Skocz do zawartości

Matejko1

Stały forumowicz
  • Postów

    612
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Matejko1 w dniu 27 Czerwca

Użytkownicy przyznają Matejko1 punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

6519 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Matejko1

  1. @macio24 Ależ proszę. Dodatkowo jeśli chodzi o dodawanie płyt szamotowych to jest o tym tutaj: https://czysteogrzewanie.pl/jak-to-sie-robi/co-za-duzo-to-niezdrowo-dobor-mocy-kotla-weglowego/#Jak_waciwie_dobra_moc_kota_wglowego
  2. @gladius A producent ich nie sprzedaje?
  3. @macio24 A jakie masz zapotrzebowanie na ciepło zgodnie ze stroną ciepło właściwe: https://cieplo.app/ ? Tutaj jest też sporo materiałów o paleniu w starym kotle górnego spalania: https://czysteogrzewanie.pl/wp-content/uploads/2013/01/czysteogrzewanie_poradnik.pdf Jeśli paliłbyś ciągle to piec nie musiałby się nagrzewać. Szkoda, że nie ma powietrza wtórnego - trzebaby pomyśleć jak doprowadzić powietrze wtórne - jedne pomysły są tutaj: https://czysteogrzewanie.pl/rozwoj/drobne-usprawnienia-kotlow/ Zobacz sobie też coś takiego:
  4. @macio24 Witam nowego forumowicza! Rozważ też palenia kroczące opisane tutaj: https://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/palenie-kroczace/ generalnie na tej stronie jest dużo informacji. Nie jestem ekspertem, ale jeśli to mam luźne pytania: jaka jest wysokość i przekrój komina? Jakie są wymagania wielkości komina dla twojego modelu kotła? czy jest nawiewnik powietrza do kotłowni? czy wyjąłeś zawirowywacze? czy wyczyszczony komin? jaka jest temperatura spalin? czy szyber w kominie otwarty na całość? czy komin jest ocieplony? w tym czy jest ocieplony na poddaszu? czy rura ze spalinami w kotłowni jest ocieplona? czy rura ze spalinami w kotłowni jest uszczelniona? czy komin jest szczelny i nie zaciąga lewego powietrza z wyczystki lub połączenia z rurą spalinową lub z innego miejsca? czy drewno jest wysuszone? jaka jest wilgotność drewna? czy problemy są większe w ciepłe dni? bo być może w chłodniejsze dni a szczególnie zimą będzie lepszy ciąg i spalanie czy problem jest tylko przy pierwszych kilku rozpaleniach kotła czy też powtarza się w późniejszych paleniach? czy masz coś podobnego do Smartflow RCK? czy masz bufor? jaki jest schemat twojej instalacji? czy masz może możliwość podejrzenia koloru płomienia? np. przez specjalny wziernik lub przez otwór dopuszczający powietrze wtórne? Rozważ, czy w twoim starym kotle (jak się domyślam górnego spalania) nie palić bez wentylatora – tutaj użytkownik testował palenie bez wentylatora i w pomiarach wyszło mu, że sprawność spalania wzrosła o 15%: Jeśli nie masz miarkownika ciągu to moim zdaniem lepiej go zamontować. Moim zdaniem warto jeszcze się spróbować dopytać forumowiczów np. @AO49 @Piecuch19 @maronka @zaciapa
  5. @Kaazi Jak szukasz informacji o danym kotle to może wrzuć nazwę kotła w wyszukiwarkę na portalu forum (prawy górny róg na stronie) i szukając po postach znajdziesz też użytkowników. Możesz też napisać bezpośrednio do nich wiadomość prywatną np. do @Rafff
  6. @senen17 to praktyków użytkowników też szybciej znajdziesz pytając w wątkach głównych o danym kotle. Takie wątki poboczne to mało kto czyta.
  7. @senen17 Sądzę, że jak poprosisz producenta lub sprzedawcę kotła lub buforów to chyba Ci to policzą. Samemu też możesz spróbować przynajmniej z grubsza oszacować. Trzeba poszukać informacji w internecie. Trochę o ilości ciepła zmagazynowanego w buforze (i generalnie o buforach) jest trochę tutaj (generalnie ciekawy temat): https://czysteogrzewanie.pl/jak-to-sie-robi/bufor-ciepla/ Gdzie indziej może będzie dokładniej opisane, ale ten temat generalnie moim zdaniem warto przeczytać. Objętość komory zasypowej kotła powinna być w instrukcji lub na stronie producenta. Sprawność użytkowa kotła w pozyskiwaniu ciepła z drewna też jest w instrukcji i certyfikatach (no w praktyce może być niższa np. jak w kotle wymiennik łatwo się brudzi a użytkownik go nie czyści to będzie niższa sprawność). W internecie można znaleźć informacje co do kaloryczności drewna biorąc pod uwagę wagę i objętość drewna. Tu jest jest jeden z tematów na forum, które to poruszają: Mam nadzieję, że to coś pomoże.
  8. @senen17 Witam nową osobę na forum. Dla ułatwienie przeszukiwania forum wskaże, iż są na forum tematy o tych kotłach i moim zdaniem nie warto znów powtarzać szerokiej dyskusji z tamtych tematów. Dwa tematy o Heiztechnik smart htv są tutaj: Temat o Tekla Pirovac jest tutaj: Temat o sondzie lambda:
  9. @Tomekkkkkk Jak jest miejsce w piwnicy to wyjście ciepłej wody z bufora na grzejniki lepiej dać z samego szczytu bufora aby wykorzystać całą pojemność bufora pomiędzy bocznym przyłączeniem bufora a szczytem bufora - coś jak wyjście ze szczytu bufora na tym schemacie: schemat dyskutowany tutaj: A tu inny schemat też wyjściem ciepłej wody ze szczytu bufora: to jest schemat pochodzący stąd: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-quot-to-quot-się-robi-czyli-bufor-ciepła/page885 Możesz też spróbować dopytać się o ten schemat forumowicza Grunera (on sam też ma hybrydę tylko że z pompą ciepła). Sprawdź sobie też instrukcje kotła bo tam mogą być także zalecenia np. przynajmniej część kotłów na drewno/węgiel np kocioł Ogniwo ma wprost w instrukcji zalecenie, iż do pompek należy dodać obejście grawitacyjne na wypadek awarii pompki, sterownika, prądu z uwagi, z uwagi na ryzyko awarii instalacji i utraty gwarancji. Zobacz sobie jeszcze poniższy temat – tam są omawiane schematy z obejściami grawitacyjnymi:
  10. @wesato Jeśli chodzi o kwestię odpowietrzenia, spadków oraz grawitacyjnego zasilania bojlera CWU to może pomoże przejrzenie tego tematu: Sprawdź sobie instrukcje kotła bo tam może być sporo informacji np. przynajmniej część kotłów na węgiel/drewno (np. Ogniwo) ma w instrukcji wprost zalecenie dodania obejścia grawitacyjnego do pompek na wypadek awarii pompki, sterownika, prądu itd. Jeśli zdecydujesz się na dołożenie bufora to schematy z obejściami grawitacyjnymi / grzaniem grawitacyjnym są dyskutowane tutaj: Jeśli będziesz palił bez bufora to taki temat jest dyskutowany tutaj:
  11. @Grzegorz326 niniejszy temat raczej dotyczy starszych wersji kotła Ogniowo. Temat o OGNIWO CLASSIC DS jest tutaj: i tam jest raczej większa szansa, że ktoś mający ten kocioł odpowie.
  12. @xa19 Nie, ja się nie odnosiłem do temperatury powrotu. Moim zdaniem jak jest termometr na rurze powrotnej może być - zawsze to dodatkowe informacje. Ja nie jestem instalatorem, ale moim subiektywnym zdaniem jeśli już montuje się kocioł 5 klasy to przy okazji warto zamontować (niezależnie od termometru temperatury powrotu wody) termometr temperatury spalin - bo według niego wiadomo czy nie jest za niska temperatura na komin, żeby nie powstało zagrożenie kondensacji w kominie (w kotłach 5 klasy temperatura spalin jest niższa niż w starych kotłach), ponadto niektórzy widząc tą temperaturę przełączają ciąg z krótkiego obiegu na długi przy rozpalaniu, niektórzy jak nie chcą zaglądać do kotła to po termometrze szacują czy wygasa i opał się kończy i trzeba podłożyć itd. Przykładowo tutaj użytkownik opowiada o swoim termometrze: I jeszcze następna sprawa - o ile się da to warto aby rura z ciepłą wodą na grzejniki wychodziła z samego szczytu bufora, aby wykorzystać całą pojemność bufora, a z kolei odpowietrznik przy wyjściu z bufora na grzejniki powinien być poza obrysem bufora i jego ociepleniem aby wyciekająca woda nie lała się po ociepleniu bufora - przykład wyjścia ze szczytu bufora.to z fiimu: generalnie dobrze przemyśleć odpowietrzacze i spadki aby system się odpowietrzał. A przy okazji niektórzy jak @maronka i @Jaco123 założyli u siebie smartflow RCK, który też można rozważyć - w tym wątku przewijają się ich doświadczenia:
  13. @xa19 Witam na forum! Nie jestem instalatorem, ale pomiędzy kotłem a naczyniem przeponowym nie powinno być żadnych zaworów, ale dopytaj się hydraulików, instalatorów. Rozważ termometr do spalin na rurze spalinowej wychodzącej z kotła do komina. Do tego sprawdź sobie instrukcje kotła bo tam mogą być dodatkowe rzeczy – np. w przypadku przynajmniej części kotłów na węgiel/drewno w instrukcjach jest wprost zalecane dodanie obejścia grawitacyjnego do pompek na wypadek awarii pompki, sterownika, prądu itd. Schematy takich obejść są dyskutowanego przykładowo w tym wątku: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/2997-grawitacja-a-zabezpieczenie-powrotu-kotla/page/4/#comments
  14. @JanuszPL Witam nowego forumowicza! Jak poczytasz więcej forum to zauważysz, iż forum ma zasięg międzynarodowy 🙂, a forumowicz @bercus jest z Czech, stąd w jego postach mogą być po prostu błędy pisarskie np. literówki, błędy ortograficzne itp. więc nietypowe słowo nie musi oznaczać jakieś niszowego/nieznanego elementu instalacji hydraulicznej tylko po prostu błąd pisarski. Może to ułatwi dyskusje. Życzę owocnych dyskusji! 🙂
  15. @darekzsem Jak to układ otwarty to powinno być naczynie wzbiorcze/wyrównawcze i chyba pomiędzy kotłem a naczyniem nie powinno być żadnych zaworów. Do tego sprawdź sobie instrukcje kotła bo tam mogą być dodatkowe rzeczy – np. w przypadku przynajmniej części kotłów na węgiel/drewno (np. w kotle Ogniwo) w instrukcjach jest wprost zalecane dodanie obejścia grawitacyjnego do pompek na wypadek awarii pompki, sterownika, prądu itd. Schematy takich obejść są dyskutowanego przykładowo w tym wątku: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/2997-grawitacja-a-zabezpieczenie-powrotu-kotla/page/4/#comments
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.