Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!!!

 

Chcialbym się zwrócić do Was o pomoc w dwóch kwestiach:

 

1. czy jest jakaś możliwość sprawdzenia bojlera, w sensie czy jest jednopłaszczowy czy dwupłaszczowy? Bojler jest w piance i za wiele nie widać. Myślę, że jedynym pomocnym miejscem, może być "wejście" z boku do instalacji grzałki elektrycznej, ale prosze o wskazówki, czy to wystarczy lub jak ewentrualnie to zrobić?

 

2. czy spotkaliście się z instalacją grzałki do bojlera z podłączeniem trójfazowym i czy wg Was jest taka możliwość, tzn. czy są takie grzałki??

 

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi

Serdecznie pozdrawiam

Radek

Opublikowano

Więcej danych! Daj jakieś numerki, nazwy, firmy itp...

Ogólnie dwupłaszczowe to te bez wężownicy, czyli jak włożysz miękki drucik do jednego z wejść CO, to możesz nim obracać nawet po zgięciu go o zbiornik wew. Wężownica będzie od razu 'kierować' jego wkładaniem(prawo-lewo), bo jest zwinięta jak sprężyna pusta w środkusmile.gif Dwupłaszczowe szybciej nagrzewają (większa powierzchnia wymiany ciepła), ale i kosztują więcej. Trudno też je opomiarować, jeśli producent nie wyprowadził 'gorącej mufki' przez płaszcz zew i izolację...

 

Grzałki 3F w bojlerach spotyka się przy większych pojemnościach lub wręcz podgrzewaczach przepływowych. Jeśli masz tylko jedną fazę, to np.grzałka 3x1,5kW może zagrzać jedną fazą, (ale 3x wolniej niż na 3F) 100l w zakresie temp np. 20-45stC : 100x20x4,19/1,5=6983s=ok.2godz . czyli nawet jedną fazą da się grzać, ale 3F dają większy komfort: jakieś 2x60/3=40min !

Chociaż fotki zrób i zapodaj, bo tak z kapelusza nikt nie poradzi Ci nic na rybkętongue.gif - tutaj piszą ludzie odpowiedzialni za słowa!

 

PozdrA.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Akurat pisałem poprzedni post z pracy i nie mam teraz dostępu do bojlera ;) . Ale z tego co piszesz to już wiem, że będzie ciężko, chociażby znaleźc jakąs firme tego ustrojstwa. Wieczorem porobię fotki i wrzucę na forum, może coś to rozjaśni. Podejrzewam, że skończy to sie tym, że wywale go i tyle, a zamontuje nowy.

Jesli chodzi o cenę, to nie gra dla mnie roli w tym przypadku - wybieram komfort, bo ma to przezcież służyć, a nie ja mam z tym walczyć i zastanawiac się przez nastepne lata.

Pozdrawiam i do ponownego.

Opublikowano

. Wieczorem porobię fotki i wrzucę na forum, może coś to rozjaśni. Podejrzewam, że skończy to sie tym, że wywale go i tyle, a zamontuje nowy.

Czyli mamy dod info że to stare ustrojstwo jest angry.gif- warto koniecznie sprawdzić go na korozję - powinien być na dole jakiś otw rewizyjny. Jeśli w środku rudo i syfiasto, to na złomie jest jego miejsce stanowczo. Nie wszyscy wiedzą, że ciśnienie CWU jest zwykle 2-3x większe od ZW, bo bojlerowe zawory bezp są na 6-7Bar, a w sieci ZW zaledwie 2-3Bar.

Czyli musi być mocny i nieskorodowany, bo jak walnie, to szkody narobi często w całym mieszkaniu (powódź + łaźnia parówka w jednym)laugh.gif

PozdrA.

 

 

 

Opublikowano

Przepraszam, że tak późno odpisuje, ale miałem inne obowiązki. Ale wracając do tematu, to nie znalazlem żadnej firmy ani daty produkcji bojlera. Podrzucam fotki do wglądu, ale czy cos to da..... Natomiast przyjrzalem się kotłowi i zauwazylem, że jest on z 2008 roku i podejrzewam, że bojler też może być z tego przedziału wiekowego. Ale jak go sprawdzić i czy może lepsza metodą bedzie jego wywalenie i zamontowanie takiego, o którym przynajmniej cos będe wiedział....

Dzisiaj zapytałem też szwagra o moc kW kotła (ma 17,5), gdzyż on też pali drewnem i węglem, ale u niego w domu jest zdecydowanie cieplej (może to z uwagi na nową instalację CO, bo metraż jest podobny). Zauwazylem u siebie, że jest u mnie chyba dość mała (13kW), a mieszkanie ma prawie 110m. Nie znam też tych przedziałów, co do ilości kW w stosnku do powierzchni obiektu... :mellow:

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!!

pozdrawiam

radek

 

p.s. prosze o wyjaśnienie skrótów CWU i ZW???

post-26790-0-80967000-1299089603_thumb.jpg

post-26790-0-39145300-1299089620_thumb.jpg

Opublikowano

a tak w ogóle to o co chodzi z tym bojlerem?gdzie jest problem,nie dogrzewa cwu?przeecieka,czy co?czy interesuje cie tylko jego pochodzenie?dlaczego chcesz go wymieniać?patrząc na podłączenie to bojler dwupłaszczowy..

Opublikowano

Przepraszam, że tak późno odpisuje, ale miałem inne obowiązki. Ale wracając do tematu, to nie znalazlem żadnej firmy ani daty produkcji bojlera. Podrzucam fotki do wglądu, ale czy cos to da..... Natomiast przyjrzalem się kotłowi i zauwazylem, że jest on z 2008 roku i podejrzewam, że bojler też może być z tego przedziału wiekowego. Ale jak go sprawdzić i czy może lepsza metodą bedzie jego wywalenie i zamontowanie takiego, o którym przynajmniej cos będe wiedział....

Wygląda na GSowski produkt (taki z zakładów rzemieślniczych) chyba ocynk zaizolowany pianką poliuretan. Ale czy to dwupłaszczowiec, to nie stwierdzę z fotki. Gdyby jednak miał wężownicę, to podłączona byłaby na boku, a tam tylko dekiel i korek rewizyjny. Żeby zajrzeć do środka musisz to korkowanie i dekiel odkręcić dużym francuzem albo takim kluczem zaciskowym do rur. Tylko najpierw trzeba zamknąć dopływ ZW zaworem z czerwoną dźwignią (czerwona rączka o 90st) na dole. Potem odkręcasz kran z ciepłą wodą, niech ciśnienie zbije i spłynie conieco, i już można luzować korek...Nigdzie nie widać podłączenia grzałek - czy on wogóle posiada takowe?

Jeśli nie, a blacha zdrowa, to można mu grzałkę wstawić w miejscu korka bocznego (5/4cala są takie gotowe połączone z korkiem).

 

PozdrA.

 

 

Opublikowano

PS Wygląda jednak na dwupłaszczowy: te grubsze rurki (1cal?) to od CO, te cieńsze to wejście dołem ZW i wyjście CWU górą. Ciekawe, że nie widać zaworków Bezp i Zwrotnego. Pewnie gdzieś indziej, nad zlewem bo ZB zawsze kapie po podgrzaniu baniaka - musi jakoś to ciśnienie rozładowaćsmile.gif...ZZ blokuje przepływ z bojlera do sieci ZW. Ale z tą grzałką to ani widuhuh.gif !

Opublikowano

Czyli zdania są podzielone czy 1- czy 2-płaszczowy. Może źle mnie zrozumieliście. Nie chodzi mi o wskazanie grzałki, tylko myślałem o tym miejscu na grzałkę z boku, że może w tym miejscu da się jakoś sprawdzić...ale padla ta odpowiedź w przedostatnim poście. Dziękuję!!

 

Może jeszcze raz od początku, skąd te pytania i wątpliwości. Dowiedziałem się, że bojlery dwupłaszczowe lepiej trzymają temperaturę wody, przez co sa oszczędniejsze. Dlatego postanowilem zapytać co to u mnie jest za cudo i czy da sie go jakos sprawdzić. Jeśli okazałby się dwupłaszczowy, to tylko monataż grzałki i po sprawie. A jeśli nie to go wymienię na nowy dwupłaszczowy i wtedy podłączę grzałkę. Muszę cos takiego zrobić, aby uniknąć palenia w kotle w sezonie letnim. Ale widzę, że chyba bez wymiany się nie obejdzie, szczegolnie że kolega podpowiedział, że to jakis GS-owski produkt ;)

Teraz podpowiedzcie, czy wiecie gdzie można nabyć (jeśli się w ogóle da) grzałkę z podłączeniem pod siłę i czy ta gra jest warta świeczki??

Opublikowano

Ale widzę, że chyba bez wymiany się nie obejdzie, szczegolnie że kolega podpowiedział, że to jakis GS-owski produkt ;)

Teraz podpowiedzcie, czy wiecie gdzie można nabyć (jeśli się w ogóle da) grzałkę z podłączeniem pod siłę i czy ta gra jest warta świeczki??

To że GSowski nie eliminuje go pod warunkiem dobrego stanu obu płaszczy-tak czy siak musisz to sam ocenić po wykręceniu korka bocznego; jest także na spodzie coś jakby spust (zapewne do usuwania osadu z dna), ale nie widać dobrze.

Grzałka 3F to np. coś takiego zamiast korka 6/4" (ale u Ciebie to raczej to 5/4"zmierz suwmiarką-fi48 albo 42mm, nie sugeruj się tym calowym dialektem-rurowe tak majątongue.gif): http://allegro.pl/grzalka-do-bojlera-grbk-3x1400w-typ-u-6-4-i1455565927.html#gallery - będzie potrzebowała instalacji na 3x10A (pobór rzeczywisty to 3x6A) albo i większa, jeśli chcesz mieć express.

Musisz sam sprawdzić, czy jest termostat w niej czy trzeba instalować osobno....

PozdrA.

 

 

 

Opublikowano

To że GSowski nie eliminuje go pod warunkiem dobrego stanu obu płaszczy-tak czy siak musisz to sam ocenić po wykręceniu korka bocznego; jest także na spodzie coś jakby spust (zapewne do usuwania osadu z dna), ale nie widać dobrze.

 

Tak, zgadza się jest taki koreczek od spodu. Także bede mial to na uwadze.

Napisałeś jeszcze, że potrzebny by byl jakis termostat, ktory by regulował temperaturę, to i rozmiem, że pobór prądu także?? i czy termostaty do takich grzalek, to są innego typu niż te co podłącza się do zwykłego prądu??

Opublikowano

... i czy termostaty do takich grzalek, to są innego typu niż te co podłącza się do zwykłego prądu??

Wył / Zał - tylko dwustanowe, zwykle oparte na bimetalu, podobnie jak w żelazku. Jeśli takowego nie ma razem z grzałkami, to można kombinować osobny termostat wkręcany choćby w ten drugi korek od spodu. Podobnie mają współczesne bojlerki wiszące pionowo - przy odrobinie kamienia na grzałkach temp wokół nich mocno rośnie i termostat przedwcześnie rozłącza. Więc lepiej jednak, gdy grzałki i termostat są oddalonerolleyes.gif !

Napisz do kilku sprzedawców takich grzałek i dowiedz się o możliwości instalacji termostatu. Ostatecznie w porównaniu do zakupu+ponownej instalki nowego baniaka 120-200l to marne parę % te kilkadziesiąt zł. Uszczelnienie takiego zestawu robi się zwykle na płaską uszczelkę jak korki grzejnikowe, albo pakuły+pasta na samym gwincie, zależy jak tam wygląda samo gniazdo po korku w tej bańcesmile.gif...

PozdrA.

Opublikowano

Bardzo Ci dziękuje za pomoc i wszelkie wyjasnienia. Chcę jeszcze w przyszłości pomyśleć o lepszym rozwiązaniu przy grzaniu kotła, ale to zrobie później lub w innym temacie, żeby juz nie mieszać.

Wielkie dzięki

Pozdrawiam

Radek

Opublikowano

...

Wielkie dzięki

Pozdrawiam

Radek

Voila, mon copain au chauffage - tak się składa, że jak zaczynałem obecność na Forum to też sporo wiedzy potrzebowałem - i inni Koledzy wielce mi pomogli wtedy z instalacją kotłasmile.gif i bojlerka.

Można liczyć tu na pomoc i dużo wiedzy - jeśli się robi to z klasą, a Ty właśnie tak zrobiłeśrolleyes.gif! Jeśli chcesz mieć jakiś fachowy obraz frontu robót w domu, to wiedza ta jest konieczna. Hydraulik i nie tylko, szanuje zaś klienta oświeconego...

 

Pozdrawiam

Adam

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za miłe słowa.

Minęło troche czasu, ale dalej postaram się drążyć temat. Postanowiłem go jednak wymienić i wiedzieć co się ma, ale chciałbym Was poprosić o kolejne porady.

Otóż poprzegladałem sporo ofert różnych bojlerów z grzalkami i wężownicami. Za każdym razem jest tak, że zawsze nie moge znaleźć idealnego dla siebie kompletu. A może jestem w błędzie i należy wszystko kupowac oddzielnie i łączyć??

 

Potrzebuje: dwupłaszczowy bojler 140L + grzałka z termostatem (najlepiej na 3F) + podwójna wężownica

 

Będę wdzięczny za okazanie pomocy!!!

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli kupujesz dwupłaszczowy nie jest ci potrzebna wężownica (takich bojlerów się nie produkuje).

Chyba, że potrzebujesz z wyjściami na podkowę.

Grzałki trójfazowe z gwintem 1 1/4 wyposażone w termostat można dokupić np

.

lecz jest ona stosunkowo dosyć droga.

Ja sobie założyłem bojler dwupłaszczowy firmy Kospel. Jest on wyposażony w termometr i wejście na czujnik temperatury.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.