michoo Opublikowano 7 Października 2013 #1 Opublikowano 7 Października 2013 Witam, czy mógłbym Was prosić o wskazówkę jaki typ głowicy termostatycznej kupić na tą nietypową jak dla mnie zawór: Zdjęcie w załączniku. Wydaje mi się, że zawór powinien mieć oznaczenie "RA", w Bricomanie widziałem tego typu ale bez gwintu, typu 'Click' U mnie jest gwint. Przy okazji prośba o wskazówkę jakie głowice kupić. Chciałbym też kupic 12 zaworów termostatycznych "standardowych". M30x1/2" Zależy mi na tym by nie było za drogo, ale jednocześnie, by prawidłowo spełnialy swoją funkcję. myślałem o kupne z tego sklepu" http://megastore.pl/szukaj.php?fraza=g%C5%82owice+termostatyczne&cid=5188¶ms=sort:5&cid=5188
dako1970 Opublikowano 8 Października 2013 #2 Opublikowano 8 Października 2013 Witam. Wydaje mi sie że to zawór katowy termostatyczny danfossa ze wstepna regulacja przepływu(powiedzmy kryzą) starszego typu. Głowica do niego to najprawdopodobnie RTD-N. Ale jak mniemam to grzejnik łazienkowy,więc nasuwa się pytanie czy w łazience jest podłogówka,jesli jest podłogówka jako osobny obwód to nie ma sensu zakładac głowicy, bo w momencie kiedy podłogówka zacznie grzac to ciepłe powietrze z podłogi spowoduje wyłaczenie grzejnika drabinkowego,w tym przypadku założyć "czerwone pokrętło" zaworu danfoss i niech pracuje jako zwykły zawór. metalowy pierścień z numerkami i literka N to "kryza" inaczej wstepna regulacja przepływu.za pomoca niej mozesz zrównoważyć układ oporów hydraulicznych....czyli zrobic tak aby ciepło dopływało równocześcnie do wszystkich grzejników
AdamGuitar Opublikowano 8 Października 2013 #3 Opublikowano 8 Października 2013 To starsza wersja danfosa. uwagi jak post wyżej jak również informacja ,że nowe głowice wymagają przejściówki ze względu na inny sposób mocowania (dawniej gwint obecnie klik)
michoo Opublikowano 8 Października 2013 Autor #4 Opublikowano 8 Października 2013 @dako1970 nie mam ogrzewania podłogowego. Grzejnik grzeje podobnie jak reszta bez regulacji, więc nastawiać go już nie trzeba. Po 10 latach chciałem w końcu kupić termostaty. Bo czasami grzejniki potrafią mocniej przygrzać, zwłaszcza jesienią i wiosną, gdy chcę by woda w kranie była cieplejsza, ale grzejniki niekoniecznie. Czy ciężko dostać taka przejściówkę? Czy może jest szansa że dostane gdzieś jeszcze termsotat na RTD-N? @dako1970 & AdamGuitar dziękuję za wskazówki :)
dako1970 Opublikowano 8 Października 2013 #5 Opublikowano 8 Października 2013 No tak ze zdjecia widac ze zawór ustawiony (kryza) w pozycji N czyli normalnie otwarty,ale to wcale nie znaczy ze takie ustawieni jest idealne.....dlaczego ponieważ grzejnik który jest najblizej kotła dostanie najwieksza ilość ciepła ,a nastepny troche póżniej a ostatni na linii może "nic" nie dostac i on bedzie bardzo długo sie nagrzewał to tak dla wiadomości po co jest ta wstepna regulacja, sprawdziłem na allegro sa dostepne takie głowice,podzwoniłem po kolegach i tutaj za ich słowami powiem ze w Rzeszowie niebyłoby problemu w zaopatrzenie sie w takie głowice.pozdrawiam i zyczę udanych łowów na głowice Darek
dako1970 Opublikowano 8 Października 2013 #6 Opublikowano 8 Października 2013 a piszesz jeszcze o c.w.u. u mnie sa dwie pompy jedna kotłowa(do c.o.) druga ładujaca do c.w.u. poniewaz mam kocioł kwgr-50 pleszew i sterownik tornado musiałem dokupić sterownik do c.w.u. Euroster 1100b z biegiem czasu zauwazyłem że sterownik do cwu nie musi pracować ciagle (baniak 200l) poniewaz mała rodzina 2+1 to tez pobór ciepłej wody jest najwiekszy rano i wieczorem dlatego zastosowałem prosty sterownik czasowy (taki wkładany w gniazdo 230V) i ustawiłem czas właczania od 500 do 700 oraz od 1800 do 2200.Reasumując sterownik czasowy włacza mi sterownik euroster a on pompe ładujaca cwu. Układ cwu sprawdzony i działa od 1996 roku. a reszta nalezy do Ciebie.....miłego oszczedzania w zimie...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.