Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka instalacja??

kosa199312

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy związane z hydrauliką dlatego kieruje się z pytaniami na to forum.

Piec: Brastal Eko Max Mini 17,5 KW, sterownik Backfire 2.0

Jesienią wymieniałem stary piec (kopciuch) na nowy zasilany ekogroIMG_20190317_151838.thumb.jpg.e93422e8e8b9d87046395b886dc6d6f9.jpgszkiem. W starym piecu w najwyższym punkcie miałem zamontowane naczynie wzbiorcze, które przy zakładaniu nowego pieca zostało zlikwidowane. Czy ktoś po zamieszczonych zdjęciach może, wypowiedzieć się o mojej instalacji?? Dodam tylko że piec znajduje się poza domem (5 metrów w komórce). Dziękuje i pozdrawiam.

IMG_20190317_120042.jpg

IMG_20190317_120050.jpg

IMG_20190317_120206.jpg

IMG_20190317_120213.jpg

Obecnie kocioł w układzie zamkniętym brak zabezpieczenia w postaci wężownicy schładzającej lub zaworu schładzającego.Na zdjeciach nie widać też kolejnego zabezpieczenia w postaci zaworu bezpieczeństwa .Brak ochrony kotła przed korozją niskotemp..Kolejny błąd to odpowietrznik automatyczny na wyjściu z kotła (na ssaniu pompy)Dziwne podłączenie zaworu 3D.Od czego idą rury zaznaczone strzałką w załączniku?

A tak w ogóle to z DTR-ki tego kotła wynika że nie może być on montowany w układzie zamkniętym patrz.zał.

schemat 3.jpg

kocioł.jpg

Dziękuje za szybką odpowiedź.

Zaznacze jeszcze że piec podłączany był częściowo do starej instalacji. Ponadto w  dwóch miejscach na piętrze mam zamontowane odpowietrzniki automatyczne.

Odnosząc się do rur: górna kierowana jest do bojlera(zdjęcie nr 3), środkowa połączona jest ze starymi rurami,zaś dolna oznaczona rura zasila znajdujący się obok korytarz oraz łazienkę. Dorzucam 2 kolejne fotki( to wszystko znajduję się w domu gdzie od dołu doprowadzone są rury z kotłowni z komórki.)IMG_20190317_173915.thumb.jpg.f24120b6add415b32ee99bc2c8666129.jpg

IMG_20190317_173936.jpg

Nie mogę się połapać w tej plątaninie rur.Dla mnie wygląda to jakby zasilanie do bojlera szło przed sprzęgłem a powrót za?(zał.1)Jezeli tak jest to jest źle,zarówno zasilanie jak i powrót z bojera powinny być przed sprzęgłem(po stronie kotłowej)Czy na drugim załączonym zdjęciu zaznaczone rury to powroty z instalacji?

Brak zaworu zwrotnego w obiegu bojlera(będzie wychładzać w nim wodę) i powinien być też zawór grzybkowy do regulacji przepływu jak w obiegu kotłowym jest tylko jedna pompa.Ta instalacja w ogóle działa?)

zdj.1.jpg

zdj.2.jpg

Ooooo dziwo instalacja działa i jak dotąd nie miałem z nią żadnych kłopotów. Postaram się więcej dowiedzieć od tej fachuuryyy która to montowała.

Czy zielona strzałka zaznaczyłem rury wychodzące z kotłowni? Czyli zawór 3D jest przed sprzęgłem? 

Najważniejsze: czerwoną strzałka zaznaczyłem zawór zwrotny wraz z zaworem bezpieczeństwa (kombi). Przenieś jak najszybciej zbiornik membranowy za ten zawór, najlepiej zastępując kolano trójnikiem. On tam teraz jest tylko atrapą.

zbiornik.png.40cd2294b418617eed72e42e4163f1d3.png 

Rury te schodzą niżej ponieważ w dawnym podpiwniczeniu znajdował się stary piec wraz z instalacja. Rury w czerwonych otulinach kierowane są do grzejników.(Naprawdę dramat z tą instalacja)

111.thumb.jpg.b710835140769f7bb0acd0bc3631a220.jpg

Korekta do postu #6. Dopiero na pozostałych zdjęciach, z innego ujęcia zauważyłem, że jest tam nie zawór bezpieczeństwa ze zwrotnym, lecz zaworek kulowy/spustowy. 

Sprawdziłbym (jak zwykle :)) poprawność montażu 3D.  Hel Wita ma przesunięty znacznik o 45 stopni, dlatego takie położenie  pokrętła oznacza "zamkniecie" mieszacza, czyli zaciąganie przez pompę wody z powrotu. Po przekręceniu w lewo do oporu, pompa powinna zaciągać tylko z zasilania. Jeśli tak jest, to sam 3D jest dobrze.

Przeróbka jednak nieunikniona, jak zresztą wspomniał @zaworek.

Dzieki,na pewno odniosę się do waszych porad. Zapytam tylko jeszcze o możliwość grzania ciepłej wody latem. Mówiono mi aby w takim przypadku zakręcić niebieski zawór znajdujący się przy 3d oraz wyłączyć pompkę znajdującą się pod nim. Czy będzie to miało ręce i nogi????

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

• Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.