sambo Opublikowano 20 Października 2013 #1 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Witam, Stałem się posiadaczem domu, w którym instalacja C.O + C.W.U wygląda w następujący sposób: - piec na węgiel znajduje się w pomieszczeniu gospodarczym, wyposażony jest w dmuchawę ze sterownikiem oraz pompkę bez sterownika - grzejniki w pom. gospodarczym znajdują się na tym samym poziomie(parter) co piec, grzejniki można odciąż przez zawór kulowy - instalacja do domu jest poprowadzona w ziemi na głębokości ok 1,5m i długości ok 12m, - w domu znajduje się bojler z zaworem ale na powrocie 1. W jaki sposób zabezpieczyć instalację przed zbyt wysoką temperaturą spowodowaną np brakiem zasilania ? 2. Jak zabezpieczyć piec przed niską temperaturą pracy? Zawór 3-drożny ? 3. Jak zabezpieczyć C.W.U przed wychładzaniem? Elektrozawór zamiast istniejącego zawóru kulowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visitor1230 Opublikowano 20 Października 2013 #2 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Ad 1. UPS z pelna sinusida i aku Ad2. zawor czterodrogowy zaraz za piecem z silownikiem i sterownikiem. Najlepiej z funkcja ochrony pieca przed zagotowaniem Ad3 zawor zwrotny, mechaniczny na obiegu CWU. Np. za pompa CWU. Wyjscie na CWU i powrot po takich zmianach powinien byc przed zaworem czterodrogowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 20 Października 2013 Autor #3 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 AD1. Chodziło mi raczej o zabezpieczenie gdy elektronika padnie. Ad2. Czyli jeszcze przed pompką ? Co z naczyniem zbiorczym/wyrównawczym ? Aktualna pompka ma 6m wznoszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visitor1230 Opublikowano 20 Października 2013 #4 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Jezeli elektronika pada to nic nie pomoze. UPSy sa po to zeby zabezpieczyc zasilanie na wypadek braku zasilania z sieci. Tu masz schemat instalacji http://www.techstero...p,30,77,st-431n. wytnij sobie z tego schematu podlogowke i zawor czterodrogowy na obiegu CWU. I wiesz wszystko. Edit: Tu jest prosciej rozrysowanehttp://www.techsterowniki.pl/shop,30,76,st-430(klik na schemat instalacji). Boiler trzeba wpiac przed zaworem 4D koniecznie z zaworem zwrotnym jak juz wspomnialem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 20 Października 2013 #5 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 obecnie instalacja pracuje w układzie otwartym czy zamkniętym ? Aby skutecznie zabezpieczyć Twój kocioł są dwie opcje: Całość zrobić instalacji zamkniętej i wyposażyć kocioł w wężownice schładzającą Lub kocioł w instalacji otwartej następnie poprzez wymiennik płytowy włanczasz resztę instalacji w układzie zamkniętym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 20 Października 2013 Autor #6 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Czy fakt że kocioł jest 12m od domu ma jakiś wpływ na schemat @Visitor1230 Aktualnie jest to instalacja otwarta. Chciałbym jeszcze na grzejnikach zamontować głowice termostatyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 20 Października 2013 #7 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 naczynie wzbiorcze jest w budynku gospodarczym czy w domu ? Czy fakt że kocioł jest 12m od domu ma jakiś wpływ na schemat @Visitor1230 nie ma to wpływu na schemat podłączenia zaworu 4D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 20 Października 2013 Autor #8 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 naczynie aktualnie jest w domu nad bojlerem ok 1m. Czyli zawór powinien też być w domu skoro bojler ma być wpięty przed nim ? Co z grzejnikami w pom. gospodarczym, które są obok kotłowni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 20 Października 2013 #9 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 naczynie aktualnie jest w domu nad bojlerem ok 1m. czyli obecnie posiadasz instalacje praktycznie zamkniętą ( czytaj bomba podczas zagotowania wody ) więc najpierw należy zadbać o swoje bezpieczeństwo Proponuje dać kocioł w instalacji otwartej następnie wymiennik płytowy który pozwoli zabezpieczyć kocioł podczas gotowania wody i pozwoli uzyskać odpowiednią temperaturę powrotu ( zawór 4D w tym przypadku zbędny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 20 Października 2013 Autor #10 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Czy to ma wyglądać mniej więcej tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 20 Października 2013 #11 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 mniej więcej tak tylko zawór różnicowy jest tam zbędny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 20 Października 2013 Autor #12 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 A jakby to wyglądało z zaworem 4D ? I jakie są wady zalety obu rozwiązań ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 20 Października 2013 #13 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Zawór 4D jak i wymiennik płytowy pozwala zapewnić odpowiednią temperaturę powrotu W Twoim przypadku najrozsądniejszym rozwiązaniem jest montaż wymiennika ponieważ pozwoli to prawidłowo zabezpieczyć kocioł na wypadek zagotowania wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 21 Października 2013 Autor #14 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Czy w opcji z wymeinnikiem płytowym instalacja CWU nie powinna być w systemie otwartym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 21 Października 2013 #15 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Zazwyczaj instalacja CWU w instalacji z wymiennikiem jest w układzie otwartym W Twoim przypadku będzie to niemożliwe ponieważ zasobnik CWU masz w domu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 22 Października 2013 Autor #16 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Czy można zrezygnować z ompki na CWU. Zwyczajnie aktualnie mam inne wydatki. Czy będzie to miało sens? Nie wspomniałem a jest to raczej istotne że spora część instalacji jest wykonana na rurach pex. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 22 Października 2013 #17 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 uważam że pompa na CWU jest niezbędna ze względu na wychładzanie zbiornika przy zastosowaniu jednej pompy na CO i CWU Rury pex w obiegu zamkniętym nie stanowią problemu ponieważ tam nigdy nie zagotujesz wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 22 Października 2013 Autor #18 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Poprawiłem i uzupełniłem schemat. Czy wszystko jest poprawnie i czy czegoś przypadkiem nie brakuje? Piec ma ok 15kW czy taki też powinienem szukać wymiennik? Może jakiś link do przykładowego? W obiegu zamkniętym wypadałoby jeszcze chyba dać manometr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 22 Października 2013 #19 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Pompę obiegu kotłowego możesz dać na powrocie Wymiennik lepiej żeby był trochę większej mocy jak kocioł w Twoim przypadku 20-25KW Naczynie przeponowe, zawór bezpieczeństwa (2,5-3bar) oraz nanometr daj na powrocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Digitrax Opublikowano 22 Października 2013 #20 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Schemat jest zły ! W obiegu kotłowym ma być zbiornik CWU zasilany osobną pompą "40" oraz wymiennik zasilany także pompą "40". Przed pompami filtry a za pompami zawory zwrotne. Ta część pracuje w układzie otwartym. W układzie zamkniętym czyli za wymiennikiem wystarczy jedna pompa "40" lub "60" (zależy od oporów instalacji) z filtrem i naczyniem przeponowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 22 Października 2013 #21 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Zgadza się że zbiornik powinien być w układzie otwartym wpięty bezpośrednio w kocioł ale w tym przypadku zasobnik nie znajduje się w kotłowni. kopanie kolejnego cieplika w tym przypadku raczej mija się z celem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Digitrax Opublikowano 22 Października 2013 #22 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 To wymiennik wraz ze zbiornikiem CWU stawia się w domu a przy kotle jest jedna pompa, która zasila oba wymienniki: pojemnościowy i płytowy. Temperaturę CWU reguluje się wtedy poprzez zawór termostatyczny z kapilarą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 22 Października 2013 #23 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 muszę przyznać że to zdecydowanie lepszy pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambo Opublikowano 22 Października 2013 Autor #24 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Poprawiłem schemat, czekam na uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 22 Października 2013 #25 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Jeżeli dałeś wymiennik w domu to daj CWU z przed wymiennika + osobna pompa na CWU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.