Skocz do zawartości
IGNOROWANY

naczyne przelewowe


zakpaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,jestem tu nowy i jeszcze "zielony"

Mam problem w moim nowym domu miał być kocioł olejowy i mam instalacje ZAMKNIĘTĄ ale że teraz olej jest drogi...itd

zastanawiam się jak można najłatiej (w miare bez prucia scian)przerobić tą instalacje na otwartą z piecem na paliwo stałe.

Dom jest z piętrowy,instalacja z rozdzielaczami i wykombinowałem że najłatwiej dokręcić naczynie otwarte do rożdzielacza na piętrze,

Moje pytanie czy to dodry pomysł?czy przelew musi iść z pieca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny układ, lecz naczynie wyprowadzam z głównego przewodu zasilania, nieograniczone żadnym zaworem etc. (pełen i swobodny przepływ do naczynia).

Poniżej parę cytatów z odnośnej PN (otrzymałem wczoraj dzięki życzliwości forumowicza Trumoter)

 

- Naczynie wzbiorcze systemu otwartego – zbiornik bezciśnieniowy przejmujący zmiany objętości wody wy-wołane zmianami temperatury w instalacji ogrzewania wodnego oraz zapewniający swobodne połączenie z atmosferą oraz zapewniający swobodne połączenie z atmosferą przestrzeni wodnej instalacji.

 

- Umieszczenie naczynia wzbiorczego. Naczynie wzbiorcze powinno być umieszczone na takiej wysokości aby podczas pracy instalacji w żadnym punkcie jej obiegów wodnych nie nastąpiła przerwa w przepływie wody, oraz tak, aby istniała możliwość odpowietrzenia instalacji zgodnie z PN-91/B02420. Wysokość położenia na-czynia wzbiorczego H w metrach określona jest przy rozdziale górnym – od najwyższego punktu obiegu wody do dna naczynia wzbiorczego (rys.3). Wysokość H, w [m], powinna wynosić:

a) w instalacjach ogrzewań wodnych grawitacyjnych, oraz pompowych z pompami obiegowymi zamontowanymi na zasilaniu H0,3[m]

:D w instalacjach ogrzewań wodnych pompowych z pompami obiegowymi o wysokości podnoszenia Hp [m] zamontowanymi na powrocie

H>0,7 Hp