Skocz do zawartości

palacz2747

Forumowicz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia palacz2747

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Oddany Unikat
  • Miesiąc później
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Pierwszy post

Najnowsze odznaki

3

Reputacja

  1. Nie próbowałem bo wtedy smoly dużo w komorze załadowczej i mam wrażenie że wolniej sie pali. Nie wiem jak z wydajnością bo pale bez zawirowywaczy
  2. Ja mam setlans 21 i najlepiej się spala wsyztsko co drobne np. Rebaka walcowego zrebka. Ale to pod bufor. Wtedy takie drobne jak się zapali to daje z 30kw w bufor na godzinę taka moc. Nic się nie wiesza. Grube pala się wolniej i ja układam w poprzek palnika. Wtedy wszystko ładnie opada. Pale z blacha zmniejszająca ruszt. Bo jeśli porzuca się byle jak grube to się zawiesi wypali dziurę na dole i potrzebna interwencja palacza żeby opadło. Ogólnie z blacha jak się pali i ułoży drewno tak żeby swobodnie opadało to setlans daje rade z grubymi. Mpm chyba gorzej bo ma wąska i krótka komorę załadowcza
  3. Ja jestem innego zdania, bo wiem że jeśli zrobią cenę rynkową na taryfie G to trzeba będzie zapłacić 2zł za kw... I nawet przy pompie ciepła to wyjdzie dość drogo.. Bez fotowoltaiki to pompa ciepła się nie opłaca, szczególnie na nowych zasadach Już lepszy ten gaz. Pompa ciepła to idealne porównanie do EKOgroszku mów węgla. Było tanio i czysto, na początku, a później jesteś uwiązany i podporządkowany Panu. Czyli czy ekogroszek po 500 zł za tone czy po 2500 to musisz kupić.. Tak samo z prądem bedzie. Nagonią owieczki, a później będzie płacz jak pokończą sie stare zasady na fotowoltaice
  4. Ogólnie na duży plus te wszystkie piece zgazowujące. Ja jak zdecyduje się kiedy budować dom to wstawie kocioł z 30kw i zbiornik z 3000l żeby rozpalaać co 3 dzień co przy podgłowówce i termosie jest jak najbardziej do zrobienia Obecnie nie ma tańszego sposobu ogrzewania, ja dodatkowo zainwesuje w rębak i ludzie za darmo samosiejki oddają za porzadek
  5. Ja pale z blachą i właśnie jestem zadowolony z tego palnika.. Przez to jest taki oszczędny, trzeba umiejętnie dokładać drewno przy pierwszym rozpaleniu, ale następne to którkie w poprzek a długie na górę. Myślę , że z rębaka takie 10-14 cm będą najlepsze do tego pieca. Ojciec przyspawał tak jakby płaską blachę 6mm i na dole wyciął dziurę taką jak na palnik , bo jak się zrobiła duża wyrwa to palił dużo więcej a ten zabieg pomógł przywrócić tak jak by stan fabryczny
  6. No dokładnie sam szukałem alternatywy dla mpma aczkolwiek górny zasyp to jest najlepsze co może być ,szczególnie że się przestawiam na zrębke z rębaka walcowego.. Dym idzie tam gdzie ma łatwiej czyli do góry, mi nawet przy otwarej klapie oddymiającej czasie przydymi jak jest dużo opału.. Ja jestem ciekawy jak wygląda wymiana palnika w tym wynalazku, bo na pierwszy rzut łatwe to nie będzie
  7. Witajcie Mam wersję 21kw i podziele się moim 3 miesięcznym obyciem z tym piecem, mam bufor 1300l do tego Ogólnie daje mu 6/10 bo jest kilka nie przemyślanych rzeczy: Zalety: 1) bardzo mało pali, mam bufor 1300l i ochronę powrotu na 66 stopni poprzez siłownik. Myślę że z buforem pali drugie tyle mniej niż kopciuch 3 klasy 2) podawanie powietrza drziczkami załadowczymi - nie leje się tak jak w większości zgazowujących w których jest podawane dolnymi i jest względnie czysto 3) w miarę korzystna cena 4) jak ktoś pali bez bufora to się spokojnie wg mnie da, wiadomo na niższej sprawności ale się da, bo jeśli jest piec rozgrzany i się wypali wszystko to szamotka jest tak nagrzana że choć nie ma żaru to się i tak zapali jak wrzucimy kilka szczypek 5) komin ceglany to nie problem, tylko ja wyciągnąłem zawirowywacze i 10m komina 14x14 suchutko. Rozpalić czasem problem, ale jak rozpali to tylko dudni Wady: 1) palnik się wykrusza, ale mam na to patent, przyspawać płaska blachę taką z 6mm i wyciąć identyczny otwór na palnik, bo ten palnik uszkadza się podczas dokładania drewna jak jest rozgrzany do czerwoności lub podczas grzebania tam jak się coś zawiesi 2) poziomy wymiennik i te półki na których zbiera się masa sypkiej sadzy którą trzeba codziennie zgarniać (katorga) - kolega ma inny piec i pionowy wymiennik i samo opada 3) czyszczenie palnika z boku tym otworem wyczystnym - tam też się zbiera dużo syfu i ja nie wiem kto to projektował, musiałem odkurzacz zakupić bo inaczej tego się nie da wyczyścić 4) osłony drzwiczek z cienkiej blachy, można się pociąć i ogranicza otwieranie, ja odkręciłem 5) w wersji 11 i 15 brak wajchy do oddymiania, ja sobie nie wyborażam bez tego użytkować tego pieca, rodzice mają 15kw to musieli cudować z wentylatorem wyciągowwym i okapem bo kotłownia pełna dymu 6) brak w instrukcji jak w nim rozpalić, bo to jest też wyczyn, choc ja używam butli 11kg i jest w miare łatwo choć jak jest słaby ciąg to długo się rozkręca Czy drugi raz bym kupił. Myślę, że nie wołabym dołożyć do stalmarka eko wood np 21 lub 37 , z wentylatorem wyciągowym i dużą komorą,
  8. Co masz na myśli, nie ukrywam że budżet też ma znaczenie
  9. Witam Jak myślicie czy ten sterownik nada się do obsługi pompy ładującej bufor Założenia Temp startu 75 stopni Histereza do ustalenia ale około 5 stopni Wiadomo chodzi żeby piec nie wyxhladzal bufora https://allegro.pl/oferta/termostat-roznicowy-solarny-sterownik-2-kanalowy-7550485411
  10. Cześć Proszę o pomoc Wybrałem ochronę powrotu poprzez zawór afriso arv 384 kvs10, oraz siłownik arm 343 i sterownik euroster 11m Jak to ustawić żeby dobrze funkcjonowało Czy potrzebuje dodatkowego sterowania czy ten sterownik to ogarnie, jak rozwiązać załaczanie pompy obiegowej przy buforze, ładowanie tylko pompowe
  11. Naczynie 1metr nad ostatnim grzejnikiem jest 10metrow nad kotlem Rurę ok poprawie 1cal
  12. Możesz rozwinąć myśl lub narysować jak powinno wyglądać ( poprawiłem na rysunku) Czy powyższy schemat w układzie otwartym jest ok ? 1) Układ pompy będzie powyżej kotła celem wyeliminowania cofania wody z bufora po wygaśnięciu kotła 2) rury przekrój 5/4 po za pompą, filtrem skośnym, zaworami 3) zawór zwrotny klapowy 5/4 i esbe vtc 511 też 5/4 4) brakuje w tym schemacie sterowania, jak myślicie jak to najlepiej rozwiazać 5) Czy w tym układzie jest potrzeba coś dokładać, mam obawy czy bufor nie będzie ładował grawitacyjnie kotła 6) W buforze mam wspawane 4 rurki 1/2 cala ( 15 cm wystają) pod czujniku temperatur - czy wykorzystać je w jakiś sposób 7) mam zamiar założyć separator zanieczyszczeń afristo ads 160 , lepiej go założyć na krótkim obiegu kotłowy ( jeśli tak to w jakim miejscu) czy za buforem 😎 co ewentualnie dołożyć
  13. Witam Czy powyższy schemat w układzie otwartym jest ok ? 1) Układ pompy będzie powyżej kotła celem wyeliminowania cofania wody z bufora po wygaśnięciu kotła 2) rury przekrój 5/4 po za pompą, filtrem skośnym, zaworami 3) zawór zwrotny klapowy 5/4 i esbe vtc 511 też 5/4 4) brakuje w tym schemacie sterowania, jak myślicie jak to najlepiej rozwiazać 5) Czy w tym układzie jest potrzeba coś dokładać, mam obawy czy bufor nie będzie ładował grawitacyjnie kotła 6) W buforze mam wspawane 4 rurki 1/2 cala ( 15 cm wystają) pod czujniku temperatur - czy wykorzystać je w jakiś sposób 7) mam zamiar założyć separator zanieczyszczeń afristo ads 160 , lepiej go założyć na krótkim obiegu kotłowy ( jeśli tak to w jakim miejscu) czy za buforem 😎 co ewentualnie dołożyć
  14. Witam Zastanawiam się czy jest sens zakładać na krótkim obiegu kocioł - bufor obejście pompy CO Jeśli już to jakie kupić obejście (poziome czy pionowe) , bo rura w której będzie zamontowana pompka będzie szła w poziomie
  15. Pany 🙂 Jestem po zakupie setlansa selvana 21 kw, ma klapkę oddymiającą oryginalną także pewnie będzie dobrze. Jak myślicie jaki zawór założyć ochrony powrotu, mój typ to esbe vtc511 tylko ile stopni wybrać , bo jest możliwość od 50 stopni do 70. Ja celuje w 65 stopni, ale to tylko na czuja i po przeczytaniu wątku o mpm-ie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.