Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Taktowanie Kocioł Kondensacyjny Ariston Clas Premium Evo System 24 Ff


BartekPK

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nowy kocioł + grzejniki aluminiowe (6-10 grzejników z głowicami termostatycznymi). Działa dobrze gdy rusza rano z ogrzewaniem. Jednak gdy temperatura podskoczy w pokojach (ale jeszcze za niska aby głowice odcięły dopływ) kocioł zaczyna taktować. Włącza się co trzy minuty, popracuje 20 sekund i to samo w kółko.

Poodkręcałem wszystkie głowice termostatyczne na max (gdyby to głowice blokowały) – nic nie dało.

Podwyższenie temperatury na kotle do np. 55 wydłuża czas pracy kotła, ale później też wpada w taktowanie.

Ustawiłem ręczne opóźnienie zapłonu z 3 na 7 minut (maksymalne ustawienie) i teraz taktuje co 7 minut a nie 3 i tylko taki z tego pożytek.

Chciałbym aby kocioł podgrzewał wodę do osiągnięcia danej temperatury, a potem wyłączył się i ponownie włączył dopiero jak temperatura opadnie i pracował w sposób ciągły bez wyłączania się po 20 sekundach. Jak to zrobić? W czym jest problem?

Opublikowano

trzeba programowo ograniczyć moc kotła 

to typowy błąd ale da się to zrobić

Opublikowano

sory ale 24kw na 6 grzejników i do tego kondensat to gruba przesada w doborze kotła .

Nie wiem po czyjej stronie wina ( inwestora czy instalatora ) ale kocioł za mocny do tego typu instalacji

Jedyne co możesz zrobić bez ingerencji w sterowniki to  ograniczyć temperaturę w CO

Opublikowano

Nowy kocioł + grzejniki aluminiowe (6-10 grzejników z głowicami termostatycznymi). Działa dobrze gdy rusza rano z ogrzewaniem. Jednak gdy temperatura podskoczy w pokojach (ale jeszcze za niska aby głowice odcięły dopływ) kocioł zaczyna taktować. Włącza się co trzy minuty, popracuje 20 sekund i to samo w kółko.

Poodkręcałem wszystkie głowice termostatyczne na max (gdyby to głowice blokowały) – nic nie dało.

Podwyższenie temperatury na kotle do np. 55 wydłuża czas pracy kotła, ale później też wpada w taktowanie.

Ustawiłem ręczne opóźnienie zapłonu z 3 na 7 minut (maksymalne ustawienie) i teraz taktuje co 7 minut a nie 3 i tylko taki z tego pożytek.

Chciałbym aby kocioł podgrzewał wodę do osiągnięcia danej temperatury, a potem wyłączył się i ponownie włączył dopiero jak temperatura opadnie i pracował w sposób ciągły bez wyłączania się po 20 sekundach. Jak to zrobić? W czym jest problem?

masz szereg ustawień przeciwko taktowaniu ,jeśli masz pogodówkę to ustawiasz blokadę przeciw taktowaniu ,albo ograniczasz ilość właczeń na godzinę ,ustawić większa deltę wej/wyj wody ,ustawić modulację pompy wszystko można tylko trzeba wiedzieć co się potrzebuje i czy kociołek to prawdziwy kondensat czy tylko udaje kondensat za niższą cene
Opublikowano

sory ale 24kw na 6 grzejników i do tego kondensat to gruba przesada w doborze kotła .

Nie wiem po czyjej stronie wina ( inwestora czy instalatora ) ale kocioł za mocny do tego typu instalacji

Jedyne co możesz zrobić bez ingerencji w sterowniki to  ograniczyć temperaturę w CO

 

Instalator wybierał kocioł, ale jak pisałem ustawia się on automatycznie od 5,5 - 24 kW. Jeśli ograniczę temperaturę w CO to krócej chodzi i wcześniej zaczyna taktować.

Opublikowano

moc automatycznie obniża się do 5,5 KW

no to tyle co teb grzejniki odbiorą jak będzie duzy mróz ,jeśli masz możliwość to włącz blokadę taktowania wtedy kocioł dojdzie do max temperatury ustawionej na CO i się wyłżczy i jak masz termostat czy programamtor pokojowy to głowice poodkrecaj na max
Opublikowano

masz szereg ustawień przeciwko taktowaniu ,jeśli masz pogodówkę to ustawiasz blokadę przeciw taktowaniu ,albo ograniczasz ilość właczeń na godzinę ,ustawić większa deltę wej/wyj wody ,ustawić modulację pompy wszystko można tylko trzeba wiedzieć co się potrzebuje i czy kociołek to prawdziwy kondensat czy tylko udaje kondensat za niższą cene

 

co to pogodówka? zewnętrzny czujnik? nie mam czegoś takiego. Mam komputerek zewnętrzny, który reguluje mi temperaturę w domu, ale na razie go w to nie mieszajmy. Zaciekawiła mnie ta delta wody. Mam ustawienie "Regulacja Delta T dla modulacji pompy" o to chodzi?  Mogę ustawić zakres od 10 do 30 stopni celsjusza (jest teraz 20). Możesz napisać coś więcej na ten temat?

Podobno ten model to dobry sprzęt, widać że kondensuje, ma dosyć mocne skraplanie.

Opublikowano

no to tyle co teb grzejniki odbiorą jak będzie duzy mróz ,jeśli masz możliwość to włącz blokadę taktowania wtedy kocioł dojdzie do max temperatury ustawionej na CO i się wyłżczy i jak masz termostat czy programamtor pokojowy to głowice poodkrecaj na max

 

dokładnie czegoś takiego oczekiwałem, ale chyba nie mam włączania blokady taktowania :(

Opublikowano

co to pogodówka? zewnętrzny czujnik? nie mam czegoś takiego. Mam komputerek zewnętrzny, który reguluje mi temperaturę w domu, ale na razie go w to nie mieszajmy. Zaciekawiła mnie ta delta wody. Mam ustawienie "Regulacja Delta T dla modulacji pompy" o to chodzi?  Mogę ustawić zakres od 10 do 30 stopni celsjusza (jest teraz 20). Możesz napisać coś więcej na ten temat?

Podobno ten model to dobry sprzęt, widać że kondensuje, ma dosyć mocne skraplanie.

no czyli ma pompe modulującą czyli dobry kociołek i dałes ok 5000zł za niego ,teraz masz dwie możliwości aby utrzymać go w kondensacji ustawić temp max 65st dla CO i deltę 30st albo ustawić 50st max dla zasilania CO i deltę 10st w jednym i drugim zakresie zwsze bedziez w kondensaci czyli nedziesz wyciągał max z gazu ale żeby to super dziłało potrzebe jest sterowanie pogodowe i wtedy kocioł idzie wg potrzeb temperatury zewnetrzej z korektą temperatury wewnetrzej i ustawiasz sobie delte temp wewnetrzjen np. 0,2st i kocioł nie będzie taktował tylko podbijał o te 0,2st wyżej niż zadana i się wyłączy ale przedewszytkim będzie tak pracował aby być w tym przedizale temp zadanej ewentualnie plus ta delta jeśli włączysz mu blokadę taktowania
Opublikowano

@ automatyk

tak kosztował coś koło 5 tys. Dzięki za porady jutro ustawię 50 stopni i deltę 10 stopni. Zobaczymy jak będzie pracował. Dodatkowo mam komputerek Euro-termostat, ale na razie jest ustawiony tylko tak, aby włączał i wyłączał kocioł o określonej godzinie.

Ogólnie to wyobrazałem sobie to tak: ustawiam na głowicach np. 20 stopni i reszta mnie nie interesuje. Kocioł włącza się i wyłącza sam jak grzejniki odetną przepływ, ale niestety tak nie jest i pojawia się to taktowanie.

Niedługo wyjadę z domu na swięta i chciałem ustawić tak kocioł, aby była na nim minimalna temperatura (35 stopni) a na głowicach 1 czyli 12 stopni. Ale boje się, że będzie mi taktował i zużyje więcej gazu niż przy zwykłej pracy. Mogę to rozwiązać poprzez komputerek Euro i nastawić, aby grzał przez 1 godzinę a potem np. 3 godziny wyłączony i ponownie godzina i 3 przerwy. Sądziłem jednak że to głowice będą sterować kotłem przez odcinanie przepływu, a nie że będę musiał "kombinować".

Opublikowano

jak głowice mu odetną przepływ to będzie taktował bo będzie pracował na wewnerzym by-pass ,i na to nie ma rady ,do dnia az nie wstawisz pomparu temperatury wewnętrznej najlepiej pogodowego sterownika będą się dziąły cuda ,a sukcesz każdej instalacji polega na szczegółach i te szczegóły powodują bezawaryjną i stabilną pracę

Opublikowano
Opublikowano

jak głowice mu odetną przepływ to będzie taktował bo będzie pracował na wewnerzym by-pass ,i na to nie ma rady ,do dnia az nie wstawisz pomparu temperatury wewnętrznej najlepiej pogodowego sterownika będą się dziąły cuda ,a sukcesz każdej instalacji polega na szczegółach i te szczegóły powodują bezawaryjną i stabilną pracę

 

Taki pomiar temperatury mam właśnie w formie Euro-termostatu. Tylko co mi z niego jak np. głowice będę miał poodkręcane na maksa, a na Euro ustawie np. 20 stopni. Przy ustawieniu 45 lub 50 stopni na kotle, zacznie on taktować zanim Euro odetnie mu prąd przy 20 stopniach w pokojach.

Przykład z dzisiaj, na zewnątrz 0 stopni. Na kotle ustawione 50 stopni. Głowice otwarte na full. Kocioł grzeje do 18 stopni w pokojach i wpada w taktowanie.

Jedyne co pozostaje to ustawienie wyższej temperatury np. 55 stopni wtedy ogrzeje dom do 20 stopni bez wpadania w taktowanie.

Najprościej byłoby ustawić wysoką temperaturę na kotle (im wyższa tym lepiej np. z 70-80 stopni) i niech temperaturę reguluje Euro-termostat lub głowice w grzejnikach, ale wtedy nici z kondensacji więc to trochę bez sensu.

Na razie optymalnym ustawieniem wydaje się 55 stopni. Muszę jeszcze przetestować przy tej temperaturze kiedy wpadnie w taktowanie (ile będzie w pokojach). Teoretycznie można ustawić z 60 stopni bo na powrocie będzie mniej i kondensacja powinna być.

Opublikowano

Niestety czasem tak się dzieje, przy kotłach ogrzewających małe mieszkania. problem jest mniejszy gdy sterownik ma funkcję dynamicznej pauzy. Jak nie ma to przy sterowaniu stałotemperaturowym pomaga ustawienie termostatu pomieszczenia na czas grzania np 20minut co godzinę (tu trzeba metodą prób i powinieneś znaleźć optymalne ustawienia)i powinno się zdecydowanie poprawić

Opublikowano

@mak

tak chcę zrobić, termostat mogę ustawić godzinami, np. godzinę grzeje, godzinę nie grzeje, tylko trochę to bez sensu bo przez godzinę będę miał gorące grzejniki, a przez drugą letnie i tak w kółko :(

Opublikowano

daj link do instrukcji serwisowej co się wymyśli co zrobić i odkeć głowiće i zobacz jakie masz nastawy wstępne na zaworach pod głowicami

Opublikowano

link: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CC8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fgrzejmy.pl%2Fdownload.php%3Fatt%3D104&ei=I86tUonjGoWK4ASa-4GwBA&usg=AFQjCNEMgX12m6Z2RN8rCqU3upgQDrmocQ&bvm=bv.57967247,d.bGE

 

głowice sam montowałem, nastawy, nie widzę pod głowicą aby była jakaś skala

głowice dobrze wskazują bo odcinają przepływ przy temperaturze przy której mają odcinać (np. 20 stopni przy 3). Przetestowane już przez 2 zimy bo do tej pory paliłem tylko kominkiem z płaszczem wodnym.

Opublikowano

Wyłącz "modulację" pompy, ustaw tryb małej prędkości i zmniejsz do minuty, a najlepiej wyłącz post cyrkulację w trybie CO, aktualnie pompa działa jeszcze przez 3 minuty po wyłączeniu palnika. 

Opublikowano

Włączając tryb małej prędkości, dezaktywujesz modulację, obniż również temperaturę zasilania. Mało prawdopodobne byś musiał grzać mocniej niż na 45-50 stopni, a temperatura zasilania pociąga za sobą temperaturę powrotu, która ma wpływ na sprawność.

Opublikowano

Przetestowałem, ale niestety nie zdało egzaminu to ustawienie.

Na zewnątrz -1 stopień, temperatura na kotle 45 stopni. Wstaję rano a w pokojach 16 stopni, grzejniki letnie, a kocioł nie grzeje, czaka aż woda się ochłodzi. Po nastawianiu temperatury na kotle 55 włączył się i grzał.

Jaką temperaturę na powrocie może mieć kocioł gdy wyjściowa to 45 stopni? Jakąś radykalnie niższą, bo to aż przesada, aby nie grzał przy letnich grzejnikach.

Opublikowano

Co prawda mam inny kocioł -Termet EcoConndens,ale zasada działania musi być taka sama .

Temperatura wyjściowa CO u mnie wynosi 42 st.C a temparatura pwrotu waha sie w granicach 36/37 st.C , temparature na poziomie 21/21,5 st. C w mieszkaniu utrzymuje sterownik pokojowy,przy takich ustawieniach kocioł pracuje około 2,5 godz. i ma okolo 1 godz. przerwy.

 

Mam podłączony też czujnik zewnętrzny,ale nie zawsze z niego korzystam,bo w cieplejszych okresach obniżał mi temperaturę kotła ponizej 40 st. C i wtedy kocioł zaczynał taktowanie ( musiał bym korygować krzywą,a nie bardzo mi sie chce )

Sterowania pogodowe przy tak ustawionej krzywej działa u mnie bardzo dobrze przy średnich temperaturach dobowych znacznie ponizej zera,jeżeli jest cieplej ustawiam kocioł na stałą temperature zasilania 42 st. i tak sobie pracuje.

Zużycie gazu teraz przy temperaturach na zewnątrz +3/-3 w granicach 9,5 m3 na dobę na dom 170 m2.

Opublikowano

Bartek, czyli post cyrkulację musisz zostawić przynajmniej na 1 minutę, żeby wyciągnąć trochę ciepła, to jest przyczyna nie uruchomienia się kotła, ewentualnie ustawienie skrajne w drugą stronę czyli post cyrkulacja tyle ile trwa blokada palnika lub dłużej. W moim kotle np. nie można zmienić tego parametru i pompa działa stale, taki urok sterowników pogodowych. W każdym razie u ciebie, gdy pompa działa dużej po wyłączeniu się palnika, wychładza go i ten znowu musi się uruchomić po czasie blokady palnika.  Z kolei gdy pompa w zaproponowanym ustawieniu, wyłączała się wraz z palnikiem, sterownik czekał do ponownego wychłodzenia się kotła. Widocznie przerwa między kolejnymi cyklami trwała za długo stąd te wychłodzenie, swoją droga chyba jednak nie masz aż tak przewymiarowanego kotła, skoro temperatura potrafiła spać do 16 stopni.

 

Wygląda na to, że najlepiej jakbyś się zaopatrzył w sterownik pokojowy, a póki co pozostała opcja post cyrkulacja ta 1 minuta albo 7 i więcej minut. W drugim przypadku w czasie blokady palnika pozwoli to na maksymalne wychłodzenie wymiennika i jednocześnie przekazanie tego ciepła grzejnikom, czyli teoretycznie pozwoli wydłużyć kolejny cykl grzania.  Czy masz ograniczoną maksymalną moc?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.