Skocz do zawartości

Mac08

Stały forumowicz
  • Postów

    260
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Mac08 w dniu 5 Kwietnia 2022

Użytkownicy przyznają Mac08 punkty reputacji!

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    120(dom - brak ocieplenia)+180
  • Instalacja
    grawitacyjna
  • Kocioł
    atmos dc18s + kocioł zasypowy z innej planety

O sobie

  • Lokalizacja
    Wielkopolska

Ostatnie wizyty

1 218 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Mac08

Doświadczony Forumowicz

Doświadczony Forumowicz (8/14)

  • Od roku na pokładzie
  • Miesiąc później
  • Reacting Well Unikat
  • Współtwórca
  • Oddany Unikat

Najnowsze odznaki

39

Reputacja

1

Odpowiedzi społeczności

  1. Nie znam się na sterownikach, nie używam ich, ale laddomat najlepiej spełnia swoje zadanie, kiedy pracuje od rozpalenia do wygaszenia kotła, najprościej termostatem spalinowym np temp spalin powyżej 70 stopni pompa startuje, jak się wygasi w kotle to termostat rozłączy. Układ niezależny od sterownika i żaden alarm w sterowniku nie przeszkodzi w pracy kotła.
  2. Są na rynku kotły z większym przekrojem, nawet 10mm blacha w komorze, ale waży raz tyle i kosztuje.
  3. To tu masz odpowiedź, dlaczego masz wysoką temperaturę w wyrównawczym. Podłącz powrót z instalacji do dołu zbiornika wyrównawczego, a tą z kotła nad zbiornik i po problemie.
  4. @demolka19Ja bym najpierw wymienił wkładkę od laddomatu na niższą np. 63* i/lub pompkę od laddomatu na najwyższy bieg. Gdybyś podłączył wyjście gorącej wody z kotłą do góry bufora, ładował by się od góry wodą o temperaturze 80*, a tak miesza się cała na 60*. To taka moja uwaga tylko.
  5. Nie to nie jest normalne, że w wyrównawczym masz 90*. Syfony nie pomogą. Co jeszcze masz podłączone do wyrównawczego? Czy ta rura opisana na czerwono jest w którymś miejscy wyżej niż zbiornik wyrównawczy? Pierwszy lepszy schemat np ten pokazuje na czerwono rurę, którą powinieneś mieć podłączoną do kotła, a niebieską do powrotu instalacji (tam, gdzie jest niska temperatura). www.elektroda.pl/rtvforum/topic2225264-60.html
  6. A próbowałeś najpierw zmniejszyć przepływ wody na parterze, żeby góra lepiej grzała? Jak masz zawór na powrocie albo na zasilaniu dla parteru to najlepiej ten przymykać.
  7. Z mojego doświadczenia to za mocno wsad się rozpala, ja bym spróbował obniżyć podawanie PP w komorze. Miałem podobnie na drobnym suchym opale w atmosie S, dysza palnika długo nie pociągnie. Dlatego przerobiłem dopływ PP. Kocioł po prostu nie daje rady odebrać tyle spalin. Nie chcę nikogo urazić, ale raczej w mpm dbają o długi żółty płomień z niewielką ilością PW, więc kocioł cicho pracuje.
  8. U mnie w atmosie to kocioł tylko tak pracuje, jak nie dudni to dymi. W atmosie otwór do PP i PW jest wspólny, w kanale jest rozdzielony. Zapewne jak coś dymu się cofnie z PP to PW wciągnie. Jaką masz temp spalin jak kocioł dudni?
  9. Ta rura do wyrównawczego jest nad lustrem wody w zbiorniku? Jeśli nie, to zadbaj o to.
  10. W atmosie mam całą komorę dopalania w szamocie/betonie, niby jest trochę miejsca na dopalenie ale na małej mocy (poniżej 10kw) to kiepsko utrzymać czystość, za to na pełnej mocy spali wszystko bez dymu nawet na nierozgrzanej komorze z szamotem. Przecież w minutę czy dwie nie rozgrzeje się do czerwoności, a spaliny są już bezbarwne. Moim zdaniem takim izolatorem jest powietrze czyli przestrzeń, w atmosie robi robotę. A szamot dobrze dolega do ścian wymiennika, więc wysokich temperatur nie uzyskuje. Dlatego pewnie kształtki się jeszcze trzymają i nie zauważam poważnej degradacji po 2 sezonach.
  11. Ja uważam, że lepiej mieć możliwość oddymienia komory, zawsze można nie używać i się uszczelni. Ale większość użytkowników woli wygodę i brak smrodu w kotłowni przy dokładaniu niż trochę większą sprawność kotła. Też w atmosie zauważyłem, że czasem trochę bardziej zabrudzi się wokół klapy wymiennik, ale nie jest to problem wyczyścić.
  12. Widziałem kocioł, w którym producent zadbał o trwałość dyszy.
  13. Super, powodzenia w uzyskaniu takich wyników. Nie interesują mnie twoje nastawy PP i PW obecne, tylko czy zmniejszyłeś dopływ powietrza do kotła, czy nadal będziesz się żalił, że nie osiągasz zadowalającej sprawności. I nie chodzi o przesuwanie prętów, ale o zamknięcie klapki doprowadzającej powietrze. Ta klapka, do której jest zahaczony łańcuszek. Czwarty raz już tego nie powtórzę.
  14. Powietrze PW wciśnij na max(minimum), PP odwrotnie (max), i zamiast miarkownika użyj stałej szczeliny tak małej, żeby temperatura na czopuchu była jak w katalogu. Sądzę, że nie próbowałeś wszystkich regulacji, ponieważ zmniejszając dopływ powietrza tą klapką z łańcuszkiem mógłbyś spokojnie zejść do 100* na czopuchu. Jak w kotle się nie gotowało, to po co ladomat ma mieć wyższy bieg? Jedna rzacz mnie zastanawia, na którą zwrócił uwagę carinus, jak uzyskałeś wyższą wodę w buforze w całej obiętości o 26* laddomatem? Czy czasem nie masz osobnego zbiornika cwu, który miesza całą wodę?
  15. @aro37w Spróbowałeś regulacji, którą napisałem w innym temacie? Z atmosa przeciętnie więcej jak 70% sprawności nie uzyskuje. @carinus Dlaczego tak uważasz? Nie wiem jak laddomat może mieszać wodę w buforze, za to grawitacja ładnie pomiesza, zanim na kotle uzyskamy 80*. Jeszcze do autora tematu, jeśli producent dla wszystkich serii S, GS i GD podaje sprawność 89-91%, to dlaczego wybrałeś drogiego GD?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.