Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Sas 29 Kw


saiyanin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Piszę aby poprosić o pomoc gdyż jestem laikiem w obsudze tego kotła i chciałem zapytać o parę rzeczy

Posiadam kocioł SAS 29 KW do tego bojler 150l ( wiem że jest za maly miał być minimum 250l gdyż ten nie jest wstanie odebrać tyle ciepła na tak mocny piec). Chodzi mi oto rozpalam piec, standardowo troszkę drzewa rozpali się łopatka ekogroszku i włączamy kociołek na automat.

To tak przerwę podawania mam ustawioną zależnie od marki groszku od 40 sekund do 1m 45sek wentylator chodzi na 75%. Po osiągnięcu wymaganej temperaratury 55stopni przerwa w podrzymaniu to 5 minut a dmuchawa wieje 15sekund, a przerwa w podawaniu to jakieś 20minut.

Tylko tak jak już piec osiągnie te 55 stopni i piecyk się wyłącza aby chodzić na podtrzymaniu to temperatura spada dość szybko po kilku minutach i piec znowu zaczyna cały cykl dogrzania do 55 stopni, czyli chodzi bardzo dużo.

Nie powinno być tak, że jak już osiągnie te 55 to powinien już tylko chodzić na tym podtrzymaniu?

Dom do ogrzania to jakieś 250m okna nowe dom stosunkowo nowy 9 letni ocieplony dach i ściany.

Proszę o jakieś rady ewentualnie co robię źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać coś odbiera ciepło, choćby bojler. To, że kociołek nagrzał się do temperatury zadanej, to nie znaczy, że woda w bojlerze również i ona odbiera ciepło. Poza tym nie masz przypadkiem uruchomianych jakiś grzejników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach