Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brykiet Drzewny Kostka Ruf W Piecu C.o. - Moje Opinie


FalconPL

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy rok palenia. Nie mam dużego doświadczenia, ale każdym rodzajem paliwa palę w ten sam sposób, więc wyniki, które podam, zostały uzyskane w tych samych warunkach.

 

Mam zwykły piec węglowy dolnego spalania 25 KW.

W momencie, kiedy na dworze zrobiło się 10 stopni, postanowiłem zacząć grzać.

 

Na polskim węglu orzech II lub orzech udaje mi się uzyskać temperaturę na kotle 65-75 stopni.

Na polecanym mi przed producenta kotła polskim węglu kostka nie udało mi się przekroczyć 55 stopni.

I w ogóle nie jestem z tego węgla zadowolony, bo blokuje się w komorze zasypowej.

 

Ponieważ po 2 dniach palenia wygarnąłem wiaderko popiołu, zainteresowałem się brykietem drzewnym z dębu i buka w postaci kostki RUF. Faktycznie: popiołu tyle co nic, nie śmierdzi tak w kotłowni i nie wdycha się tych wszystkich rakotwórczych substancji. Tyle, że:

 

1) Temperatura na kotle max 48 stopni, a najcześciej w okolicach 40. Co bym nie robił, wyżej nie rozchajcuję, więc jak przyjdą mrozy, to cienko to widzę. Oczywiście wiem, że kostka ma się żarzyć i że po rozpaleniu należy ograniczyć dopływ powietrza.

2) Paczka 12 sztuk spala się w ... 3 godziny. Jak dla mnie to nie do przyjęcia. Co ciekawe, na stronie jednego z producentów znalazłem informację, że właśnie w piecu 25 kW powinna się palić jakieś 2 godziny. Pewnie zimą tak by było. W tej chwili jak zarzucę pełny wsad, jakieś 1,5 paczki, to po 4 godzinach mam 35 stopni i żar na samym dole i jest to ostatni moment, żeby dorzucić.

 

Także pomysł fajny, kostka jest dużo czystsza, ale nie daje tyle ciepła, ile węgiel i niestety znika w oczach. W cenie 7 zł za 10 kg i 680 za tonę jest to trochę przegięcie.

 

Może ktoś z dolniakiem uzyskał inne wyniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach