m4xi0rr Opublikowano 1 Stycznia 2019 #1 Opublikowano 1 Stycznia 2019 Witam,Potrzebuję wskazówek jak poprawnie oraz oszczędnie ustawić kocioł jak i sterownik przy jak najmniejszej liczbie startów, załączenia palnika. Kocioł buderus bg062 14kw, zasobnik buderus 120l, sterownik regulator rc310 wraz z czujnikiem zewnętrznym. Regulator zamontowany w salonie Dom do ogrzania 130m plus 40m garażu utrzymywania temperatury dodatniej. Dom parterowy, 7 grzejników trochę przewymiarowanych oraz około 120 mb rozłożonej rurki ogrzewania podłogowego. Dom z pustaka ceramicznego, 15 cm styropianu na ścianach, 10 cm w podłodze, 12 cm na stropie. W przyszłości będzie jeszcze 20 cm wełna między krokwiami. Instalacja hydrauliczna prosta bez sprzęgła. Pompa w kotle opędza grzejniki oraz zasobnik. Oddzielnie na podłogówce za Z3D kolejna pompka. Następna pompa na cyrkulacji. Woda z kotłowni doprowadzana do rozdzielaczy grzejników, podłogówki i następnie na cały dom. Pozdrawiam, Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
gbbsoft Opublikowano 1 Stycznia 2019 #2 Opublikowano 1 Stycznia 2019 A ile masz obecnie startów i przy jakiej temperaturze zewnętrznej? Wysłane przy użyciu Tapatalka
m4xi0rr Opublikowano 1 Stycznia 2019 Autor #3 Opublikowano 1 Stycznia 2019 Przy temp. z ostatnich dwóch dni 60 startówWysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
gbbsoft Opublikowano 1 Stycznia 2019 #4 Opublikowano 1 Stycznia 2019 No to musisz wypisać tutaj wszystkie ustawienia Pieca i każdego obwodu. A odczucia ciepła są poprawne? Nie za ciepło, nie za zimno? RC310 jest w pomieszczeniu z podlogowka czy kaloryferami? Wysłane przy użyciu Tapatalka
m4xi0rr Opublikowano 1 Stycznia 2019 Autor #5 Opublikowano 1 Stycznia 2019 Jeszcze nie mieszkam, nowy dom. Temperatura zadana 18C i tyle jest. Sterowanie ręczne. Sterownik umieszczony w salonie gdzie są grzejniki lecz bliżej ma do podłogówki znajdujacej się w holu, korytarzu.Większość ustawień będę w stanie przesłać dopiero jutro.Pozdrawiam, Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
m4xi0rr Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor #6 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Dzisiaj również trochę poprzestawialem ale nie wyjdzie z tego chyba nic dobregoWysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
m4xi0rr Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor #7 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Max moc zredukowana do 30%Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
gbbsoft Opublikowano 2 Stycznia 2019 #8 Opublikowano 2 Stycznia 2019 1. A "Obieg grzewczy 2"? 2. Na wszystkich kaloryferach masz termostaty na coś ustawiona? (nigdzie nie masz MAX?) 3. Co masz w Diagnoza -> Wartości monitorowane -> Kocioł zaraz przed tym, jak się piec wyłącza? Szczególnie: - Temp.zadana kotła - Temp. Rzeczywista kotła - temperatura powrotu ( o ile masz taką pozycję)
m4xi0rr Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor #9 Opublikowano 2 Stycznia 2019 1. Nie ustawiony 2. Wszystkie rozkręcone 3. Zdjęcie... Nie jestem w stanie wysłać teraz parametrow zaraz po wyłączeniu ponieważ się nie wyłącza. Po ustawienu max mocy na 30% oraz max temp. na 40 c kocioł nie wyłączył się ani razu od godz 12. Tyle tylko że jest to rozwiązanie tymczasowe. Dochodzi jeszcze pewnie temat wygrzania murów. Pozdrawiam, Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
gbbsoft Opublikowano 2 Stycznia 2019 #10 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Ja bym: - maksymalnej mocy nie zmniejszał, bo jak przyjdą mrozy po -25stC, to ci kocioł nie dogrzeje domu. To nie jest przyczyna wyłączania. - grzebał bym w krzywej grzania, ale najpierw: - sprawdził bym w diagnostyce, dlaczego się wyłącza. Najczęściej dlatego, że "Temp. rzeczywista kotła" (rzeczywista temperatura wody z pieca) jest dużo wyższa (np.: o 6stC) niż "Temp. zadana kotła" (zadana temperatura wody z pieca), gdy jednocześnie piec pracuje na minimalnej mocy (u Ciebie: 25%). Ponieważ masz ustawiony piec "wg temperatury zewnętrznej", więc RC310 na podstawie krzywej grzania i temperatury zewnętrznej ustala temperaturę wody wychodzącej z pieca (Temp. zadana kotła). Przedtem koryguje to o różnicę między ustawioną temperaturą na RC310 a 21stC. Oraz koryguje ją o to, czy w pokoju z RC310 jest za ciepło lub za zimno ("wpływ pomieszczenia"). Teraz: piec dostając wodę z grzejników/podłogówki ("temperatura powrotu" o ile masz) i chce ją podgrzać do temperatury zadanej kotła. Jeżeli temperatura powrotu jest za duża (za ciepło w mieszkaniu lub piec za duży), to piec stara się zmniejszyć swoją moc, aby tylko minimalnie wodę podgrzać. Jeżeli mimo tego przekracza ona temperaturę zadaną (o np.: 6stC), to się wyłącza. Jeżeli temperatura powrotu jest niska, to ją podgrzewa zwiększając swoją moc, aż do maksymalnej. Skoro masz otwarte wszystkie termostaty, to nie wiadomo, czy pokoje są już ogrzane, czy nie. Skoro Ciebie tam nie ma, to też nie wiadomo, czy mieszkanie jest ogrzane czy jeszcze nie. Dodatkowo, skoro masz otwarte wszystkie termostaty a układ byłby źle skryzowany, to możesz mieć przypadki różnych temperatur w różnych pomieszczeniach (jedne przegrzane, inne niedogrzane). Jak z kryzami u Ciebie? Krzywą trzeba podnosić, jeżeli w mieszkaniu jest za zimno. Krzywą trzeba obniżać, jeżeli w mieszkaniu jest za gorąco, albo jest OK, ale piec się za często wyłącza, a obniżenie nie powoduje, że robi się za zimno. PS. Mógł się przestać wyłącza, bo temperatura na zewnątrz spadła... Nie wyciągaj pochopnych wniosków, nie zmieniaj za dużo na raz...
m4xi0rr Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor #11 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Dziękuję serdecznie za obszerną opinię i radę.Będę próbował teraz przenieść ją na srterownik i kocioł.Kryzy są standardowe. 28 od kotła, 22 po rozdzieleniu na grzejniki, podłoga aż do rozdzielaczy. Za rozdzielaczami 16 pexem.Pozdrawiam, Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
gbbsoft Opublikowano 3 Stycznia 2019 #12 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Chyba mylisz kryzy że średnica przewodów. Kryzy to takie przegrody przy kaloryferach dające dodatkowy opór. Ustawia je się tak, aby całkowity opór w każdej drodze wody od pieca aż do powrotu był mniej więcej taki sam. Bo woda płynie tam gdzie mniejszy opór. Teoretycznie czym większy kaloryfer tym mniejszy dodatkowy opór. Jeżeli kupowałem kaloryfery z kryzami, to producent mógł je już ustawić. Ja tak miałem w kaloryferach Purmo. A w dwóch nie-firmowych sam musiałem policzyć. Wysłane przy użyciu Tapatalka
m4xi0rr Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor #13 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Jeżeli chodzi o zawór z nastawą wstępną tam gdzie montuje sie głowice to nic nie zmieniałem, nawet nie wiem jak. Wiem tylko że grzejniki nagrzewają się w miarę jednakowo. Informacyjnie mogę dodać że sterownik znajduje sie w salonie gdzie grzejniki znajdują się najdalej od kotła. Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
m4xi0rr Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor #14 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Narazie bez ingerencji w kocioł i sterownik po 24h wyłączył sie tylko 2 razy. Na kotle 31 stopni a w salonie na sterowniku 16.Znajdę trochę więcej czasu to zacznę się bawić krzywymi wedle zaleceń pana gbbsoft ponieważ nie mam zamiaru jeździć i przestawiać sterownika przy większych wahaniach temp. P. S. Jak wpływ ma temp. zewnętrzna tłumiona w procesie ogrzewania, co to w ogóle jest?
gbbsoft Opublikowano 3 Stycznia 2019 #15 Opublikowano 3 Stycznia 2019 "Temperatura tlumiona" to jest średnia temperatura z kilku godzin wstecz. Ilość godzin zależy od "typu budynku". Dla ciężkiego więcej, dla lekkiego mniej. Chodzi o to, że budynek przez swoją masę nie reaguje od razu na obniżenie lub podwyższenie się temperatury zewnętrznej. Więc używając temperatury tlumionej piec reaguje z opóźnieniem na podwyższenie lub obniżenie temperatury na zewnątrz. Wysłane przy użyciu Tapatalka
m4xi0rr Opublikowano 5 Stycznia 2019 Autor #16 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Witam,Dzisiaj znowu troche pogrzebałem. Zmieniłem w sumie tylko moc max kotła na 50%, trochę pokreciłem krzywą grzewczą a on znowu zaczoł wyłączać się jak głupi.Było:Max moc kotła 30%, temp. wody zasil na kotle 31ctemp zadana 18ctemp rzeczywista w pomieszczeniu 16cKocioł chodził 48h i wyłączył sie 4 razy. Zmieniłem:Max moc kotła 50%Temp zadana 16cTemp rzeczywista 16cEfekt:Temp rzeczywista nie spadłaKocioł sie wyłączył. Gdy temp na kotle spada do ok 20c kocioł się załącza na dosłownie 10s by podbić temp. w kotle do około 29c i się ponownie wyłącza i tak w kółko.Co moze być przyczyna takiego stanu rzeczy? Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
gbbsoft Opublikowano 5 Stycznia 2019 #17 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Ty możesz ustawiać temperaturę zadaną? Bo tak wynika z twojego wpisu... Piec ci się wyłączy, jeżeli działa na minimalnej mocy a mimo tego temperatura wychodząca z pieca ("temp. Wody Zasil na kotle") jest wyższa o kilka stopni (u mnie o 6stC) niż "temp zadana" . Wysłane przy użyciu Tapatalka
m4xi0rr Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor #18 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Przepraszam, chodziło mi o wartość zadana temp. pomieszczenia.Jak dobrze pamiętam temp zadana wynosi 40c, a kocioł podbija temp. tylko do około 30c i się wyłącza. Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
gbbsoft Opublikowano 6 Stycznia 2019 #19 Opublikowano 6 Stycznia 2019 11 godzin temu, m4xi0rr napisał: Zmieniłem w sumie tylko moc max kotła na 50%, trochę pokreciłem krzywą grzewczą a on znowu zaczoł wyłączać się jak głupi. To po prostu wróć do poprzednich ustawień...
m4xi0rr Opublikowano 24 Marca 2019 Autor #20 Opublikowano 24 Marca 2019 Witam ponownie,Jak ustawic moc startowa palnika, w instrukcji nie moge sie doszukac. Zauważyłem ze startuje z moca powyzej 70% a chcialbym by startowal od minimalnej.Pozdrawiam, Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.