Skocz do zawartości

zaciapa

Stały forumowicz
  • Postów

    778
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    21

Ostatnia wygrana zaciapa w dniu 7 Stycznia

Użytkownicy przyznają zaciapa punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Narazie około 100m2 :)
  • Instalacja
    Bufor 1200l (własnej roboty) +miedź + alu
  • Kocioł
    MPM 21-25kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    podlaskie
  • Zainteresowania
    Wszystkiego po trochu :)

Ostatnie wizyty

5 486 wyświetleń profilu

Osiągnięcia zaciapa

  1. Mnie 2lata temu, materiał na bufor 1200l kosztował 3,5tys, blacha czarna 3mm,denice 5mm, wężownica do cwu, stal karbowana z nierdzewki. Robocizny nie liczę, bo własna..
  2. @maffer ja ładuje, oba bufory grawitacyjnie, w jednym i drugim domu. Jeśli kocioł pracuje na pełnej mocy, to nie ma u mnie znaczenia jaka woda wraca do kotła..
  3. Ja ostatnio w woodzie też jadę z pw na maxa na bramkę jak i element wirowy, z buforem chyba najlepsza opcja, bo ładnie się ładuje, chodź na czopuchu ponad 200, gubilo mnie te przekonania uzytkownikow, że to duża strata energi, a to wcale nieprawda 🙂 Jak by ktoś miał zdjęcie, wyglądu tej ścianki za elementem wirowym w 18kw, to był bym wdzięczny udostępnienie, po sezonie będę wymieniał ten element, z innym rozmieszczeniem tam otworów pod pw..
  4. W woodzie pw mam w oryginale, z tym że zamiast puszczać górą bramki, puszczam dołem, w górze mam zaspawane, uważam, że było tam bez sensu.. A powietrze pp puszczam przez popielnik, oraz przez drzwiczki od rozpalania. Do drewna najlepsza opcja, ponieważ ułatwia to w dużym stopniu wytworzeniu żaru na całej powierzchni rusztu, co przy paleniu z buforem, jest to jedna z ważniejszych aspektów, aby kocioł pracował pełną mocą 🙂
  5. A o jakie zalecenia Piecucha chodzi? Mam szczelinę jego pomysłu, gdzie podaje pw przed bramką dołem, resztę robię wg swoich spostrzeżeń i przemyśleń. Kocioł to tylko kawał żelastwa, więc nie ma tu za bardzo co rozkminiać.. 🙂 A o tych zakamufowanych naganiaczach, to chyba nie myślisz o mnie, prawda?.. 🙂
  6. To może ja napiszę coś o kosztach kotłowni, oraz ile kosztuje dzienne spalanie w kotle mpm wood 18kw z buforem 1200l na półmetku sezonu grzewczego 🙂 Więc tak, Składając kotłownie trafiłem na szalejace ceny kotów i stali, więc cała kotłownia z budową bufora, kosztowała mnie 15 tyś (trochę dużo). Jak już kilkuletnie pisałem, jest ona uproszczona w obsłudze, gdzie bazuje na grawitacji, między kotlem a buforem. Dzięki temu jest ona bezobsługowa, a zarazem bezpieczna, co w dalszym etapie przekłada się na oszczędności w opale 🙂 Po kilku miesiącach palenia, moje uśrednione spalanie to 10kg brykietu z duuużym zapasem, bo w zależności od tem na zewnątrz, palę różnie, raz na dobę, albo co dwie doby jeden zasyp. Oczywiście drewno na rozpałkę też stosuje, a jest tego jedna dwukólka ciagnikowa, którą przywiozłem i pociąłem jednego dnia 🙂. Dodam, że te drewno używam też do drugiego kotła, bo palę w dwóch domach i w zupełności starczy w tym sezonie.. Podsumowując Doba ogrzania kosztuje mnie 10x80gr =8 zł ogrzewanie podłogowe przy 120m2, temp 22,5st Specyzuje, bo robiłem testy wagowe kilka razy. Naladowanie bufora 1200l do tem 95st idzie 20 kg brykietu (dwa zasypy). Dla porównania dodam, bo oglądam filmiki na ytube, użytkowników różnych kotłów, to np użytkownik kotła blaze haromny chwali się o spaleniu 30kg brykietu i naładowaniu bufora 1000l do 90st. Jest dużo, tych zachwalanych opinii o kotłach Hg, można sobie sprawdzić. 🙂 Podsumowując, to szczerzy mi się gębą ze śmiechu, jak czytam co niektóre komentarze 😁😁😁
  7. zaciapa

    Kocioł DS MPM

    Też to zauważyłem już w starym kotle, a dokładne jest tego odzwierciedlenie paląc na bufor bez odbioru.. Ta sama ilość paliwa spalana na niskiej temp spalin, wydłuża tylko czas spalania, ale bufor ładuje do mniejszych temperatur.. Na nowym woodzie, też to przetestowałem, jest identycznie jak na starym ds, taki sam wsad (jeden zasyp) przy mniejszej temp spalin pali się około godz dłużej, ale ładuje do mniejszej tem. bufor, i jest to znacząca różnica. Palę więc w tem około 170-180 st, tak jest u mnie najlepiej.. Niżej filmik jak się pali na 130-140 st, niby płomień ładny, bo jak z palnika gazowego (widać, że spała się gaz) ale miej energii się odkłada, niż bym palił (ostrzej)..
  8. Kolego, a jaką masz temperaturę na czopuchu, bo wygląda na to,że jedziesz tam na krotkim obiegu.. Spalić dwa wsady w takim "potworze" to ja mam na tydzień palenia 😁 Pomijam już te bzdurne dodatki między kotłem a buforem.. 🙂
  9. Tą ironię, to zachowaj dla siebie. Co do tych drzwiczek, to jeśli proces palenia odbywa się tak, że w kotle leje się smoła, to później nie ma bata, żeby nie śmierdziało. Ja cały proces przeprowadzam tak, że po zakończeniu palenia, jest tylko sucha skorupa.. Co do problemów wymienionych przez @Adamo123, to już pisałem mu dawno.. Jeden problem, to już problem, a dwa problemy to już ujnia.. 😁 Wiadomo, że jak wypali się dziura przy jednej przegrodzie, to spaliny będą tamtedy spierdzielały,a to już zaburza cały proces, bo w takich warunkach ciężko o warstwę żaru,która jest NAJWAŻNIEJSZA w tym kotle 🙂 Tak u mnie wyglada przy odpalaniu
  10. Zapraszam na priv po adres, można przyjechać na "wąchanie" 🙂 U mnie kotłownia jest przeważnie otwarta na korytarz w czasie palenia, bo jest w niej za gorąco jak się pali.. 🙂
  11. Ooo, tego nie doczytałem, że powiększał, też czekam na jakieś foty..
  12. @zusman Masz typowy problem dotyczący woodow, czyli wypalanie się dziury przed tą wąską szparą w bramce. Ciąg masz dobry, bo masz identyczny komin jak ja. Rozpalam nieraz na długim obiegu, bo na krótkim zrywa mi płomień.. Możliwości na szybko masz dwie. Zrób sobie klapkę w drzwiczkach od popielnika, albo zamów u producenta. I puszczaj powietrze pp z dwóch stron, pomoże to wytworzyć się odpowiednia poducha z żarem. Jak masz jakieś umiejętności manualne, oraz zaplecze garażowe ze spawarką, to przerób bramkę, żeby miała skosy, oraz delikatnie powiększyć, zrobi się coś w postaci dyszy.. U mnie przy drewnie, takie zabiegi odmieniły kocioł.. Błędem jeszcze jest rozpalanie drobnymi kawałkami drewna i podpalanie przy samym palniku, powoduje to, że ta drobnica się szybko wypala, zanim zajmą się grubsze kawałki, zrobi się dziura i kocioł gaśnie.. Lepiej jest ułożyć szczapy drewna i podpalić bliżej drzwiczek, wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że zajmie się większa część powierzchni na ruszcie.. Ja od lat rozpalam palnikiem dekarskim, wtedy rozpalanie trwa kilka minut.. Ps. Fajnie czyta się ludzi, jak doradzają, a nie mieli w ogóle doczynienia z Mpm em 😁
  13. Ja mam z obu, tylko musisz pamiętać, że każdy ma inne warunki kominowe, oraz różny opał, więc to trzeba samemu skorygować obserwując kolor płomienia.. Widziałem w innym wątku, że masz podobny metraż domu jak ja, mam trochę większy bufor, jak coś to tam Ci później napiszę, albo wbij na priv.. 🙂
  14. @EmilRotu Ta dłuższa na samym dole jest od PW bramki, ona ma być otwarta prawie na full, a krótsza wyżej, jest od PW elementu wirowego, tu możesz dać na około 1cm, najlepiej to sam sobie uśrednij obserwując płomień..
  15. Komfort jest wtedy, jak się człowiek nie zastanawia za co kupi opał, reszta to pojęcie względne 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.