Skocz do zawartości

Pjottter

Stały forumowicz
  • Postów

    248
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Pjottter w dniu 26 Września

Użytkownicy przyznają Pjottter punkty reputacji!

O Pjottter

  • Urodziny 9 Maja

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom 240m2 z lat ~60 zbudowany z pustaków żużlowych i kamienia polnego. Ocieplony 30cm styropianem, poddasze 3cm styropian lecz dach nie jest ocieplony.
  • Instalacja
    Instalacja to modyfikacja grawitacyjnego systemu, stare żeliwne grzejniki w ilości 13, brak CWU. Zład wody około 450l.
  • Kocioł
    15kW sv200

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pjottter

Doświadczony Forumowicz

Doświadczony Forumowicz (8/14)

  • Od roku na pokładzie
  • Miesiąc później
  • Reacting Well Unikat
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Oddany Unikat

Najnowsze odznaki

39

Reputacja

1

Odpowiedzi społeczności

  1. @Ptaszniko Ja mogę polecić ci Grudzień, obecnie lecę na tym 26MJ i jest na prawdę super, zamawiałem w sierpniu więc był suchy, teraz nie jestem pewien ale raczej też powinien (chociaż teraz taka pogoda, że u każdego taka sama "wilgotność"), nie ma co się oszukiwać. Podrzucam jak wygląda popiół i tak wiem są niedopałki i cały węgiel zgarnięty z boku ale to z mojej winy, walczyłem z ustawieniami po aktualizacji softu i prawie już prawidłowo ustawiłem.
  2. Z tego co widzę, twój sterownik posiada możliwość podpięcia pompy cyrkulacji więc jak nie używasz CWU (moim zdaniem grzanie cwu z prądu jak palisz w piecu jest głupie, ale może masz fotowoltaike i wychodzisz na zero albo kupe siana) to możesz zrobić tak. Przepinasz w sterowniku pompe z cwu na pompe cyrkulacji (tylko odepnij od prądu wcześniej) i robisz jak na schemacie. Tylko do końca nie wiem czy to odpowiednie przy sterowniku 3D by ci ta pompa co nie robiła ciśnienia i naczyniem przelewowym nie wylewała wody. Czy ATV czy regulowany to już nie do mnie pytanie. Myślałem, jeszcze nad ewentualną zamianą 3d na 4d, ale ten twój sterownik jest tak upośledzony w funkcje że to i tak by nic nie dało. To jest zawór zwrotny, jak pompa by przestała działać to powinno nadal w domu grzać, ciepła woda (fizyka) idzie do góry, a jak się ochłodzi to się nie cofa. Jak już chcesz to zmieniać to coś takiego, chociaż nie wiem czy to ma sens. Ile średnio spalasz węgla na sezon? Jak zachowuje się zawór 3D gdy piec osiągnie wymaganą temp do otwarcia? Otwiera się co kilka % co ileś sekund/min czy z miejsca dowala Jaką masz pompę i jak ustawioną?
  3. Dodaj gdzieś na wyjściu z pieca przed pompa cwu(niebieska) lub przed 3d (tak by bylo bezpośrednio do pieca, bez żadnych przeszkód) zawor bezpieczeństwa, chyba 1.5bar bedzie ok. (nie wiem jakie cisnienie maksymalnie masz pieca, pewnie pisze na tabliczce). Na pewno ktos pomoże z doborem, mozesz go nawet na trójniku zamontować byle by był. Tak w jakimś stopniu zabezpieczysz instalacje przed tragedią. Wrazie W, zawór sie otwiera i wypuszcza cisnienie oraz wodę, więc w najgorszym wypadku zalejesz jedynie troche piwnice. Najtaniej by było zrobić coś takiego ale ja bym proponował tam zamiast grzybkowego dać atv. Tak bedzie troszkę drożej ale przynajmniej nie bedziesz przy tym siedział, a piec bedzie zawsze zagrzany. Jeżeli piwnice masz wilgotną to taka niska temp błyskawicznie zniszczyć ci ten piec. Widzę u siebie, że jak w lato piec stoi i wcześniej sie go nie wyczysci i zaleje jakimś olejem czy wd40 to strasznie rdzewieje bo sie skrapla w środku, nawet jak wszystko pozamykane. Jeżeli w lato rowniez nie grzejesz to polecam zawor 4D otworzyć recznie na maxa by woda mogła swobodnie sie "mieszac". Jaka temp utrzymujesz na piecu? Jaki sterownik, czy mozesz ustawić zabezpieczenie powrotu by przyduszał 3D tak by temp na powrocie była wieksza?
  4. Dopiero teraz zauważyłem twoja wiadomość. Już dawno temu udało się kupić znowu grudzien ale dwa rodzaje 29 i 26. Potrzebowałem jedynie 2 tony, chociaż nawet 1 ale już wziąłem 2. Z tego co zauważyłem to minimalnie lepsze worki niż ostatnio, chyba tylko z 6 się przedarło. Pierwszy raz kupiłem słabszy (nie licząc czasów pgg jak zaczynałem) i jestem pozytywnie zaskoczony. Na takie temp jak teraz spokojnie wystarcza, a pewnie jak nie bedzie -20 dałby radę. Jeżeli ktoś pali non stop na małej mocy to wyjdzie pewnie idealny popiołek jak z papierosa choć potrafi trafić sie kamień. U mnie jeszcze przestawiam ustawienia i tak wychodzi dość spoko. Z ~120kg wrzuconego poszedł już jeden popielnik (nie wiem ile kg ale nie byl ciężki), zostalo jeszcze jakies 50kg w zasobniku. Trochę więcej popiołu jest niż przy 29, tam mniej więcej wychodziło popielnik na 120kg. @Vins w sumie to zobacz sobie na grudzien 29, jak szukasz czegoś mocniejszego. Ja polecam 1t tego słabszego na obecne temp i resztę mocniejszego, on na "ciepłe" dni jakie mamy teraz jest troszkę za mocny. Przynajmniej takie moje spostrzeżenia, szczególnie jak masz mniejszy piec i mało wody ktora sie szybko zagrzewa przy takiej pogodzie.
  5. Ten chyba na pewno ma 120s, mam chyba dokładnie ten sam ale trzeba sprawdzić jak mówisz na tabliczce znamionowej tam jest podany. I jak sobie ustawisz to od razu daj ręczne ustawienie, przekręć na 10 (max otwarty) i w sterowniku kliknij by sie skalibrował. Tylko nie zapomnij wcisnąć ponownie tego przycisku blokady :)
  6. Zwieksz sobie powrót na chociaż 50, twoje ~20* różnicy nie jest zbyt dobre dla pieca, a jeszcze większe bedzie jak ci przebija a powrót tak samo bedzie nisko. Powinieneś miec chyba kolo 10* różnicy max. Trochę dziwne że masz otwarty 4d na 91%, na piecu 65*, a na wyjściu 60 mimo, ze zadana to 40. Może przez to ze masz zle ustawiony sterownik palnik tez wariuje?
  7. Przy jakim przebiegu? Ja mam leona z 15 i w tym roku wymieniałem w końcu przód ale klocka jeszcze sporo było tylko tarcza niestety sie skrzywiła i biła co przy hamowaniu nie bylo przyjemne, a sam też preferuje hamulce typu brzytwa. Hamuje to ma może zwinąć cały asfalt ale ma stanąć w miejscu, a nie "kangurkować". Też preferuje hamowaniu silnikiem i u mnie ta wymiana miala miejsce w okolocach 82kk co też jest małym wynikiem jak na te lata :)
  8. Nie tylko przy leasingu, nam proponowali przy normalnym zakupie i jakoś w końcu przestawili na ten "longlife" mimo, że nie chcieliśmy, później zmienione na co roczne lub 15k. To właśnie głównie niszczy te silniki, one nie są tak pancernie tworzone jak kiedyś i zaniedbywanie wymiany oleju czy filtrów kończy się wymianą silnika. Na którą aso jedynie czeka i zaciera rączki jak widzi wystawianą fakturę. Oleje jak i silniki z czasem się zużywają, nie ma rzeczy niezniszczalnych i raczej nie znajdzie się je w masowej produkcji. Cylindry pokryte nikasilem w zwykłych autach raczej się nie spotka, a jak już to tak kichnięte, że praktycznie tego nie ma. Ludziom wmawia się, że nie trzeba docierać w nowych autach silników bo są tak dobrze składane, że to już nie jest wymagane i to po małej części prawda ale nigdy tak dokładnie się nie wyprodukuje każdej części by idealnie pasowała, zawsze są jakieś odchylenia. I później tacy piłują (dosłownie) nowe auta, wymieniają olej raz na 50k i płaczą, że nowe auta to złom, nie to co kiedyś i po 100k do remontu... Niektórych nie stać, a innym się już nie opłaca. Nowe systemy do aut z bezpośrednim wtryskiem są drogie ale takie auta już nie palą przy spokojnej jeździe 15l, tylko powiedzmy, że ~8l. Taka inwestycja może się nie zwrócić, szczególnie jak nie robi się długich tras i auta nie trzyma się 20 lat. Jednak przy starszych autach czy też sprowadzanych z USA, które palą nie 15l a 25l taka instalacja gazowa to zbawienie.
  9. Siema, Mam do poprawki komin spalinowo wentylacyjny i potrzebuje waszej rady. Lata temu jak robili u nas nowy dach to podwyższyli kominy i później je obili blachą. Niestety nie było mnie wtedy by przypilnować, a ostatnio zauważyłem że komin wentylacyjno spalinowy jest raczej źle zrobiony. Mianowicie mniej więcej wygląda tak jak na obrazku. Otwory wentylacyjne (niebieskie) są na górze z sobą połączone, tak samo jak spalinowe (to chyba jeszcze nie jest błąd). Jednak oba szyby są połączone spalinowy i wentylacyjny pod blachą. Żaden z tych szybów nie ma osobnej ścieżki poza obudowę i jest w niej tak jakby zamknięty przez co czasami mam wrażenie jakby spaliny z pieca gazowego (junkers) się cofały przez wentylacje. Chciałbym to przerobić tylko nie wiem do końca jak do tego podejść. Czy wentylacyjne wypuścić górą i na to dać jakiś wywietrznik coś jak ten obrotowy, https://darco.pl/wp-content/uploads/2020/01/Turbowent-zdjęcie-główne-300x300.png Czy lepiej spalinowe wypuścić górą spalinowy, a te zostawić tak jak są? Takie było moje pierwsze przemyślenia ale nie wiem czy dobrze myślę więc się was pytam 🙂
  10. Tego co wymyślił ten pomysł z sztucznym dźwiękiem silnika z głośników powinni za jaja ciągnąć po jakis szutrach wymieszanych z potłuczonym szkłem... Jak kanalizację masz na 15lat? Szambo mozesz sobie zawsze zrobic i ewentualnie nieużywać go jak zwykle, a jako zbiornik na wodę z rynien i później wykorzystać tą wodę do podlewania. Skoro masz fotowoltaiczne to praktycznie za darmo możesz miec piękny trawnik czy ogród. Tylko trzeba najpierw coś wyłożyć ale później leżysz z drągiem do góry i patrzysz jak pięknie samo sie wszystko robi :D Drogo cenią bo miedz drogą, a zamienników nie opłaca sie dawać bo tam często jest "chinska miedź" i masz z co najwyżej połowę tej mocy co w prawdziwej. O bateriach już nie wspomnę bo każdy wie, ze bateria baterii nie równa. I trzeba też pamiętać, ze jak w zwykłym aucie po 10 latach wlejemy te 100% paliwa, to nadal użyjemy 100%, a w elektryku bedzie to jakies 70% oryginalnej pojemności jak nie mniej.
  11. To właśnie jest ten dylemat czy teraz coś dokładać. Ceny raczej dużo już nie spadną ale może pojawić się nowa technologia o większej pojemność w rozmiarach obecnych ale nowości znów będą kosztować więcej. Tak czy siak warto miec taki bank nawet jako ups. Pamietam jak lata temu w zimę pozrywało u nas większość lini i przez dobry miesiąc nie bylo prądu. Teraz raczej takie rzeczy sie nie wydarza ale pare dni bez prądu tez nie ciekawe.
  12. To nie jest totalna negacja tylko przedstawienie, że nie wszystko piękne jak opisują. Nie mam braków, jeżeli chodzi ci o wiedze o elektryce. Wiem, że w elektrykach nie ma takich serwisów jak w zwykłym spalinowym ale też trzeba im robić serwis i o to mi chodziło. Oczywiście, że twoja wyprodukowana energia nie znika (choć po części tak ale nie wchodźmy już tak głęboko) tylko jest zużywana przez innych i jedynie jak ładujesz w słoneczny dzień auto można powiedzieć, że nie ładujesz auta z węgla tylko z słońca. Do czasu, aż nie dorzucisz sobie banku energii JA nie powiem, że nie ładując auta nocą z robisz to z wyprodukowanej przez siebie energii z fotowoltaiki. Co do banku energii to w twoim wypadku obecnie może jest nie opłacalne ale ten stan nie będzie trwał wiecznie i powinieneś powoli się rozglądać w tym temacie. Umowy na starych zasadach są chyba jeszcze max 14 lat, a znając życie to mocno to skrócą bo państwo na tym za dużo traci. Nie zawsze trzeba dojść do porozumienia 🙂 Mam takie same odczucia, taka jakbyś jechał tramwajem ale z lepszym przyspieszeniem 😄 Jeździłem paroma elektrykami czy hybrydami ale mnie nie porywają, nie mój świat. Chociaż pewnie za jakiś czas każdy będzie miał takiego jednego do jazdy wokół komina. Ja chciałbym powrót pięknie brzmiących V12 😍 ale ryby z ue nie mają w tym kasy więc tego nie lobbuje 😕
  13. Przecież wiadomo, ze słońce świeci najmocniej w nocy i wtedy najwięcej energii można pozyskać z panelii :D Nie chce cie obrażać ale widzisz w jaka to strone zmierza. Dopóki nie będziesz miał banku energii do czego cie bardzo zachęcam to TWOJA wyprodukowana energia jest zużywana na bieżąco przez innych i też ciebie. W nocy jedynie wiatrowe dają jak wieje, z odbitych promieni od księżyca prawie nic nie wyciągniesz. Więc w nocy głównie energię masz od elektrowni wytwarzana przez wegiel czyli twoje auto ładowane jest z węgla. Ewentualnie jakbyś sie rano ładował to jeszcze można by to podciągnąć pod elektrownie szczytowopompowe ktore w dzień czy w nocy sie napełnia, gdy jest nadwyżka, a "odpala" najczęściej rano gdy największe zapotrzebowanie. Masz szczęście bo jesteś w gronie tych nie licznych, którzy sa na starych zasadach i zarabiają na produkcji. Taki osób nie ma wiele, reszta jest na nowych które są niezbyt opłacalne i w ich przypadku braku banku energii oznacza spore straty. Za serwis nic nie płacisz czyli wymianę hamulcy, płynów itp, ogólny przegląd masz za friko?
  14. Taki był cel. Wiele osób ślepo patrzy w dane katalogowe i jakie to wspaniałe samochody, a prawda jest z goła innna. Auto z spalinowym silnikiem zatankuje w 2min (mniej więcej za każdym razem) i mam pełny zasieg, elektrykiem w najlepszym wypadku "zatankuje" w 40min do pełna (nie wiem jakie tam obecnie sa predkosci) i różnica sie robi. A zimą jak zatankuje w piatek do pełna to w poniedziałek dalej mam do pełna, a w elektryku już sporo ucieknie. I tak jak wspominasz nie są to auta dla każdego, zakup takiego auta trzeba dobrze przemyśleć. W korku nie chciałbym w ogóle stać, za kim to już w ogóle nie ważne, przełączę na obieg zamknięty i ewentualny problem znika. Masz panele fotowoltaiczne i bank energii czy tylko panele?
  15. Żaden elektryk tyle realnego zasięgu nie ma przy normalnej jeździe. Chyba że mówisz o jeździe głównie w trasie w 1 osoby i puste aute, bez klimty radia itd. To może okolice tej wartości będziesz mieć. Normalnie nawet jak masz 600km zasiegu deklarowanego to realnie kończysz po ok 400km, dodatkowo w zimę mocno moze kurczyć sie zasięg. Ładowanie to tylko w teorii 15-30min by móc naładować do powiedzmy połowy. Szybkich ładowarek nie ma dużo, a dodatkowo one maja pełna móc ładowania głównie jeżeli jesteś sam, jak jest więcej aut niż twoje to moc spada. Im więcej aut tym większy spadek. Elektryki to bajka przyszłości, gdyż teraz energia w większości produkwoana jest przez elektrownie węglowe wiec gdzie tu ekologia? Największym problemem obecnie jest akumulacja energii i takie baterie które mamy obecnie sa za ciężkie i za mało energii moga przetrzymać już nawet nie mówiąc o skażeniu przy produkcji czy ewentualnym recyklingu. Jeżeli to przeskoczymy to dopiero bedzie można myśleć nad przejściem z paliwa na zabawki na baterie :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.