu, bo on akurat nie rdzewieje :) - jakieś inne propozycje pzdr.
Robercikus Opublikowano 28 Stycznia 2014 #2 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Blacha nierdzewka jest moim zdaniem pomysłem jak najbardziej ok, ale czy trzeba klepać cały kosz? Można przecież zrobić tylko dół z nierdzewki, a ścianki boczne zostawić jak były, bo w końcu rdzewieje głównie w samym dole leja :-)
robertokot25 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor #3 Opublikowano 28 Stycznia 2014 U mnie boki też mocno korodują na całej wysokości, palę ekoretem i nie mam miejsca aby go wysuszyć, to już mój drugi zbiornik, z pierwszego zostało sito.....
robertg1974 Opublikowano 28 Stycznia 2014 #4 Opublikowano 28 Stycznia 2014 co sezon dobra farba. Zawsze jest ryzyko że spawanie bedzie nieszczelne i wróci dym do zasobnika . Można jeszcze jakieś żywice z włóknen weglowym ale koniecznie takie które się nie palą
tryton Opublikowano 29 Stycznia 2014 #5 Opublikowano 29 Stycznia 2014 takie żywice będą miały małą odporność mechaniczną i przy napełnianiu może dojść do uszkodzenia i rozszczelnienia
robertg1974 Opublikowano 29 Stycznia 2014 #6 Opublikowano 29 Stycznia 2014 z takich żywić i włókien robione są kadłuby motorówek , to sił im nie brakuje a nie to być konstrukcją lecz tylko zabezpieczeniem przed korozją blaszanego zasobnika
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.