Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę O Pomoc: Spadek Ciśnienia W Piecu


jasiek91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, chciałbym na wstępie zaznaczyć, że kompletnie nie znam się na piecach gazowych. A niestety zostało to na mojej głowie i zanim zawołam fachowca (nie wiem co się dzieje) chciałbym prosić Was o maleńką pomoc.

Już tłumaczę co się dzieje.

Mam piec gazowy, a dokładniej model http://www.teletherm...0100%281%29.jpg Viessmann Vitopend 100.

Z dnia na dzień usłyszałem bulgotanie w kaloryferach i jakieś inne dziwne dźwięki. Na manometrze wcześniej o ile się nie myle było przeważnie 1Bar. Teraz ciągle spada do 0. W momencie gdy spadnie do 0Bar słyszę te dziwne odgłosy w kaloryferach.

Pod piecem gazowym zauwazyłem czarne pokrętła. Gdy je odkręcam poziom Bar podnosi się. Zakręcam i przez 20-30 min jest ok.

Po tym czasie znowu spada do 0.

 

Próbowałem odpowietrzać kaloryfery, sąsiad mi tak poradził. Z każdego kaloryfera na parterze leciała woda, co podobno oznacza, że jest ok, natomiast na piętrze wylatuje jedynie powietrze, albo nic sie nie dzieje. Piec zamontowany jest na parterze.

 

Czy wie ktoś co trzeba zrobić?

Bardzo proszę o pomoc i dziękuje za każdą podpowiedź.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez jasiek91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim uzupełnij poziom wody w istalacji do ciścnienia 1-1.2 bara. Mowa o kotle zimnym. - Tak wynika z DTR

Odpowietrz wszystkie kaloryfery i ewentualnie douzupelnij raz jeszcze wodę do układu.

Powinno być OK albo szukamy dziury.

Może być za mało wody. Ten kocioł ma minimum pracy 0,8 bar. Pisałeś ze na manometrze było zawsze 1. Ale na zimnym czy gorącym. Na zimnym OK. Na gorącym za mało.

Przyczyną może być np uszkodzone naczynie wzbiorcze, które zabudowane jest w kotle. - Wtedy serwis Viessmana

Edytowane przez bobi70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po kolei

Kolega jest laikiem w instalacji co, dlatego zaczniemy od początku.