Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przebudowa/wymiana Części Instalacji. Prośba O Rady


czesany

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Jestem nowy na forum więc proszę o zrozumienie.

Nie jestem hydraulikiem tylko elektrykiem i jestem na etapie remontu części domu a co z tym idzie częścciowej wymiany instalacji C.O.

Do tej pory wszystko pracuje na rurach stalowych o dużych średnicach zaczynających się od 2 cali i wszystko jest na dużych spadkach, łagodnych kątach itd. Generalnie grawitacja. Jest też pompka zamontowana.

 

Na załączonym obrazu narysowałem jak to wszystko jest połączone. Przepraszam za brak fachowości ale wiadomo o co chodzi.

 

Patrząc na rysunek to tak;

-chcę wymienić rury w lewej części instalacji

yj pomieszczenia 1, 2, 5,6,10

oraz  w kuchni grzejnik na aluminiowy.

 

Wszędzie są grzejniki takie blaszane, tłoczone które są podwójne

 

Oczywiście chcę to zrobić na duzo mniejszych srednicach ponieważ rury chcę schować w sciany i posadzki ze względu na estetykę.

Zdaję sobie sprawę, że grawitacja nie będzię działać ze względu na pozostałą część instalacji na dużych średnicach.

Patrząc na lewo od pieca

chciałbym zacząć od rur max fi 32 a nawet fi 28 a po drodze zakladach trójniki pochodzić pod grzejniki rurą 1/2

 

Wiem, że o głupoty pewnie pytam ale z kilku fachowców którrzy to widzieli to każdy ma inne zdanie i w zasadzie nikt nie chce się tego podjąć

post-77748-0-09233300-1517841954_thumb.jpg

Opublikowano

To co teraz jest narysowane to stan istniejący od poczatku domu tj. początku lat 90' i działa do tej pory na grawitacji.

Ja chcę przerobić lewą stronę czyli dwa pomieszczenia w podpiwniczeniu, dwa na parterze i jedno na piętrze.

Samo naczynie wiem, ze jest źle zamontowane i zechcę go przenieść i położyć nową rurę do niego.

Średnice istniejących rur +/- podałem na rysunku. 

Chę za pompką odciąć lewą część i wstawić tam mniejsze średnice żeby zabudować je w ścianach i poadzkach.

Pytanie jest takie:

-czy zmniejszając srednice zaraz za pompką w lewo do fi 32 lub 28 będzie to grzać dalej na jednej pompce??

-boję się, że pół domu będzie bardziej zimne bo pompka nie przepchnie tego 

Opublikowano

Trzeba będzie wykonać regulację hydrauliczną starej części aby przepływy przez grzejniki były zachowane 

Jak zmniejszysz średnice rur to woda głównie pójdze w prawą część domu i to trzeba przyhamować.

 

Metody są dwie albo 1 zaworem na prawej stronie zaraz za pompę albo na poszczególnych grzejnikach prawej strony.

Przierwszy sposób może być nieskuteczny

Opublikowano

Też się zastanawiałem czy tak nie zrobić

-wstawić zawór na rurze 2'' zaraz za pompką po prawej stronie

-przy każdym z grzejników po prawej stronie dołożyć zwykłe zawory?

 

Zwykłe czy głowice termostatyczne  na  zasilaniu a na powrocie zawór zwrotny?

teraz mam zamontowany tylko zawór na zasilaniu przy każdym grzejniku na na powrocie nic nie ma.

Wystarczą zwykłe zawory 1/2 kulowe na zasilaniu i powrocie??

Opublikowano

Jak dasz na wszystkich grzejnikach zawory z głowicami termostatycznymi i nastawami wstępnymi grzejnika to będzie najlepszym rozwiązaniem.

Takie zawory przeważnie są w kompletach z powrotnym, ale zawory powrotne nie są obowiązkowe - to po prostu wygoda.

Można wtedy odciąć grzejnik np do demontażu bez spuszczania wody z całej instalacji

Opublikowano

W załączniku podaję stan istniejący podłąćzenia pieca. 

Czerwonym kolorem zaznaczyłem moją opcję przeróbki

Niebieskim kolorem jak to jest teraz podłączone.

 

W pieca wyjscie jest fi 40 (mierzyłem suwmiarką) a potem redukcja na 28 Cu poprzez bypass na pompkę aż do rur stalowych 2'' a powrocie jest tak samo.

Zrobili tak fachowcy kilka lat temu przy wymianie pieca.

 

Dane pieca 

METAL-FACH

"Sokół"

19kW 75 litrów

 

Pompka CO

LFP

25POr 40A

 

Zastanawiam się czy pompka nie jest za mała czy też za mały ma próg podnoszenia

ponieważ róznica wyskości między kotłownią a najwyższym grzejnikiem to około 5-5,5 metra.

Kotłownia jest poniżej pozostałych pomieszczeń około 70cm.

 

Takie zestawy głowic nie są strasznie drogie więc chyba się skuszę na nie. Ewentualnie  na zawory kulowe i wymienię we wszystkich grzejnikach.

 

post-77748-0-05615400-1517854326_thumb.jpg

Opublikowano

Koncepcja jest zła, niebezpieczna i sprzecza z przepisami, a zdrowy rozsądek też gdzieś odpadł po drodze.

Pisałem już w poście 2 - naczynie przelewowe wprost do kotła

Zawór kulowy nie nadaje się do regulacji przepływu - musi być grzybkowy albo zasuwa

 

Pompa wystarczy, jej parametr 4m nie ma nic wspólnego z wysokością budynku czy instalacji - to umowna wartość oporów hydraulicznych instalacji, którą taka pompa obsługuje.

U ciebie wystarczy bez problemu.

Opublikowano

Dzięki za informacje.

Z zaworami to pewnie masz rację.

Założę głowice na grzejnikach

a na rurze 2'' zawór grzybkowy.

Pompka w takim razie pewnie zostanie

Trochę boję się, że ta jedna nie obsłuży tego i trzeba będzie dołożyć nową na nowy obwód.

Chociaż nadal zastanawiam się nad tym co piszesz bo w danych tech. tej pompki znalazłem wysokość podnoszenia H=4m

 

Jeszcze mam jedno pytanie odnośnie naczynia

Jaka minimalna róznica wysokosci musi być między naczyniem a najwyzej zamontowanym grzejnikiem.

Teraz jest ok 1m

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.