Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Zamontować Czujnik Krańcowy


radoslavus

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich

Mam problem: Posiadam piec tłokowy KMV-Lux /żeliwny/ firmy spaw-met z Czańca. Nic specjalnego żeliwna „samoróbka”, jakich pełno się obecnie porobiło u nas na rynku. Ich sterownik spalił mi się jakiś czas temu więc wymieniłem go na techa-37 ale ten z kolei nie posiadał przedmuchów w podtrzymaniu co prowadziło do zarastania tego pieca sadzą no i nie miał płynnej regulacji obrotów dmuchawy: 8 stopni czy jakoś tak, ja jechałem na 6 biegu bo tylko na takim piec mógł się rozgrzać ale po rozgrzaniu duży nadmuch wywiewał ciepło przez komin. Wymieniłem, więc sterownik Techa na sterownik z PIDem – wybór padł na Cobrę z elektromiza. I tu pojawia się mój problem, ponieważ w moim motoreduktorze z firmy Ewmar-ness nie było zamontowanego hallotronu/czujnika krańcowego. I tak żyłem do tej pory aż podczas zakupu pan z firmy Elektromiz powiedział mi, że do prawidłowego poprawnego działania sterownika powinna być zamontowana krańcówka, którą to zamówiłem u nich. Pan próbował mnie poinstruować jak mam to cudo zamontować ale wówczas nic nie kumałem bo jeszcze nie wykręcałem tego mojego motoreduktora z pieca. Przysłał mi więc zdjęcie poglądowe jak powinien być zamontowany czujnik krańcowy ale po rozebraniu tłoka (m.in. w celu wyczyszczenia go) nie za bardzo wiem gdzie mam przykręcić plastikowe kółko z magnesem. Proszę o pomoc i jakąś prostą instrukcje. Załączam zdjęcia: poglądowe od elektromiza, i mój motoreduktor góra (tam gdzie kręci tłokiem) i dół oraz czujnik krańcowy z kółkiem z magnesem /zdjęcia sa podpisane-przy ściąganiu będzie widać które jest które). Problem jest taki że kółko z magnesem ma małą dziurkę na śrubę (tak jak na zdj. od elektromiza) i nie za bardzo wiem gdzie miałbym to u siebie przykręcić-chodzi mi o kółko chociaż sam czujnik też nie za bardzo pasuje rozstawem swoich gotowych otworów do otworów w motoreduktorze.

post-48770-0-94607100-1381906174_thumb.jpg

post-48770-0-95485200-1381906209_thumb.jpg

post-48770-0-81255100-1381906246_thumb.jpg

post-48770-0-12192700-1381906263_thumb.jpg

Opublikowano

Sprawa jest prosta tylko trzeba się trochę poświęci.

Wszytko trzeba zamontować od tylnej strony wałka - czyli tam gdzie jest on króciutki.

1. Dorobić blachę mocowaną na 4 otwory, która będzie służyła do zamontowania czujnika.

2. W wale przekładni motoreduktora wywiercić nieprzelotowy otwór o średnicy takiej jak w plastikowym kółku ( z fotki wygląda na 8mm), nagwintować go.

3. Wkręcić w zrobiony otwór śrubę, którą przymocujemy kółko.

4. Ustawić tłok w pozycji zamkniętej, unieruchomić nakrętkami kółko w pozycji magnesem do czujnika.

 

......... i działa.

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie do Blackbirda czy możesz mi doradzić czy mogę wywiercić ten otwór w wale przekładni bez wyciągania tego wałka z całości? czy też należy ten wałek wymontować?

Opublikowano

Najbardziej precyzyjne byłoby wkręcenie wałka w tokarkę ale to za dużo zachodu, ew. odkręcić silnik i z całym reduktorem wkręcić w tokarkę (zależy tylko jaką masę ma reduktor). Przy odrobinie wprawy i doświadczeniu można normalnie wiertarką wywiercić otwór, oczywiście pierwszym wiertłem może być np. fi 4mm.

Przy wierceniu najlepiej poprosić o pomoc 2 osoby, które będą korygować wzrokowo pochylenie wiertarki w dwóch płaszczyznach, a nawet wstępnie przyłożyć kątownik (winkiel) do płaszczyzny obudowy reduktora i wzrokowo ustawić wiertło równolegle do niego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.