j4cekolawa Opublikowano 11 Grudnia 2018 #1 Opublikowano 11 Grudnia 2018 cześć,szukam kotła gazowego do segmentu (w domu typu bliźniak) o pow 135mkw po podłodze, 128mkw użytkowej.Link do wyliczeń, starałem się do tego podejść rzetelnie, jedynie nie znałem pow zabudowy, więc podałem szerokość i dł budynkuhttp://cieplowlasciwie.pl/wynik/4v2xrodzina 2+2, dzieci przedszkolne, więc zużycie cwu zimą znikome, latem olbrzymie system mieszany: przedsionek, kuchnia, wc + łazienka ogrzewanie podłogowe, reszta kaloryfery parter poddasze jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Zastanawiam się czy kocioł dwu funkcyjny sprawdzi się w takim domu? Skłaniam się raczej ku 1 funkc, ale wiadomo - kasa kasa kasa nie jestem nastawiony na jakąś markę, zupełnie! teść namawia na Brotje, dwufunkcyjny. Wydaje mi się, że w tych pieniądzach można znaleźć jednofunkcyjny innej marki (zasobnika już nie liczę, wiadomo)o czymś zapomniałem? piszcie, uzupełnię!dziękiJacek1) czy dwufunkcyjny będzie działał jak popularne gazowe podgrzewacze gazowe w mieszkaniach - ciepła woda będzie załączać się przy jakimś tam ciśnieniu wody? Nie zawsze małym? Bo to jest coś co mnie strasznie wk$%@... wkurza obecnie - nie chce dużego ciśnienia, ale chcę ciepłą wodę! I nie, nie mogę jej mieć!!!2) jakie dane techniczne kotłów są warte bliższego poznania? spotkałem się z MODULACJĄ, TAKTOWANIEM, natomiast fajnie byłoby poczytać gdzieś o tym w zrozumiały dla laika sposób...
giecik Opublikowano 12 Grudnia 2018 #2 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Przy tym zapotrzebowaniu szukaj kotła który schodzi nisko z modulacja np Termet. Wtedy kocioł nie będzie taktował czyli włącz wyłącz tylko pracował cały czas na niskiej mocy