Skocz do zawartości

grybos1

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

O grybos1

  • Tytuł
    Rozkręca się

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Opryskiwacz jest dobry, trzeba tylko wyregulować samą końcówkę przez jej odpowiednie wkręcenie lub wykręcenie.
  2. grybos1

    Ogniwo Ogniwo DS

    Namieszali nieźle z tyni mocam ikotłów DS http://www.ogniwobiecz.com.pl/wp-content/uploads/2019/04/DTR-Classic_DS_2019_04-1.pdf
  3. Przy cyklicznym paleniu od góry powietrze powinno być podawane tylko pod ruszt. W pierwszej fazie palenia kolejne warstwy węgla są podgrzewane, węgiel puszcza "soki" i nad zasypem palą się węglowodory. Spaliny w tej fazie spalania zawierają głównie dwutlenek węgla i parę wodną. Para wodna jest znacznie lżejsza od CO2 co wzmaga ciąg kominowy. Po wypaleniu węglowodorów pali się od dołu koks. Spaliny ze spalania skoksowanego węgla nie zawierają już pary wodnej, ciąg kominowy zmniejsza się, na tym etapie palenia można dowolnie obniżać temperaturę na kotle bez obawy powstania kondensatu czy smoły. W przypadku palenia od góry z dodatkowym powietrzem od strony rusztu pionowego odgazowanie węgla następuje nierównomiernie. Od strony rusztu pionowego zaczyna się palić już koks a w dalszej części złoża następuje odgazowanie. Wzrost ilości dwutlenku węgla od palącego się koksu przerywa (gasi) palące węglowodory, które nie spalone uchodzą do komina w postaci sadzy i dymu.
  4. " Nie ma szans u mnie na jakieś ingerencje ż przymykaniem rusztu czy coś takiego właściciel ma mnie w nosie i patrzy jak na wariatka jak mówię o paleniu od gory. Boję się trochę takich temperatur" Po nadejściu mrozów Twój problem z kotłem jeszcze się pogłębi. Przy mrozach ciąg kominowy wzrośnie i kocioł będzie podbijał temperaturę jeszcze bardziej. Bez nakładów w niezbędną modernizację kotła o której wcześniej pisałem nie da się tego problemu rozwiązać. Wobec takiego stanowiska właściciela pozostaje Ci dokonać niezbędnych przeróbek na własny koszt lub szukać innego mieszkania.
  5. Aby usunąć nadmierne luzy na osi rusztu ruchomego proponuję wykonać specjalną nakładkę ja na załączonym szkicu. W tym celu należy - odkręcić dźwignie rusztu -zdemontować osłonę -dokonać dokładnego pomiaru średnicy osi rusztu -wykonać nakładkę z otworem o 0.1 do 0.2mm większym od zmierzonej średnicy osi. Obróbkę otworu wykonać toczeniem. -nałożyć nakładkę na oś, wywiercić w pokrywie kotła 4 otwory fi 6.5 i przykręcić nakładkę śrubami M6. Być może osunięcie luzu z jednej strony poprawi sytuacje na tyle, że kocioł nie będzie podnosił temperatury ponad zadaną. Jeśli poprawa nie będzie wystarczająca, to z drugiej strony osi należałoby wykonać pokrywę zasłaniającą końcówkę osi. Załączone fotki pochodzą z mojego kotła S6WC GLASSIC i w Twoim kotle nie ma kanału do zamocowania dmuchawy. Mam nadzieję, że uda Ci się znaleźć warsztat, który zrealizuje to zadanie. Pozdrawiam.
  6. Wzrost temperatury powyżej zadanej mimo zamkniętej klapki PG powoduje tylko i wyłącznie niepożądane (lewe) powietrze które dostaje się do złoża. Szczelny kocioł w jego dolnej części po zamknięciu klapy PG powinien zgasnąć. Niepożądane powietrze w tym kotle dostaje się szczelinami na osi rusztu ruchomego i ewentualnie przy nieszczelnych drzwiach zespolonych. Na osi rusztu ruchomego fabrycznie nowe kotły posiadają luz 1.2mm na średnicy co daje szczelinę o przekroju ~ 100mm2. Jak to wygląda w nowym kotle po demontażu widać na załączonych fotkach W miarę upływu lat szczelina ta powiększa się i stwarza problemy w kotłach małej mocy. Szczelność dolnych drzwi można poprawić przez wymianę sznura, odnośnie wyeliminowania luzu na osi rusztu podpowiem wieczorem. Doraźnie możesz obniżyć temperaturę ustawiając przepustnicę czopucha na 1/2.
  7. Odnośnie kalibracji miarkownika jeszcze ważna uwaga: Ramię dźwigni powinno być zamocowane w takiej pozycji kątowej aby jego część do której podpięty jest łańcuszek znajdował się w pozycji zbliżonej do poziomu Oczywiście przy ustawieniu pokrętła na 60st.C.
  8. Do dokładnego kalibrowania miarkownika nie jest potrzebna śruba rzymska. Po wstępnym ustaleniu długości łańcuszka przesuwamy ten sześciokątny pręt względem korpusu tak aby klapka była na granicy otwarcia. Oczywiście temperatura w kotle 60st. i pokrętło miarkownika ustawione również na 60st. Jak braknie zakresu do regulacji to przepinamy haczyk na inne ogniwko i powtarzamy czynności.
  9. Jest odwrotnie jak piszesz. Powietrze dostarczone tylko pod zasyp powoduje, że złoże wypala się równomiernie, temperatura złoża na całej powierzchni rusztu jest zbliżona. Kanał pomiędzy popielnikiem a rusztem pionowym powoduje intensywne napowietrzanie i znaczny wzrost temperatury żaru w tej strefie. Skutkuje to nierównomiernym wypalaniem zasypu a temperatura rusztu pionowego jest wyższa niż przy odciętym powietrzu z popielnika. Po wypaleniu zasypu od strony tego rusztu powietrze umyka do wymiennika nie biorąc udziału w spalaniu, temperatura na kotle spada a w tyle kotła sporo niedopalonego skoksowanego węgla.
  10. Ja w swoim Ogniwie S6wc 13KW zablokowałem powietrze z popielnika jak na załączonych fotkach. W korpusie przyspawałem do kołnierza płaskownik o przekroju 5x40 natomiast w miejscu płaszcza wodnego uszczelniłem obustronnie silikonem czerwonym. Do drzwiczek przykręciłem dwa kątowniki które tworzą kanał pod sznur. Zanim to zrobiłem od wewnątrz ruszt pionowy zasłaniałem cegłą szamotową. Aby cegła zasłaniała cały otwór dokleiłem pasek z szamotu szerokości 15mm. Pozdrawiam
  11. Tego rusztu nie da się użytkować bez sprawnego mechanizmu podnoszenia jego segmentów.. zablokowanie któregoś z segmentów następuje pomiędzy tylną ścianą kotła, rzadziej z przodu Aby ruszt odblokować opróżnij palenisko, stukając lekko małym młotkiem od strony popielnika ustalisz który segment nie porusza się i jest zablokowany. Następnie przy pomocy śrubokręta należy usunąć "blokadę". Jeśli chodzi o rozetę .o w tym modelu kotła lepiej jej nie używać. Powietrze jest zasysane bezpośrednio do wymiennika i nie bierze udziału w spalaniu jedynie wychładzając wymiennik. Używanie rozety byłoby wskazane przy zastosowaniu kierownicy, która spowoduje,że powietrze trafi w zasyp i spełni swoją rolę. W załączeniu fotka kierownicy z mojego kotła
  12. Witam. Napisz jak masz połączony czopuch kotła z kominem, czy jest to prosty odcinek rury czy są tam może kolana? Instrukcja kotła podaje jakie warunki powinna spełniać kotłownia aby zapewnić potrzebną ilość powietrza do spalania. Jak u Ciebie jest to rozwiązane?
  13. Ja do rozpalania w swoim DS nie używam żadnych papierów ani tektur. przed palnik wsypuję kilka litrów suchej zrębki, zapalam palnikiem gazowym bezpośrednio przy wlocie do palnika. Kiedy płomień wciąga do palnika zasypuję do pełna zrębką, węglem lub układam wzdłuż drewno. Ustawiam miarkownik na żądaną temperaturę, który po osiągnięciu temperatury zadanej stabilizuje otwarcie klapy PG na poziomie 3 do 4mm. Palę w kotle "OGNIWO" S6WC GLASSIC 13KW przerobionym na dolniaka.
  14. Spróbuj jeszcze rozpalać tak: -zasyp komorę zasypową węglem (najlepiej orzech II) -odsiej z posiadanego węgla trochę miału - Obsyp tym miałem zasyp koło ścianek kotła pozostawiając na środku niezasypany węgiel - na środku przygotuj drobną rozpałkę, mogą być zrębki a nawet owies. - na to trochę słomy i podpal tę słomę u samej góry. Przy takim rozpalaniu kocioł będzie pracował z mniejszą mocą nawet przy nieszczelnościach w jego dolnej części. Tak niegdyś paliłem w swoim OGNIWO S6WC 13KW w okresach małego zapotrzebowania na ciepło. Obecnie przerobiłem kocioł na DS. W załączeniu fotki.
  15. NIe znam konstrukcji "Zębca" i nie mogę pomóc.Wymień sznur w dolnych drzwiczkach, być może to rozwiąże Twój problem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.