kozi291 Opublikowano 9 Września 2015 Autor #76 Opublikowano 9 Września 2015 A nie z Waszych wypowiedzi widze że w tym układzie powinien być prawidłowy przepływ tylko, że coś go blokuje - sprawdzę jak teraz będzie po wyczyszczeniu filtra.
sambor Opublikowano 9 Września 2015 #77 Opublikowano 9 Września 2015 Najgorsze jest w tym wszystkim to, że z autora tematu trzeba wyciągać informacje - słowo po słowie i to on sam decyduje co chce powiedzieć.
kozi291 Opublikowano 10 Września 2015 Autor #78 Opublikowano 10 Września 2015 Wczoraj zrobiłem testy test 1 - przepływ 1,1 l/min - pompa kotłowa na maksa (2 bieg) - pompa w rozdzielaczy na maksa (3 bieg) - sekcja grzejników wyłaczona test 2 - przepływ 0,9 -1 l/min - pompa kotłowa na maksa (2 bieg) - pompa w rozdzielaczy na maksa (3 bieg) - sekcja grzejników właczona test 3 - przepływ 0,5 l/min - pompa kotłowa na min (1 bieg) - pompa w rozdzielaczy na maksa (3 bieg) - sekcja grzejników właczona test 4 - przepływ 0,3-0,4 l/min - pompa kotłowa na min (1 bieg) - pompa w rozdzielaczy na min (1 bieg) - sekcja grzejników właczona
sambor Opublikowano 10 Września 2015 #79 Opublikowano 10 Września 2015 A przepływomierze masz na max odkręcone? Podobnie jak zaworki na powrocie?
tomekb Opublikowano 10 Września 2015 #80 Opublikowano 10 Września 2015 Witam , sprawdź pompę , czy wirnik nie jest stopiony , klucz imbusowy 6 i odkręć 4 śruby . Jak pompa chodziła na sucho pewien czas to mogło się ,,śmigiełko " uszkodzić .
kozi291 Opublikowano 10 Września 2015 Autor #81 Opublikowano 10 Września 2015 A przepływomierze masz na max odkręcone? Podobnie jak zaworki na powrocie? 2x TAK
kozi291 Opublikowano 10 Września 2015 Autor #82 Opublikowano 10 Września 2015 Witam , sprawdź pompę , czy wirnik nie jest stopiony , klucz imbusowy 6 i odkręć 4 śruby . Jak pompa chodziła na sucho pewien czas to mogło się ,,śmigiełko " uszkodzić . Pompa jest ok - jak odkręcę niebieski zawór to w obiegu podłogi kręci wodą aż miło 1,5 l/min na pierwszym biegu pompy.
sambor Opublikowano 10 Września 2015 #83 Opublikowano 10 Września 2015 Dwie rzeczy pozostały - pompa rury pomiędzy kotłem a rozdzielaczem Jak pompę sprawdzić podał kolega 2 posty wyżej Rury to trzeba zamiast kotła wstawić mostek z zasilania do powrotu i wtedy powinieneś mieć przepływ ponad 2l/min lub to co masz obecnie i wtedy albo wymieniasz rury albo pompę - która może nie mieć odpowiedniego wydatku i ciśnienia dyspozycyjnego. A masz możliwość wstawić inną pompę?
kozi291 Opublikowano 10 Września 2015 Autor #84 Opublikowano 10 Września 2015 Niestety pompy nie mam - ale moim zdaniem pompa jest ok tak jak pisłaem powyżej. Sprawdzę jeszcze te rury - a może to piec dławi ?
sambor Opublikowano 10 Września 2015 #85 Opublikowano 10 Września 2015 To przynajmniej sprawdź pompę, jak kolega pisał. Kocioł nie może dławić, tym bardziej że ma osobną pompę!Ponadto nadal mimo wielokrotnego monitu o podanie typu kotła nie wiem dokładnie co masz!!!
kozi291 Opublikowano 10 Września 2015 Autor #86 Opublikowano 10 Września 2015 Już podawałem #54 Jest to De Ditrich MCR 24T
kozi291 Opublikowano 10 Września 2015 Autor #87 Opublikowano 10 Września 2015 Sprawdziłem w instrukcji dla tego kotła i na zasilaniu jest filtr - sprawdzę go dzisiaj.
sambor Opublikowano 10 Września 2015 #88 Opublikowano 10 Września 2015 Pompa w kotle teoretycznie powinna sama dać przepływ na poziomie 1l/min lub więcej. Miałeś sprawdzić filtry a teraz dopiero podajesz że jeszcze ich nie sprawdziłeś! Poniżej charakterystyka pompy w kotle
DoradcaKAN Opublikowano 10 Września 2015 #89 Opublikowano 10 Września 2015 Pompa jest ok - jak odkręcę niebieski zawór to w obiegu podłogi kręci wodą aż miło 1,5 l/min na pierwszym biegu pompy. Niezły masz galimatias - człowiek który zainstalował Ci ten rozdzielacz kompletnie nie ma pojęcia jak działa ten układ. kto zainstalował na końcu górnej belki kolano i skierował przepływ do kotła bezpośrednio z belki powrotnej, a gdzie podmieszanie? Na zdjęciach ktoś wcześniej pokazywał jak ten układ wygląda konstrukcyjnie w oryginale, możesz też zobaczyć jak to wygląda na stronie KAN: http://pl.kan-therm.com/system_kan_therm/systems/system_kan_therm_tacker/rozdzielacze_kan_therm.html Instrukcję do rozdzielacza serii 77A (bo taki masz, tylko niepotrzebnie błędnie przerobiony)znajdziesz tu: http://pl.kan-therm.com/kan/upload/rozdzielacze-73a-77a.pdf I tak, do górnego zaworu zasilanie, do dolnego zawory powrót do kotła. Dolnym zaworem ustawiasz temp. zasilania pętli OP: zakręcając go temp. spada, odkręcając go temp. rośnie - tak regulujesz przepływ wody gorącej z kotła i tym samym wracającej chłodnej do kotła (ile wypłynie z układu tyle samo wpłynie z kotła do układu). Gorąca woda z kotła miesza się w górnej części sekcji mieszającej z wodą wracającą z pętli OP - wypadkowa to temp. zasilania OP. Ale już wspominałem wcześniej, taki układ mieszający dobrze sprawdza się z kotłami stałopalnymi, pellet, gaz (ale nie kondensat), poprosu musi być wyższy parametr z kotła min. 50st. Przy takiej temp. z kotła i przy max. odkręconym dolnym zaworze w układzie mieszającym być może wydusisz z niego około 35 st. C - wsumie tyle może Ci wystarczyć z tym ze dla kotła kondensacyjnego 50st. C na zasilaniu to już sporo. Zawory kulowe czerwony i niebieski otwarte. W Twoim przypadku dla poprawnej pracy kotła jak i układu OP bardziej wskazany byłby układ mieszający z zaworem trójdrogowym. Instrukcje także znajdziesz na stronie wraz z konstrukcją układu wraz oraz informacją o Kv zaworu trójdrogowego. Jeśli taki oryginalny układ marki KAN chciałbyś podłączyć do obecnego rozdzielacza, koniecznie musiałbyś zamienić belki miejscami tzn. przepływomierze musiałby pójść na górę (działają tylko na zasilaniu) - zasilanie z nowego układu mieszającego podawane jest na górną belkę. Pozdro.
kozi291 Opublikowano 10 Września 2015 Autor #90 Opublikowano 10 Września 2015 Dzięki za odpowiedź. To co widziałeś na zdjęciach to teraz ja przerobiłem do testów, po to żeby sprawdzić przepływ ponieważ jest u mnie jakis problem z przepływem przy konfiguracji rozdzielacza z zaworem trój-drogowym. Jaki powinien być przepływ na rotametrach do podłogówki - wiem że to powinno wynikać z wyliczeń ale pytam tak z waszego doświadczenia jaki jest przepływ dla pętli 100m ?
sambor Opublikowano 10 Września 2015 #91 Opublikowano 10 Września 2015 Przepływ w pętli zależy od zapotrzebowania na ciepło a nie od jej długości, standardowy przedział to 1,5- 2,l/min
kozi291 Opublikowano 10 Września 2015 Autor #92 Opublikowano 10 Września 2015 Tak się zastanawiam czy tutaj sam piec nie jest dławikiem ? Bo co z tego, że od pieca idą rury pex32 jak i samym piecu są rurki 16. Czy jednak sprzegło moze byłoby rozwiązaniem ? Filtry wyczyściłem i dalej tak samo.
sambor Opublikowano 11 Września 2015 #93 Opublikowano 11 Września 2015 OK załóż sprzęgło, ale ja jeszcze ominąłbym kocioł - jeżeli dasz radę taki mostek zrobić - to go zrób, wtedy masz na 100% pewność co jest źle, A sprzęgło to i tak będzie potrzebne + osobna pompa na grzejniki.
sambor Opublikowano 11 Września 2015 #94 Opublikowano 11 Września 2015 @kozi291 a próbowałeś takiej opcji - praca tylko pompy na kotle, pompa od podłogi nie pracuje, grzejniki zakręcone ? Oczywiście kocioł ustawiony w trybie grzania CO
kozi291 Opublikowano 11 Września 2015 Autor #95 Opublikowano 11 Września 2015 Tak próbowałem - przepływ około 0,1 - 0,2 l/min, po otwarciu grzejników spada do około 0,1 l/min
kozi291 Opublikowano 11 Września 2015 Autor #96 Opublikowano 11 Września 2015 Poszukałem trochę w sieci i znalazłem taki schemat - czy to nie będzie rozwiązaniem mojego przypadku ?
sambor Opublikowano 11 Września 2015 #97 Opublikowano 11 Września 2015 Tą pierwszą pompę masz w kotle a drugą na rozdzielaczu - czyli to samo co masz obecnie. Zostały tylko 2 rzeczy - rury od kotła do rozdzielacza i pompa w rozdzielaczu Jaka pompa jest w tym rozdzielaczu?
tomekb Opublikowano 12 Września 2015 #98 Opublikowano 12 Września 2015 Sprawdziłbym też jeszcze drożność tego zaworu na, którym była zamontowana głowica .
sambor Opublikowano 12 Września 2015 #99 Opublikowano 12 Września 2015 Ten zawór powinien też być do wyrzucenia lub wymiany na 1"
DoradcaKAN Opublikowano 13 Września 2015 #100 Opublikowano 13 Września 2015 kozi291, przecież sam pisałeś że jak odkręcisz niebieski zawór to przepływy wchodzą na "normalny" poziom? To w taki razie go odkręć, dlaczego jest zakręcony, TEN ZAWÓR MUSI OTWARTY. Podkręć tylko parametry na kotle do około 45-50st. C, jaką masz teraz temp. na wyjściu z kotła?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.