Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienia Kotła Kobar


mkjasinski

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór Szanowni Forumowicze,


 


piszę do Was, bo mam problem z moim piecem. Chyba się wychładza przez dmuchawę, ale nie wiem tego do końca, dlatego proszę o pomoc w tunningu. Dzisiaj odpaliłem i coś często włącza się dmuchawa, nie trzyma temperatury. Jest to pierwszy sezon z mieszkańcami, w zeszłym roku paliłem, ale nie zwracałem uwagi na ustawienia, aby było ciepło. W tym roku już chciałbym troszkę o to zadbać i proszę o pomoc.


 


Pełną konfigurację zawarłem na dwóch filmach.


 




 


Bardzo proszę o pomoc.


 


Z góry dziękuję  :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... a co znaczy więcej powietrza? Który z tych parametrów ustawić? Jestem totalnym laikiem. Co do ekogroszku, to nie jest żaden markowy, ale jest pożądny, suchy i powinien mieć od 25-27 MJ/kg. Tak zapewniał również sprzedawca.

 

Coś jeszcze pokombinowac z tymi czasami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... a co znaczy więcej powietrza? Który z tych parametrów ustawić? Jestem totalnym laikiem. Co do ekogroszku, to nie jest żaden markowy, ale jest pożądny, suchy i powinien mieć od 25-27 MJ/kg.

 

Więcej powietrza, to inaczej większa moc dmuchawy. Jako że jesteś laikiem odpiszę jako laik również :D

Groszek masz aż za dobry na tą porę (jeśli sprzedawca mówi prawdę). Na czeskim nie powinieneś przy

tej temperaturze mieć problemów. mieć problemów. Dmuchawa w kotle chodzi cały czas w procesie

grzania, czyli wtedy gdy nagrzewa kocioł do temp. którą ustawiłeś, a także gdy kocioł jest w podtrzymaniu

temperatury w cyklu który masz w sterowniku, a u Ciebie zwie się "czas oczekiwania w podtrzymaniu " (chyba).

Masz tam chyba ustawione 28 minut, więc częściej nie powinna się włączać. Piszesz że nie trzyma temperatury.

Nie chcę zgadywać, ale chyba zbyt krótko obserwowałeś kocioł po rozpaleniu.